Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Novi MAN-ov teškaš

Jagor Čop06.08.2022
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Novi MAN-ov teškaš

Njemački proizvođač motora planira u Cannesu predstaviti novu generaciju snažnih dizelskih motora

MAN Engines najavio je prezentaciju njihovih najnovijih V12X motora na Cannes Yachting Festivalu u rujnu. Prema za sad poznatim informacijama, napravljeni su na bazi njihovog najsnažnijeg 12-cilindričnog motora s 2000 konjskih snaga, a novi MAN V12X bi trebao imati još snažniji motor zapremine 30 litara i razvijati 2200 konjskih snaga na 2300 okretaja u minuti.

„MAN V12X označava početak nove generacije brodskih motora,“ kazao je Weren Kübler, vođa razvojnog odjela MAN Engines. Dodao je da ovime postavljaju temelj u tehnologiji motora s novim imenom V12X, redizajnom izgleda kućišta, te najavio da će motor biti kompaktniji od prethodnika, što će puno značiti brodogradilištima koji ionako pokušavaju iskoristiti svaki slobodan centimetar prostora.

Kübler se pohvalio da njihov novi motor i dalje zadržava odličan omjer snage i težine, po čemu su MAN-ovi motori poznati. Više detalja o motoru će biti poznato nakon predstavljanja na sajmu. Podsjećamo, od početka prošle godine, snažni motori poput ovog podliježu novim međunarodnim pravilnikom kod ugradnje u rekreativna plovila, što je izazvalo negodovanje u industriji jer se ugrađivanjem dodatnih katalizatora oduzima vrijedan prostor u strojarnici, no inženjeri poznatih brendova ipak su bili spremni odgovoriti i na te izazove, te danas više nitko i ne spominje prošlogodišnji „problem.“

Piše: Teo Marević
Foto: MAN Engine

PREPORUČAMO

Metstrade 2025: ekspanzija i osvježeni identitet

Napustio nas je Miljenko Domijan

Bee happy!

Tragično stradao Aleš Ekar, član uprave Iskra brodogradilišta 1 

America’s Cup Preliminary Regata: Novozelanđani pobjednici

I dalje se traže uzroci potonuća Bayesiana

NAJNOVIJE

Boat Builder Awards 2025 – novo desetljeće, novi poslovni format!

24.06.2025

Bayesian izvučen iz mora kod Sicilije – istraga ulazi u ključnu fazu

23.06.2025

Peter Burling kormilar tima Luna Rossa

21.06.2025

Mumbai – Candela P-12 foiler rješava prometne gužve

20.06.2025

Intervju: Nikola Bašić

19.06.2025

Dan Lenard: Odustati kad treba – to zna pravi pomorac

18.06.2025

Dan Lenard prekinuo jedrenje i pokušaj obaranja Guinnessovog rekorda

18.06.2025

Sve novo, sve po starom: otvorena benzinska postaja za brodice Hvar

17.06.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.