Nakon niza dobrih godina pad broja narudžbi odrazio se i na broj novih modela, pa i onih koji se natječu za prestižnu nagradu
Jesenski niz sajmova polako se privodi kraju. Izloženi su brojni novi modeli, a još nas očekuju novosti i u Düsseldorfu početkom 2025. godine. Na tom sajmu održava se i dodjela najvažnije europske nagrade za brod godine – European Yacht of The Year, te Powerboat of The Year.
Nagradu dodjeljuje stručni žiri sastavljen od glavnih urednika i voditelja testova 12 europskih nautičkih časopisa, s na čelu s njemačkim Yachts-om. Prilikom objave nominacija njemački časopis piše da se broj nominacija prepolovio. Dodaju da je ova godina posebna za brodogradnju u mnogim aspektima, s osjetnim padom nakon pandemijske faze s velikim brojem narudžbi novih brodova.
To se, navode, odrazilo i na broj prijavljenih koje je žiri uzimao u obzir za nominaciju. Ove jeseni samo 16 kandidata natječe se u najvažnijem izboru jedrilica u Europi. Toj konstataciji bismo dodali i to da je sve manje jedrilica uopće na tržištu, pa je prepolovljen broj novih modela sasvim očekivan ishod.
Istaknimo i to da je velik broj nominiranih s nekom vrstom alternativnog pogona. Čak trećina se nudi s elektropogonom kao standard ili kao opcija. Svi kandidati prolaze višednevne testove, u rujnu na sjeveru Njemačke, kod Kiela i krajem listopada uz Palma de Mallorcu. Zbog malog broja nominiranih, ove godine se nagrada dodjeljuje u 3 kategorije:
Nominacije za jedrilice ispod 30 stopa duljine
Swallow Yachts – BayCruiser 21

Najmanja među nominiranima također je svestrana jedrilica tradicionalnog izgleda, s velikim kokpitom i malom kabinom dovoljnom za robinzonsko noćenje, a ovisno o tome na koju razinu komoditeta su vlasnici navikli, i za krstarenje. Ima podiznu kobilicu i kormilo, pa je s gazom od svega 25 cm pogodna za pristan u najpliće vale. Opremljena je karbonskim jarbolom s oputom od Dyneeme, a jarbol se može podizati i spuštati. S praznim rezervoarom vodenog balasta od 400 litara, TBayCruiser je još uvijek dobro izbalansirana brodica.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 6,01 m
- Ukupna duljina: 6,01 m
- Duljina vodene linije: 5,67 m
- Širina: 2,18 m
- Gaz: 0,25-1,50 m
- Težina/s vodom: 0,6 / 1 t
- Površina jedra: 19 m²
- Vodeni balast: 5,2 / 4,4
- Cijena: 39.210 eura
Latitude 46 – Tofinou 7.9

Francusko brodogradilište napravilo je konkurenciju nizozemskim ljepoticama za dnevno jedrenje Saffier Yachts. Vrlo elegantna mala brodica nudi prostoran kokpit i gotovo potpuno prazan interijer s v ležajem. Stvorena je za dnevno jedrenje i ne treba joj sva sila opreme tipične za krstaše. Nudi se u verziji s dugom fiksnom kobilicom ili s okretnom kobilicom i dvostrukim kormilima. Pogon može biti dizelski ili električni, oba su isključena iz standardne ponude i nisu uključeni u cijenu broda.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 7,16 m
- Ukupna duljina: 7,95 m
- Duljina vodene linije: 6,40 m
- Širina: 2,30 m
- Gaz: 1,69 / 0,80 – 1,94 m
- Težina: 1,2 tone
- Površina jedra: 28 m²
- Cijena: 98.060 eura
Sunbeam Yachts 29.1

Brodogradilište iz Mattseea u Austriji ostaje vjerno svojoj novoj, avangardnoj dizajnerskoj filozofiji. Međutim, 29.1 izgleda suzdržanije od svoje starije sestre, 32.1 koja je svima zapela za oko, ali ne nužno u pozitivnom smislu. Za razliku od nje, ne pokušava biti univerzalni brod i stoga je više dnevna jedrilica nego mala krstašica. S druge strane, sportska je i energična, ima vrlo čistu završnu obradu i dobro je opremljena. Ima električni motor i podiznuu kobilicu u standardu.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 8,50 m
- Ukupna duljina: 8,99 m
- Duljina vodene linije: 7,90 m
- Širina: 2,49 m
- Gaz: 0,85 – 1,85 m
- Težina: 2,3 t
- Površina jedra: 47,0 m²
- Cijena: 148.630 eura
Nominacije za jedrilice do 45 stopa duljine
Jeanneau – Sun Odyssey 350

Povećanje cijena sirovina, opreme i cijene rada, stisnulo je ponudu nekad popularnog segmenta jedrilica od oko 10 metara. Francusko brodogradilište ipak je razvilo novi model, 350. Ima minimalistički izgled u osnovi, ali može se učiniti privlačnijom u smislu udobnosti krstarenja i performansi s opcijskim paketima. A tu su čak i tri verzije kobilice. Žiri ističe da nitko ne nudi više varijabilnosti iz od masovnih proizvođača.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 9,99 m
- Ukupna duljina: 10,94 m
- Duljina vodene linije: 9,38 m
- Širina: 3,59 m
- Gaz: 1,99 / 1,49 / 1,28 – 2,54 m
- Težina: 5,7 t
- Površina jedra: 55 m²
- Cijena: 160.300 eura
Hanse Yachts 360

Svjetsku premijeru imala je istovremeno kada i veći model 590 pa je u Cannesu ostala malo u sjeni velike sestre. Volumen salona koji nudi ova 36 stopa duga jedrilica usporediva je s 2 i pol metra dužim jedrilicama starim 20 godina. Unatoč tomu, ne djeluje nezgrapno i glomazno. Široka je u trupu što se odražava i na njene performanse. Nudi se s dvije ili tri kabine, s jednim ili dva toaleta, s dizelksim ili električnim pogonom, plus razne opcije za oputu i jedrilje. Obilje izbora lako može cijenu broda popesti iznad 300 tisuća eura, što je jednostavno tako kod individualiziranih jahti.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 10,60 m
- Ukupna duljina: 11,32 m
- Duljina vodene linije: 10,29 m
- Širina: 3,99 m
- Gaz: 2,05 / 1,65 m
- Težina: 7,8 tona
- Površina jedra: 60 m²
- Cijena: 221.220 eura
Seawind Catamarans 1170

Ovaj katamaran cilja privlačnu nišu između performansnih katamarana i čistih krstaških, segment u koji ulazi sve više brodogradilišta pokriva. Nautitech, Excess C-Cat i sada Seawind. Brodograditelj koji također gradi i male sportske trimarane Corsair Tris, postavio je novi Seawind 1170 na sjecištu između zabave jedrenja i mogućnosti krstarenja. Dvije kormilarnice iza palubne kućice (salona) nude dobar pogled na jedra i okolinu. Nema flybridgea, što održava nizak centar gravitacije. Može se reći i da rasporedom podsjeća na stare katamarane za krstarenje koji su više bili orijentirani dobrom performansu a manje kvadraturi.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 11,90 m
- Ukupna duljina: 11,96 m
- Širina: 6.50 m
- Gaz: 1,14 m
- Težina: 9,2 t
- Površina jedra: 84,5 m²
- Cijena: 551.480 eura
J/Boats J/40

Brodogradilište J/Boats uvijek se drži svojeg prepoznatljivog sportskog pedigrea. Najnoviji dizajn to ponovno dokazuje. Elegantnija je od konkurencije, iz profila je ravnija i niža, a trup se prema krmi sužava što je danas rijetkost. To J/40 čini bezvremenski elegantnom. U prvim testovima pokazala je da preciznost u plovidbi, hitrost i energičnost na vjetru. Ispod palube je udobnija od svog prethodnika, ali i dalje lagana jedrilica, s visokim jedriljem.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 12,47 m
- Ukupna duljina: 13,21 m
- Duljina vodene linije: 11,26 m
- Širina: 3,86 m
- Gaz: 2,20/1,92 m
- Težina: 7,7 tona
- Površina jedra: 96,0 m²
- Cijena: 398.430 eura
Heyman Yahcts Heyman42 PPH

Dizajnirana je u Švedskoj i građena u Estoniji. Ova elegnatna jedrilica s pilotskom kabinom gotovo da nema konkurenciju na svjetskom tržištu. Ima skladan retro dizajn, a raspored kabina namijenjen je dugim oceanskim plovidbama i boravku na sidru, čak i kada vrijeme nije blagonaklono. Oni koji će se čuditi cijeni trebali bi imati na umu da Heyman 42 dolazi bogato opremljen s B&G navigacijskim sustavom, električnim vitlima i genovama, potisnikom na pramcu i mnogim drugim značajkama koje su drugdje dostupne samo kao opcije.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 12,66 m
- Ukupna duljina: 13,52 m
- Duljina vodene linije: 11,83 m
- Širina: 4,30 m
- Gaz: 1,48-3,02 m
- Težina: 11,4 t
- Površina jedra: 91,2 m²
- Cijena: 693.770 eura
Lagoon Catamarans 43

Jedan od najvećih brodograditelja krstaških katamarana zamjenjuje svoj uspješni model, Lagoon 42, koji je sagrađen u više od 1.000 primjeraka. Model 43 redefinira svoju klasu s gotovo nepromijenjenim vanjskim dimenzijama. Širi trupovi omogućuju veće, udobnije kabine i vlasničku kabinu s bračnim krevetom u provi umjesto u krmi trupa. Salonski prostor dizajniran je tako da se sjedala unutra i van mogu kombinirati u dugi stol. Prema najavama brodograditelja, trebao bi ploviti bolje od svog prethodnika.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 12,82 m
- Ukupna duljina: 13,85 m
- Širina: 7,69 m
- Gaz: 1,30 m
- Težina: 13,3 t
- Površina jedra: 105,0 m²
- Cijena: 593.810 eura
Dufour Yachts 44

Nova Dufour jedrilica dizajnirana je da ponudi što više životnog prostora na i ispod palube, ali ne na račun užitka u jedrenju. To je već dokazala u YACHT testu. Iako je trup bio vrlo voluminozan i prema današnjim standardima, model 44 bio je agilan i dinamičan pod jedrom. Dok konkurencija iz velike serije gotovo uvijek mjeri dva noge dulje, ne nedostaje joj stambenog prostora, što je također rezultat inovativnog rasporeda salona s proširivim heksagonalnim stolom.
- Duljina trupa: 13,10 m
- Ukupna duljina: 13,90 m
- Duljina vodene linije: 12,23 m
- Širina: 4,45 m
- Gaz: 2,20/1,75 m
- Težina: 11,0 t
- Površina jedra: 4,2 m²
- Cijena: 353.430 eura
ClubSwan 43

Nautor’s Swan svog novog regatnog krstaša premijerno je predstavio u Cannesu gdje je plijenio pažnju vezan uz pontonski most. Prvi testovi pokazali su da jedri jako dobro, što je očekivano od ovog brodograditelja. Dizajnirao ju je Juan Kouyoumdjian, koji je odgovoran za sportski program finske tvrtke i čije ime se veže uz brojne projekte brzih i izvrsnih jedrilica. U osnovi, ClubSwan 43 je manja, pristupačnija verzija CS 50 za regate, optimizirana prema ORC-u. Ima modularni interijer s visokim udjelom karbonskih vlakana u izradi, a cijena je očekivano paprena.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 13,10 m
- Ukupna duljina: 14,56 m
- Duljina vodene linije: 13,10 m
- Širina: 4,25 m
- Gaz: 2,40 m
- Težina: 7,8 t
- Površina jedra: 118,2 m²
- Cijena: 975.800 eura
Nominirane jedrilice preko 45 stopa duljine
Moody 48 DS

Moody je s ovim modelom privukao veliku pažnju na predstavljanju u Düsseldorfu početkom godine. Ova prava jahta kombinira prepoznatljiv dizajn jedrilice tipične za Moody, s elementima motornih deplasmanskih jahti. S trup s masivnom provom, širokim bokovima i velikim palubnim salonom, izgleda vrlo robusno. Unatoč robusnosti i težinom od 21 tone što odgovara jedrilicama od oko 60 stopa, dobro jedri, čak i u umjerenom vjetru. Zahvaljujući potpuno ostakljenom nadgrađu, posada ima lijepi pogled na okolinu i kada se nalazi u salonu. Dizajnirana je za dugi boravak na brodu i plovidbe preko oceana, ali je pogodna i za kraće plovidbe. Fin i uglađen interijer pruža ugodnu atmosferu.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 14,65 m
- Ukupna duljina: 15,42 m
- Duljina vodene linije: 13,83 m
- Širina: 4,85 m
- Gaz: 2,15 / 1,80 m
- Težina: 21,2 t
- Površina jedra: 130,9 m²
- Cijena: 1.029.230 eura
Nautitech 48 Open

Prije gotovo dvije godine, Nautitech 44 se našao u teškoj konkurenciji sa šest drugih katamarana i osvojio titulu jahte godine. Može li novi vodeći model francuskog brodogradilišta ponovo osvojiti pobjedu? U svakom slučaju, koncept je isti: 48 Open kombinira visoke performanse s puno prostora i udobnosti. Dva koluta kormila za upravljanje, smještena u krmenim dijelovima trupa izvan kokpita, na trupovima, dizajnirano za aktivno upravljanje. Plan jedrilja je veliki, a ima i neobično duboki gaz za katamaran.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 14,67 m
- Ukupna duljina: 15,43 m
- Duljina vodene linije: 14,94 m
- Širina: 7,97 m
- Gaz: 1,55 m
- Težina: 13,5 t
- Površina jedra: 135,5 m²
- Cijena: 1.189.760 eura
Vaan R5

Multitrupovi su veliki trend posljednja dva desetljeća. Međutim, gotovo da nema aluminijskih modela. Pa je novi Vaan R5 iz Nizozemske praktički bez konkurencije, osim Garcia Explocat 52, koji je već nominiran za istu nagradu 2021. godine. Zahvaljujući visokom udjelu recikliranog materijala u trupu, palubi prekrivenoj plutom i električnom pogonu, ima bodove za održivost. Osim toga, žiri ističe da je koncept broda također impresivan.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 14,94 m
- Ukupna duljina: 15,98 m
- Duljina vodene linije: 14,94 m
- Širina: 7,99 m
- Gaz: 1,35 m
- Težina: 18,0 t
- Površina jedra: 125,0 m²
- Cijena: 1.781.130 eura
Wauquiez 55

Žiri u nominacijama ističe da bi Wauquiez zasigurno bio prvak ako bi uveli kategoriju nekonvencionalnog dizajna. Jedino s čime bi se eventualno usporedio raspored palube je također nova talijanska Velja 43. Osim stilske ekstravagancije, prova ima praktične značajke. Na primjer, fiksna pilotska kućica koja izgleda prilično lagano štiti posadu od vlage, vjetra i sunca. Opremljena je dvama dizelskim motorima, za bolju efikasnost, smanjenje potrošnje i buke, te bolju upravljivost u luci. Inače, konstrukcija se ističe iznad svega s golemom vlasničkom kabinom koja ima svoj vlastiti ulaz na krmeni dio palube, poput velikih motornjaka.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 17,58 m
- Duljina vodene linije: 15,20 m
- Širina: 5,25 m
- Gaz: 2,40 / 1,60 – 4,20 m
- Ima opciju fiksne ili podizne kobilice 4.95 t / 3,84 t
- Težina: 20,0 t
- Površina jedra: 157,0 m²
- Cijena: Nije poznato
Contest 63CS

Novi Contest je prava luksuzna jedrilica. Stil i završna obrada podižu je daleko iznad uobičajenog. U isto vrijeme, Judel / Vrolijk dizajn se ističe varijabilnom oputom i planom jedrenja, vrlo visokim rezervama stabilnosti, dobrim rasporedom kokpita i rasporedom kabina s dvije iste gostinske kabine na sredini, što je jedinstveno u ovoj klasi veličine. Contest 63CS ne treba profesionalnu posadu, ali na zahtjev je moguće opremiti izdvojenu kabinu za skipera u provi.
Tehnički podaci:
- Duljina trupa: 19,29 m
- Ukupna duljina: 20,54 m
- Duljina vodene linije: 17,85 m
- Širina: 5,50 m
- Gaz: 2,90 m
- Težina: 31,9 t
- Površina jedra: 212,0 m²
- Cijena: 3.448.620 eura