Njemačko brodogradilište najavilo je treći, manji model jedrilice u novoj seriji nastaloj u suradnji s francuskim dizajnerima Berret-Racoupeau
Iz Greifswalda stiže najava još jednog, manjeg modela otkako su započeli novu seriju jedrilica s francuskim dvojcem poznatim po suradnji s Beneteau, Fountaine Pajot, Amel, Allures te brojnim drugim projektima. Najavljena je Hanse 410, jedrilica u segmentu koji je posljednjih godina nešto manje zastupljen i zbog čega je Dufourova 40-ica prošle godine pobudila velik interes jedriličara.
Hanse 410 nudit će se kupcima i s elektropogonom. Treći model nastao u suradnji s dvojcem Berret-Racoupeau kombinira „radikalni“ dizajn sa standardnim načelima Hanse brodogradilišta relativno brzo jedrenje i jednostavnost. Kada kažemo radikalni dizajn, mislimo na radikalno relativno na dosadašnji Hanse dizajn trupa, u što smo se imali prilike uvjeriti prošle godine kada smo testirali Hanse 460 i prije toga Hanse 510.
Kao i dvije veće prethodnice, Hanse 410 pružat će veliku komociju u interijeru zahvaljujući velikom volumenu trupa što su dobili pomicanjem širokog dijela trupa maksimalno prema provi. Također, u krmenom dijelu, trup ne završava okomito što je trend koji se posljednjih desetak godina gotovo kao pravilo primjenjuje na krstašima, već kombinira funkcionalnost široke krme i dizajn koji blago podsjeća na tradicionalne linije jedrilice.
Specifičnost ove serije jedrilica je u linijama podvodnog dijela trupa gdje je relativno uska u odnosu na širinu iznad vodene linije. Brodogradilište želi promicati plovidbu bez emisije štetnih plinova čak i kada nema vjetra, te će se ova jedrilica nuditi s novorazvijenim sustavom električne propulzije, jedinstveno za ovu klasu, najavili su misteriozno u objavi za medije. Službeno predstavljanje Hanse 410 održat će se tijekom ljeta, a u ponudi će zamijeniti dosadašnju Hanse 418.
Piše: Teo Marević
Foto: Hanse Yachts