Marex 360 Cabriolet Cruiser jedna je od onih brodica pred kojom je teško sakriti simpatije. Jednostavna, udobna, profinjenog i dobrog dizajna s dobrim maritimnim sposobnostima
Cijela linija ovog brodogradilišta bazira se na sličnom konceptu i stilu plovidbe. Razlikuju se po veličini, broju kabina te rasporedu, a svaki model dobio je i svoj karakterni nadimak. Pa je ova 36 stopa duga jahtica zbog očitog razloga nazvana Marex 360 Cabriolet Cruiser. U Cannesu je 2023. predstavljen novi Marexov Gourmet Cruiser, a to bi ime odgovaralo i ovom par godina starijem Cabrioletu.
Unutar nešto više od godinu dana, testirali smo tri modela Marexa i nekoliko drugih brendova motornjaka tog kalibra, pa uvijek test zadovoljno završimo istom šalom koja budi fantaziju, da bi bilo zgodno barem privremeno zagrebački redakcijski ured zamijeniti tom brodicom. Puno je različitih kvalitetnih brodica, bilo jedrilica ili motornjaka, malih kaića ili velikih brodova, jahti… Naši redovni čitatelji primijetit će da nam se uglavnom sve što testiramo i sviđa, no to je djelomično i zato što nastojimo obraditi ono što smatramo dobrim, a među testiranim modelima postoje oni koji su nam dragi i oni koji nas oduševe. Marex 360 jedan je od onih modela pred kojim je teško sakriti simpatije.
Marex 360 CC predviđen je za duži boravak na moru
Prepoznatljivog je, nenapadnog dizajna. Brodica dobro izgleda, udobna je i praktična, jednostavna je za korištenje i neće za dvije godine izaći iz mode. Riječ je o brendu s dokazanom reputacijom i priznatim dizajnom, sa stabilnim visokim standardom kvalitete gradnje. Takve brodice zovu na duži boravak u plovidbi, pa mi se naše jednodnevno testiranje uvijek čini prekratko, ali slatko. Kada se zavalite u naslonjač Marex 360 CC i kada ručica gasa pređe polovicu hoda, na obali ostaju sve brige. Tada i mi nakratko zalutamo mislima, a onda nas u stvarnost vrati zadatak koji smo došli obaviti. Ma i to je lijepo kad se zaplovi ovakvom ljepoticom…
Prije nešto više od godinu dana testirali smo Marex 310. Četiri mjeseca kasnije u Cannesu smo premijerno testirali Marex 330 Scandinavia. Ovaj, treći po veličini model iz Marexove ponude predstavljen je uoči pandemije. Obišli smo ga lani na sajmu i sada konačno njime zaplovili. Marex 360 Cabriolet Cruiser bio je nominiran i u finalu većine najvažnijih nagrada za brodice. Ona Best of Boats Awards 2019 mu je i pripala. Glavne odlike ove brodice su udobnost, prostrani kokpit, kvalitetna gradnja, velika krmena platforma, mnoštvo skladišnog prostora, dobra opremljenost kuhinje i interijer kakav će zadovoljiti i one fine “stražnjice”.
Brodica s velikom kuhinjom – za gurmane
Kratku povijest brodogradilišta ispisali smo u nedavnom testu modela 320 Scandinavia. Možete ga pronaći u 262. broju Mora, pa ćemo to ovaj put preskočiti. Za početak, ovo je jako dobro razrađen dizajn u kojem se sve sljubljuje do najsitnijih detalja. Ljubav ide kroz želudac, pa ako se niste zaljubili na prvi pogled, onda ćete kada vidite ovu kuhinju. Prostor je namijenjen vlasnicima gurmanima. Smještena je u centralni dio ovog kabriolet-kruzera, između dijela skiperske konzole i izdašnog polukružnog kokpita.
Prolaz koji vodi prema ulazu u interijer može se preklopiti čvrstom površinom i tako dobivamo zbilja veliku polukružnu kuhinju. Takva je usporediva s radnom površinom kućne kuhinje u stanu od recimo 70-ak kvadrata. Lijevo je štednjak s trima velikim plamenicima i pećnicom, a kada se ne koristi, štednjak se preklopi decentnim poklopcem. Pod radnom površinom su ladice s uspornicima. U kutu je dvodijelni duboki sudoper. Može ga se zatvoriti drvenim poklopcima koji su pogodni i za pripremu ili posluživanje hrane. U nastavku je čista radna ploha, pa spomenuta kuhinjska ploha koja zatvara prolaz. Kuhinja se nastavlja desno na veliki barski ormarić i završava s dodatnim metrom kvadratnim radne površine. Ispod su dvije velike rashladne komore i prostrane ladice za suđe i posuđe. U podu na sredini kuhinjskog prostora imamo još praktičnog skladišnog prostora.
Komofr prostora glavni adut modela Marex 360 CC
Kokpit je vrlo udoban, s visokim naslonom koji štiti u svim vremenskim uvjetima. Jedna osoba ga samostalno može potpuno zatvoriti ili otvoriti sa svih strana tendom na vodilici u jednoj minuti. U sredini je veliki čvrsti preklopni stol od punog drva, s praktičnim središtem predviđenim za odlaganje boca ili čaša. Ispod klupa imamo veliki skladišni prostor. Prema krmi se prostor kokpita otvara i zatvara robusnim vratima do visine kukova, što pridonosi osjećaju sigurnosti. Kroz njih izlazimo na krmenu platformu gdje nas čeka još projektantskog iznenađenja.
Na platformi se s obje strane nalaze udobne klupe. Djeluje kao idealno mjesto za jutarnje ispijanje kave tik uz more, ili za popodnevno sunčanje, odmaranje, čitanje, pa i ribolov. U gavonima pod klupom je odjeljak za plinske boce. Unutra stanu i svi bokobrani, konopi, mezomariner, različite morske igračke i drugi pribor.
Na sredini platforme pod poklopcem je pametno dizajnirani manualni sustav za podizanje i spuštanje tendera. U vožnji tender može ostati fiksiran na nosaču. Čak i s tenderom na platformi, ulazak u more je nesmetan jer su stepenice izmještene u lijevom boku platforme. Ručni sustav za lansiranje tendera nema vinča za povlačenje, ali za tu veličinu pomoćnog čamca neće biti ni potreban. Marex 360 CC je dovoljno velika brodica da bez problema može nositi i do 3 m velik tender na platformi. A to je izdašan luksuz kod sidrenja.
Kretanje po Marexu 360 CC je jednostavno i sigurno
S obje strane broda može se sigurno prolaziti i tijekom plovidbe jer se na svakom koraku možemo prihvatiti za rukohvat. Uz bandu je čvrsta ograda od inoksa koja opasava brodicu. Na pramcu je udobno i prostrano sunčalište. Ispod se nalazi standardno nalazi krovni prozor kabine, a u samoj provi je veliki gavon za sidro i lanac. Električnim sustavom sidro se uvlači u trup ispod kuverte pa je i sam pramčani dio palube slobodan. Otvaranjem vjetrobranskog stakla, do prove se može doći i direktno iz kokpita. Tako skiper ima mogućnost u nekoliko sekundi biti na provi, na boku ili na krmi brodice. To je veliki plus za sigurnost i olakšano pristajanje.
Skipersko mjesto je udobno, s podesivim sjedalom i tri razine čvrstog uporišta za noge. Iz te pozicije, kao i iz drugih pozicija u kokpitu imamo jako dobar pregled od gotovo 360 stupnjeva. Upravljačka ploča je jednostavno dizajnirana, nije pretrpana, već djeluje komotno i čisto.
Tri stepenice prema dolje i naći ćemo se u malom međuprostoru između dviju kabina i toaleta. Na manjem modelu Marex 310 je taj prostor bolje iskorišten, a ovdje služi samo za razdvajanje ulaza kabina i kupaonice.
Nespretno je što se dvoja vrata ne mogu otvoriti istovremeno. Pod stepenicama su skriveni a lako dostupni sustavi kaljužnih pumpi.
Gospodska kabina izdvaja Marex 360 CC među konkurencijom
Cijelim interijerom imamo stajaću visinu. Pramčana kabina je vrlo ugodna, dobro izolirana, prostrana i s ležajem za dvije osobe kojem se pristupa s obje strane. Ormari su voluminozni, ima više kombinacija rasvjete, te mnoštvo prirodnog svjetla kroz prozore u bokovima i u krovu. Manja kabina prostire se standardno ispod salona, sa stajaćom visinom na ulazu gdje se nalazi i veliki ormar s klupom za presvlačenje. Tamo je također puno prirodnog svjetla zahvaljujući velikim prozorima u bokovima brodice.
Kupaonica ima izdvojenu tuš-kabinu u kojoj se i krupnije osobe mogu bez problema otuširati. U sredini je WC i s druge strane komotni umivaonik s ormarićem za stvari. Kupaonica ima svoje prozore za prirodnu ventilaciju, a u svim prostorijama ugrađena je ventilacija s grijanjem i klimatizacijom. Interijer je komotan, predviđen za dulju plovidbu četiri odrasle osobe. Naročito kada su u plovidbi bliski prijatelji ili obitelji. Kod plovidbe obitelj s djecom, komotno se može smjestiti i peteročlana ili šesteročlana obitelj.
Kao i svi njihovi modeli, Marex 360 CC dobro gazi more
Motorni prostor smješten je ispod kokpita ispod velikog poklopca na kojem se nalazi i stol. Na testnom primjerku unutra su bila dva Volvo Penta D4-320 s Reverse Gear prijenosom na osovinu. Tamo je i veliki tank goriva, generator, klima i ostali uređaji te protupožarna zaštita. Motor je dobro izoliran, pa ni u punom gasu nema prevelike buke i može normalno razgovarati. Strojarnica nije najprostranija, no dovoljno je velika za izravan pristup servisu pumpi, sustavima hlađenja, alternatorima, starterima, remenju i filterima.
Marex 360 CC u ovoj kombinaciji pogona postiže dobre rezultate. Primjerice, na samo 1500 okretaja lovimo brzinu od 9 čvorova. Nudi se i u opciji sa Z-nogama. Takva propulzija omogućava bolju kontrolu, veću maksimalnu brzinu, ali je znatno skuplja i predstavlja dodatan trošak u održavanju.
Osovinski pogon na 360-ici je više nego dobar da stabilno drži kurs. Prilikom naglog cimanja timunom brzo se ispravlja, stabilizira i nastavlja udobnu plovidbu. Jednako čvrst osjećaj pruža i prilikom manjih i većih brzina. Rije je ipak o robusnoj jahtici, s dobro dizajniranim podvodnim dijelom trupa. S lakoćom probija valove bez zaustavljanja i lako izglisirava. Glisiranje počinje s brzinom od 17 čvorova, dok je na 20 čvorova potpuno poravnata. Na 2800 okretaja brodica postiže 24 čvora i troši ravno 80 litara na sat. To ujedno i optimalna brzina krstarenja. Najveća brzina koju smo postigli je 30 čvorova pri čemu je potrošnja bila 95 litara na sat.
Predviđene su različite opcije propulzije i snage motora
Ovaj model dostupan je i u verziji s jednim motorom. S takvim pogonom održavanje je još jednostavnije, a cijena je manja, kao i potrošnja, ali i performanse. Uz spomenutu opciju 2 x D4 320, još se nudi s 1 x Volvo Penta D6-400 ili D6-440 s osovinskim pogonom ili Z nogom. Moguć je i pogon s jednim T6-480 s osovinskim pogonom, zatim 2 x Volvo Penta D4-300 ili D4-320 te 2 x Mercury Diesel TDI 3.0 L 270 svi sa Z pogonom ili 2 x Volvo penta D3-220 s osovinskim pogonom.
Marex 360 CC zamišljen je kao obiteljska jahtica za plovidbu u svim vremenskim uvjetima. Bez zadrške možemo kazati da svoju predviđenu namjenu u cijelosti zadovoljava. Pokazalo se, međutim, da na Jadranu ima odličnu prođu i kao brod za čarter, a upravo ovaj model zahvaljujući kabriolet konceptu s ogromnim salonom i kokpitom za ovu dužinu broda, čini nam se osobito primjerenim za tu namjenu. Za Marexe se ne može kazati da su jeftini, ali s obzirom na kvalitetu projekta i gradnje svaka „lipa“ uložena u neki od ovih modela ima pokriće.
Marex 360 Cabriolet Cruiser | |
---|---|
Dužina trupa | 11,49 m (duža platforma) – testirani model |
Dužina trupa | 10,99 m (kraća platforma) |
Širina | 3,49 m |
Gaz | 1,10 m |
Težina | 7.700 kg |
Spremnik vode | 350 l |
Spremnik goriva | 750 l |
Tank crnih voda | 190 l |
Instalirani motori | 2 x Volvo Penta D4 320 s osovinama |
Kabine | 2 |
Ležajevi | 4 |
Tuševi/WC | 1 |
Maks. broj putnika | 14 |
CE kategorija | B |
Dizajn | Marex & Nikl design |
Osnovna cijena | 393.924 € bez PDV-a |
Cijena testiranog plovila | 464.794 € bez PDV-a |
Zastupnik: Nautički centar Pina i Mare d.o.o., marina Mandalina, Obala Jerka Šižgorića 1, 22000 Šibenik, mob.: +385 (0) 91 312 0261, e-mail: broker@ncp-charter.com , www.ncp-charter.com
Napisao Marin Srzić
Snimio Teo Marević
Originalno objavljeno u Moru, KOLOVOZ / RUJAN 2022, broj 267