U proširenje i modernizaciju proizvodne tehnologije brodograilišta u Litvi ulažu 20 milijuna eura
Brodogradilište Marex Boats na tržištu je već preko 50 godina i prati ih dobra reputacija. Prošle godine predstavili su najveći model do sad. Marex 440 Gourmet Cruiser koji je kao prethodnici iz suvremene linije privukao veliku pažnju na nautičkom tržištu. Osvojio je i nagradu European Powerboat of The Year 2023, te Best of Boats Award 2024 prije samo nekoliko dana. Marex ima razvijenu svjetsku dealersku mrežu. U Hrvatskoj ih zastupa NCP&Mare, a nedavno je brodogradilište povećalo svoju prisutnost na Jadranu. Sklapili su ugovor s novim dealerom za Crnu Goru, s tvrtkom Royal Marine Yachts.
Izgleda da im prodaja ide dobro, jer u godini kada brojna brodogradilišta stežu remenje, Marex ulaže 20 milijuna eura u proširenje svojih proizvodnih kapaciteta. S postojećih 28 tisuća četvornih metara, po završetku proširenja imat će dodatnih 10 tisuća četvornih metara brodogradilišta u Kaunasu, u Litvi. Marex je tamo postepeno prebacio svu proizvodnju početkom milenija, nedugo nakon što su dva brata Espen i Thomas Aalrud preuzeli obiteljsko brodogradilište od preminulog oca, osnivača.
U proizvodnju uvode robotiku i automatizaciju procesa
Proširenje proizvodnog kapaciteta, stvorit će i dodatna 30 nova radna mjesta, prenose Litvanski mediji. Brodogradilište godišnje proizvodi oko 150 plovila, što nije mala brojka s obzirom na to da su njihovi motornjaci sve veći i kompleksniji.
Novi će proizvodni pogon biti opremljen naprednim tehnologijama poput robotike i automatizacije procesa. Više od polovice energetskih potreba bit će pokriveno obnovljivim izvorima energije poput solarne i geotermalne energije.
U budućnosti, Marex planira razviti nekoliko novih modela duljine do 16,4 metra, prenose litvanski mediji. Početkom ove godine, Marex je odlučio fokusirati se na američko tržište kako bi održao proizvodnju tijekom razdoblja slabijih poslovnih uvjeta.