Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Najavljena Candela C8

Jagor Čop26.08.2021
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Najavljena Candela C8

Trenutno najpopularniju električnu brodicu Candela C7 testirali smo za aktualni broj Mora. Upravo je najavljen novi model.

Candela C7 pobrala je sve lovorike nautičkog svijeta, a to može zahvaliti neusporedivo većem dometu u odnosu na druge brodice s elektropogonom. Ključ njihova uspjeha je u foilovima, zbog kojih Candela C7, a očito i C8 lebde iznad površine i zbog manjeg otpora postižu veliku brzinu, a da pritom ne troše puno energije. C8 je veća, viša, robusnijeg izgleda, a sama najava novog modela je odmah izazvala lavinu reakcija što su neki strani mediji usporedili s “iPhone momentom nautičke industrije.” Budući da se C7 proizvodi gotovo pa ručno u relativno malim količinama, od kvalitetnih materijala, brodogradilište se u slučaju C8 odlučilo za masovni pristup proizvodnji.

Predsjednik uprave Candela, Gustav Hasselskog objasnio je prilikom najave da su s prvim modelom demonstrirali što je moguće napraviti s njihovom tehnologijom hidrofoilova, te koliko bolji doživljaj pruža plovidba na takvom umjesto na konvencionalnom plovilu. Dodao je da zahvaljujući sistemu foilova, plovidba mirna, ali da je C7 bila više kao ručno rađeni sportski auto, te da im nikada nije bila namjera proizvoditi ju masovno. C7 je gliser za dnevne izlete i zabavu, dok je C8 veća brodica, s osam sjedećih mjesta u kokpitu, velikim sunčalištem, kabinom koja sadrži veliki ležaj za dvije odrasle osobe ili manju obitelj, wc, te vanjski tuš, a kao takva je pogodna i za manja krstarenja. Iako je veća i bolje opremljena, najavljeno je da će cijena C8 biti u rangu usporedivih glisera duljine 28-29 stopa na benzinski pogon.

Voditelj marketinga Mikael Mahlberg kazao je da Candela ima ambiciozni cilj prodati tisuće primjeraka C8, te smatra da je to prvi gliser na elektropogon koji ima potencijal prodati više primjeraka nego konkurentne brodice s benzinskim motorima. U tvrtki se nadaju da će ova brodica biti ogledni primjerak kako će u budućnosti izgledati brze brodice. Unatoč tomu što je C7 manja, C8 troši još manje energije zahvaljujući “ultraefikasnim” duguljastim elektromotorima smještenih u kapsuli na dnu stražnjeg foila, s dva propelera kao što je slučaj kod jačih benzinskih i dizelskih motora. Zovu ih C-POD, te su u razvijeni pod okriljem Candelina odjela za razvoj.

Novi model imat će još brži, unapređeniji sustav senzora zbog čega će bolje kontrolirati lebdenje. Po uzoru na Teslin samovozeći automobil, Candela je opremljena autopilotom koji drži brodicu na prethodno određenom kursu, smanjujući potrebu interveniranja skipera i pružajući više vremena za uživanje. Zahvaljujući hidrofoilovima, karbonskom trupu specijalnog dizajna, Candela C8 se izdiže na foilove pri brzini od 16 čvorova, nakon čega povećava elektronički limitiranu brzinu od 35 čvorova. Brodicom se može upravljati kao i konvencionalnim gliserima, no u takvom načinu ima znatno manji domet, dok na foilovima domet prelazi 50 nautičkih milja. Opremljena je baterijom kapaciteta 44 kW, koja se na brzom trofaznom punjaču može napuniti za dva sata, navode iz brodogradilišta. Od ostalih zanimljivosti novog modela, ističe se sjedišta za četiri osobe u kabini, tuš, opcionalni hard top, te sound system koji je u uvjetima plovidbe bez buke nešto sasvim drugačije od konvencionalnih brodica. Cijena novog modela bez PDV-a je 290,000 eura.

Piše: Teo Marević
Foto: Candela Electric Boats

PREPORUČAMO

Metstrade 2025: ekspanzija i osvježeni identitet

Napustio nas je Miljenko Domijan

Bee happy!

Tragično stradao Aleš Ekar, član uprave Iskra brodogradilišta 1 

America’s Cup Preliminary Regata: Novozelanđani pobjednici

I dalje se traže uzroci potonuća Bayesiana

NAJNOVIJE

U Portorožu je započeo sajam Internautica

22.05.2025

Marina Kaštela: grade se dva gata za velike jahte

22.05.2025

Druga konferencija Women in Nautica ove godine na Metstradeu 

21.05.2025

Piero Formenti izabran za predsjednika talijanske Confindustria Nautica

20.05.2025

Kako se definira pripadak kod sidrenja velikih jahti

19.05.2025

Hanse Yacht u završnoj fazi prodaje

19.05.2025

SP za klase ILCA 6 i ILCA 7: Kontides osvojio srebro u Kini

19.05.2025

Kiwiji predstavili jedriličarski tim za America’s Cup

18.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.