Austrijsko brodogradilište najavilo je novi model Sunbeam 29.1, modernu sportsku vikend jedrilicu s elektropogonom, karakterističnog dizajna
Naspram prošlog radikalno futurističkog modela jedrilice Sunbeam 32.1, ovaj model je dizajniran s nešto blažim linijama. Sunbeam 29.1 također ima proširenu kuvertu prove izvan dimenzija trupa, ali puno manje nego na prethodnom, većem modelu. Nova jedrilica austrijskog brodogradilišta Sunbeam opremljena je za rekreativno dnevno jedrenje i pogodna je za vikend plovidbu. To podrazumijeva da ima prostran kokpit, čistu palubu, interijer opremljen prostranim ležajevima za prenoćiti, ali bez puno spremišta i odvojenih kabina. Dizajnirana je za brzo jedrenje i sposobna je jedriti i u uvjetima laganog vjetra, a za pogon predviđa se ugradnju elektromotora snage 4kW.
Duga je 9 i široka 2,5 metra, pa je pogodna i za transport prikolicom. Ima hidraulični sustav podizne kobilice, a opcionalno može biti opremljena i električnim komandama za kontrolu hidrauličnog sustava iz kokpita. Zbog podizne kobilice moguće je smanjiti gaz s 1,85 m na 0,85 m, što olakšava pristup plićinama, odnosno može sidriti tamo gdje druge jedrilice te veličine inače ne bi mogle. Taj sustav ujedno smanjuje visinu jedrilice na prikolici što olakšava transport.

Tijekom jedrenja spuštena kobilica je duboka i omogućava dobre performanse zbog većeg momenta ispravljanja. Sustav kormila je sportski s argolom i dva lista ispod trupa, za maksimalno brzu reakciju. Jedrilje je moderno, u kombinaciji s kvadratnim glavnim jedrom za maksimalnu površinu i self-tacking flokm za jednostavno upravljanje, odnosno komfor u plovidbi. Niz vjetar, predviđeno je i podizanje letnog jedra na fiksnom baštunu, Code0 ili genaker. Opcionalno, Sunbeam 29.1 može se naručiti s laminiranim jedrima i karbonskim jarbolom za bolje performanse. Sve škote i gindaci provučeni su ispod palube do skiperske pozicije.
Interijer je dizajniran tako da se kuhinja i toalet mogu naknadno ugraditi kao modul bez preinaka. U standardu se nudi s prijenosnim wc-om, dok u opciji ima zasebnu toaletnu kabinu. Isto je i s kuhinjom, koja u standardu predviđa praznu površinu sa spremištem, dok se u opciji dodaju štednjak, sudoper, hladnjak, te police za suđe i posuđe. Umjesto tropskog drva za pokrov palube, koriste materijal RESYSTA, oblog koji ima superiorna svojstva naspram primjerice tikovine. Otporan je na UV, ne puca, vodonepropustan je i može se u cijelosti reciklirati.
Brodogradilište Sunbeam Yachts na jezeru Mattsee osnovano je 1950. godine, na temeljima obiteljske tvornice za obradu drva. Novogradnje i širenje brodogradilišta počinju 1965. godine, kada kreću sa serijskom brodogradnjom. U međuvremenu su prošli mnoge faze proširenja i uvođenja novih linija. Prekretnica je bila Sunbeam 26 koja je 2002. nominirana za European Yacht of the Year i od tada je bilo nominirano ukupno 10 njihovih modela, od kojih su Sunbeam 34.1 i Sunbeam 46.1 osvojile tu prestižnu europsku brodograditeljsku nagradu.
Njihov posljednji model, Sunbeam 32.1 također je bio nominiran 2021. godine, te iako jedrilica nije dobila nagradu, pridobila je veliku pažnju u svijetu nautike, zbog radikalno drugačijeg dizajna vikend jedrilice.
Piše: Teo Marević
Foto: Sunbeam Yachts