Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Najavljen novi, manji Rassy – s krmenim kokpitom

Teo Marević10.10.2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Nakon najvećih primjeraka, došao je red na manji model. Švedsko brodogradilište unosi elemente koje još nisu ugrađivani na njihove jedrilice ove veličine

Hallberg-Rassy ne treba previše predstavljati. Švedsko brodogradilište koje već više od 50 godina gradi kvalitetne jedrilice i na koje se mnogi drugi graditelji ugledavaju. Prije dvije godine predstavljen je Hallberg-Rassy 50 i ove godine najveći model do sad – Hallberg-Rassy 69. Nakon 7 godina, najavljen je novi model ispod 40 stopa i to u segmentu aft-cockpit, tzv. mediteranska verzija Rassyja, s kokpitom smještenim u krmenom dijelu.

Svjetska premijera novog modela Hallberg-Rassy 370 bit će na njihovom vlastitom sajmu Open-Yard na otoku Ellös u Švedskoj. Dostupna je za narudžbu uz fiksnu cijenu i fiksni datum isporuke. Brodogradilište je za sad na svojim stranicama ponudilo opis jedrilice, uz tipične ilustracije njihovih modela. Dizajnom će se uklopiti u posljednjih nekoliko modela koji također ne odskaču daleko od klasičnog Rassyjevog dizajna.

Ističu da nova 37-ica ne zamjenjuje ni jedan trup, već se radi o potpun novom dizajnu. Ipak, u portfelju se više ne nudi Hallberg-Rassy 372 sličnih dimenzija, model koji je sagrađen u 120 primjeraka od 2008. do 2024. godine. Uz moderan i efikasan trup, ravnu palubu i klasične Rassyjeve proporcije, brodogradilište nudi dugačku listu opreme i opcija od kojih se neke nisu do sad nudile za ovu veličinu, poput pramčanog i krmenog potisnika. S obzirom na veći broj upita, brodogradilište se putem društvenih mreža izjasnilo da neće biti verzije s centralnim kokpitom kao što je to slučaj kod modela 400 i 40C.

Još jedan Rassy s potpisom Germana Frersa

Ovo je treći Rassyjev model aktualne ponude s krmenim kokpitom, uz modele od 34 i 40 stopa. Iako je brodogradilište poznato po gradnji jedrilica s centralnim kokpitom, od 9700 prodanih primjeraka, njih 5900 je imalo krmeni kokpit, stoji u Rassyjevoj objavi o prestanku gradnje modela HR 372. Također navode da se radi o kompletno novom dizajnu jedrilice, koju je kao i sve Rassyje unazad 40-ak godina crtao poznati Argentinac German Frers.

U kokpitu se nudi opcija sklopivog pomičnog stola ili fiksnog stola sa sklopivim stranicama. Interijer je prostran, izdašnog volumena i nudi se u izvedbi mahagonija ili svijetlog europskog hrasta. Raspored je klasičan. Uz ulazne stepenice je ulaz u prostrani toaletni prostor u kojem je i ormar za mokru odjeću, te izdvojena tuš kabina s akrilnom pregradom. Kuhinja je velika i uz standardni hladnjak s otvorom na radnoj površini, nude i opciju hladnjaka s frontalnim otvorom plus zamrzivač s gornjim otvorom u klupi navigacijskog stola. Nadalje, alternativa frontalnom hladnjaku je ugradnja manje perilice za suđe. Nasuprot kuhinji je navigacijski (radni) stol s električnim panelom i tipičnim uređajima.

U opciji i tipične Rassyjeve fotelje i regal za vino

U salonu su dva ležaja duga 2 metra. Prostor je prirodno ventiliran i osvijetljen s dvije velike bokaporte. U razini očiju, s obje strane u trupu su bočni prozori od temperiranog stakla, dugotrajni i otporni na ogrebotine. Na desnoj strani je opcija ugradnje tradicionalnih Rassyjevih fotelja i „brodskog regala“ što do sad nisu nudili na modelima ove veličine. U toj verziji, od fotelja prema provi naći će se dodatna stalaža za vino.

Naručitelj može birati želi li klasični V ležaj u provi ili ležaj dug 2 metra uz jednu stranu, te naslonjač uz drugu, te dva ormara za odjeću i dodatno spremište ispod klupe. U krmenoj kabini ispod kokpita predviđa dvostruki ležaj dug 2 metra sa spremištem, policom, sjedalom za presvlačenje i ormarom za odjeću.

Glede jedrenja i osobnosti, Rassy navodi da će biti opremljena čvrstim jedriljem, jednostavnim sustavom za upravljanje jedrima. U opciji je i klizač za samopreletni flok. Novost na ovom dizajnu je i pozicija klizača škote glavnog jedra ispred tipičnog Rassyjevog vjetrobranskog stakla, tako da neće smetati u kokpitu. Novo je i to da će klizači za škote floka biti postavljeni na krovu kabine, za još veću mogućnost trimanja prilikom jedrenja u vjetar. Uz standardnu kobilicu plastificiranu u trup s olovnim bulbom te gazom od 2 metra, brodogradilište nudi i verziju plićeg gaza.

Tehnički podaci:

  • Duljina preko svega (uključujući i baštun)          12,13 m
  • Duljina vodene linije                                               10,59 m
  • Širina                                                                           3,75 m
  • Gaz (standardna kobilica)                                         2,00 m
  • Istisnina (standardna, prazna)                               7,6 t
  • Porvšina jedara s genovom (standardno)            79,6 m2
  • Porvšina jedara s genovom (optimizirano)           81,9 m2
  • Ukupna visina                                                            18,1 m
  • Motor                                                                           Volvo Penta D2-50
  • Tank goriva                                                                  470 l

PREPORUČAMO

TEST SuperRib 30 Cabin

Najveća narudžba elektro brodica za X Shore do sad

Za Williams je bilo samo pitanje vremena

Evo nominiranih motornjaka za europski brod godine

Beneteau u Sloveniji sagradio inovativni koncept – Monomaran

Najmanje novih modela u utrci za europsku jahtu godine

NAJNOVIJE

SP za klasu ILCA 7: Filip Jurišić spreman za najvažniju regatu sezone

11.05.2025

Božidar Vukičević: Foto kroničar jadranskog podmorja  

10.05.2025

Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

09.05.2025

Članovi UPA Rostrum čiste podmorje ispred plaže Bačvice

09.05.2025

U luci Lovište akcija čišćenja podmorja u spomen na kornjaču Kono

08.05.2025

Mini Globe Race: Samci uživaju u tropskome raju otoka Hiva Oa

07.05.2025

U Biogradu otvorena suha marina Pauman

06.05.2025

Počelo izvlačenje 56-metarske jahte Bayesian potonule kod Palerma

06.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.