Iza novog imena Mirarri Yachts, stoji potomak osnivača brodogradilišta Gulf Crafta. Partner mu je Enata Group poznati po gradnji high-tech foilera i vojnih brodova
Nije novost da se o Perzijskom zaljevu sve više govori i u području nautike. Posljednjih godina Ujedinjeni Arapski Emirati a i susjedne zemlje privlače sve više brodograditelja iz cijelog svijeta. Ističu se stručnjaci iz bivših britanskih kolonija, te Francuske, Italije, inače poznate brodograditeljske i nautičke zemlje.
No i Arapi grade, a jedno od najpoznatijih imena njihove brodogradnje je Gulf Craft brodogradilište koje gradi jahte i superjahte, te radne brodove od aluminija. Osnivač Mirarri Yachts je Rashed Al Shaali iz obitelji Al Shaali koja je osnovala Gulf Craf. Partner u projektu mu je brodogradilište Enata Grupe, predvodnici moderne arapske brodogradnje, koji su još 2018. predstavili high-tech motorni foiler, a po tom principu danas gradi i mnogi drugi.
Enata je biti zadužena za gradnju prve Mirarri Yachts, karbonske jahte futurističkog dizajna kojeg potpisuje dizajner Timur Bozca. Futurizam u dizajnu jedan je od jakih trendova u brodogradnji rekreativnih plovila, nesumnjivo u skladu s trendovima zemlje u kojoj se gradi. Upečatljiv izgled jedan je od fortea ove jahte, a s obzirom na to da je projektiranje i gradnja povjerena Enati, možemo očekivati visokoperformansnu jahtu.
Prijašnje iskustvo u brodogradnji pokazalo mu je da industrija stagnira
Karbonski trup od 55 stopa već je u procesu gradnje, dok se porinuće očekuje iduće godine. Bit će opremljena Enatinim zaštićenim Wingman sustavom za upravljanje jahtom na daljinu.
Osnivač Mirarri Yachts, Rashed Al Shaali izjavio je: „Dolazim iz obitelji s dugim naslijeđem u pomorskoj industriji, odrastao sam okružen jahtama i radio s uglednim tvrtkama poput Gulf Craft-a, Dubai Marine-a i Al Shaali Marine-a od najranijih dana. Iako su to neprocjenjiva iskustva, također su mi pokazala stagnaciju unutar industrije jahti, što je potaknulo moju želju za promjenom. To me potaknulo i da se udružim s Enatom i Timurom Bozcom.“
Iako je Enata Group široj javnosti poznatija po gradnji futurističkog foilera, oko 80 posto njihovog poslova odnosi se na suradnju s drugim brodograditeljima za koje razvijaju sustave i grade prototipove, kao i poslove srodnih industrija poput avijacije i svemirske industrije.
Svjež i moderan dizajn s elementima trendova
Okosnica dizajna bazira se na kokpitu u staklenoj kupoli, inspiriranoj kosturom ptica. Takva struktura poboljšava strukturalnu cjelovitost i osvjetljava interijer prirodnim svjetlom. Dizajn je harmoničan, nadopunjuje se svakim elementom i linijama, te definitivno odskače od tradicionalne brodogradnje i uobičajenog dizajna.
Naglasak je na vanjskom dijelu jahte s poluotvorenim kokpitom. Staklena struktura može se otvarati u centralnom dijelu s prolazom na provu, kao i bočnim prozorima, pa je prozračnost zajamčena. Zatamnjene staklene stijenke propuštaju prirodno svjetlo i istovremeno čuvaju prostor od topline.
U dizajnu su vidljivi trendovski elementi, poput prostrane fiksne krmene platforme, veliko sunčalište na krmi i na provi, vanjski bar s roštiljem, široki prolazi, zaobljenost linija u krmi, visoka prova za maksimalnu voluminoznost interijera, te veliki bočni prozori u trupu za prirodno osvijetljen interijer. Cijela jahta prožeta je neupadljivim ambijentalnim svjetlom, koje nježno iscrtava linije broda u sumraku ili u noći.