Nakon najvećih primjeraka, došao je red na manji model. Švedsko brodogradilište unosi elemente koje još nisu ugrađivani na njihove jedrilice ove veličine
Hallberg-Rassy ne treba previše predstavljati. Švedsko brodogradilište koje već više od 50 godina gradi kvalitetne jedrilice i na koje se mnogi drugi graditelji ugledavaju. Prije dvije godine predstavljen je Hallberg-Rassy 50 i ove godine najveći model do sad – Hallberg-Rassy 69. Nakon 7 godina, najavljen je novi model ispod 40 stopa i to u segmentu aft-cockpit, tzv. mediteranska verzija Rassyja, s kokpitom smještenim u krmenom dijelu.
Svjetska premijera novog modela Hallberg-Rassy 370 bit će na njihovom vlastitom sajmu Open-Yard na otoku Ellös u Švedskoj. Dostupna je za narudžbu uz fiksnu cijenu i fiksni datum isporuke. Brodogradilište je za sad na svojim stranicama ponudilo opis jedrilice, uz tipične ilustracije njihovih modela. Dizajnom će se uklopiti u posljednjih nekoliko modela koji također ne odskaču daleko od klasičnog Rassyjevog dizajna.
Ističu da nova 37-ica ne zamjenjuje ni jedan trup, već se radi o potpun novom dizajnu. Ipak, u portfelju se više ne nudi Hallberg-Rassy 372 sličnih dimenzija, model koji je sagrađen u 120 primjeraka od 2008. do 2024. godine. Uz moderan i efikasan trup, ravnu palubu i klasične Rassyjeve proporcije, brodogradilište nudi dugačku listu opreme i opcija od kojih se neke nisu do sad nudile za ovu veličinu, poput pramčanog i krmenog potisnika. S obzirom na veći broj upita, brodogradilište se putem društvenih mreža izjasnilo da neće biti verzije s centralnim kokpitom kao što je to slučaj kod modela 400 i 40C.

Još jedan Rassy s potpisom Germana Frersa
Ovo je treći Rassyjev model aktualne ponude s krmenim kokpitom, uz modele od 34 i 40 stopa. Iako je brodogradilište poznato po gradnji jedrilica s centralnim kokpitom, od 9700 prodanih primjeraka, njih 5900 je imalo krmeni kokpit, stoji u Rassyjevoj objavi o prestanku gradnje modela HR 372. Također navode da se radi o kompletno novom dizajnu jedrilice, koju je kao i sve Rassyje unazad 40-ak godina crtao poznati Argentinac German Frers.
U kokpitu se nudi opcija sklopivog pomičnog stola ili fiksnog stola sa sklopivim stranicama. Interijer je prostran, izdašnog volumena i nudi se u izvedbi mahagonija ili svijetlog europskog hrasta. Raspored je klasičan. Uz ulazne stepenice je ulaz u prostrani toaletni prostor u kojem je i ormar za mokru odjeću, te izdvojena tuš kabina s akrilnom pregradom. Kuhinja je velika i uz standardni hladnjak s otvorom na radnoj površini, nude i opciju hladnjaka s frontalnim otvorom plus zamrzivač s gornjim otvorom u klupi navigacijskog stola. Nadalje, alternativa frontalnom hladnjaku je ugradnja manje perilice za suđe. Nasuprot kuhinji je navigacijski (radni) stol s električnim panelom i tipičnim uređajima.
U opciji i tipične Rassyjeve fotelje i regal za vino
U salonu su dva ležaja duga 2 metra. Prostor je prirodno ventiliran i osvijetljen s dvije velike bokaporte. U razini očiju, s obje strane u trupu su bočni prozori od temperiranog stakla, dugotrajni i otporni na ogrebotine. Na desnoj strani je opcija ugradnje tradicionalnih Rassyjevih fotelja i „brodskog regala“ što do sad nisu nudili na modelima ove veličine. U toj verziji, od fotelja prema provi naći će se dodatna stalaža za vino.
Naručitelj može birati želi li klasični V ležaj u provi ili ležaj dug 2 metra uz jednu stranu, te naslonjač uz drugu, te dva ormara za odjeću i dodatno spremište ispod klupe. U krmenoj kabini ispod kokpita predviđa dvostruki ležaj dug 2 metra sa spremištem, policom, sjedalom za presvlačenje i ormarom za odjeću.
Glede jedrenja i osobnosti, Rassy navodi da će biti opremljena čvrstim jedriljem, jednostavnim sustavom za upravljanje jedrima. U opciji je i klizač za samopreletni flok. Novost na ovom dizajnu je i pozicija klizača škote glavnog jedra ispred tipičnog Rassyjevog vjetrobranskog stakla, tako da neće smetati u kokpitu. Novo je i to da će klizači za škote floka biti postavljeni na krovu kabine, za još veću mogućnost trimanja prilikom jedrenja u vjetar. Uz standardnu kobilicu plastificiranu u trup s olovnim bulbom te gazom od 2 metra, brodogradilište nudi i verziju plićeg gaza.
Tehnički podaci:
- Duljina preko svega (uključujući i baštun) 12,13 m
- Duljina vodene linije 10,59 m
- Širina 3,75 m
- Gaz (standardna kobilica) 2,00 m
- Istisnina (standardna, prazna) 7,6 t
- Porvšina jedara s genovom (standardno) 79,6 m2
- Porvšina jedara s genovom (optimizirano) 81,9 m2
- Ukupna visina 18,1 m
- Motor Volvo Penta D2-50
- Tank goriva 470 l