Likvidacija Discovery Shipyard
Britansko brodogradilište kvalitetnih i luksuznih oceanskih krstaša i katamarana popustilo je pod pritiscima pandemije.
Discovery Shipyard ide u dobrovoljnu likvidaciju unatoč stabilnim narudžbama. Prije dva mjeseca dobili su nagradu British Yachting Awards 2021 za model Discovery 48S u kategoriji Bluewater cruiser i imali otvoren natječaj za poziciju inženjera-dizajnera. Kao razlog za likvidaciju navode probleme u kašnjenju s opskrbom koju je dodatno zakomplicirala pandemija. Prvi model predstavljen je 1998., a u vrlo kratkom roku brodogradilište iz Southamptona se prometnulo među visoku kategoriju luksuznih Bluewater cruisera uz bok brendovima poput Oystera, Rustlera, Moodyja i ostalima, zahvaljujući kvalitetnim stručnjacima u proizvodnji, te vrhunskim arhitektima. Discovery Shipyard baziran je na individualnom pristupu klijentima sa širokim izborom detalja. Njihovi modeli poznati su po voluminoznost interijera, dobro zaštićenim kokpitom, blago futurističkim dizajnom eksterijera u kombinaciji s klasičnim potezima i pomičnom kobilicom i odličnim plovnim sposobnostima.
Problemi s opskrbom i kašnjenje
U tom brodogradilištu ne cvatu ruže od 2019. kada je bivša uprava tvrtku dovela do financijskog problema. Zatim nova uprava i vlasnik upumpali novce u tvrtku i nastavili poslovanje s dobro stojećom knjigom narudžbi, međutim, problem s opskrbom uzrokovan trgovinskim ratovima koji je postojao i prije korone, pandemija je samo dodatno produbila. Uslijedili su lockdown te ostale mjere, a Velika Britanija se nakon Brexita nije mogla naći u težoj situaciji s opskrbom.
Britanska vlada je odobrila pozajmice tvrtkama za pomoć u prevladavanju koronakrize, a brodogradilište je trebalo novac za likvidnost i zadržavanje preko 100 radnih mjesta, no banka je tada odbijala prihvatila i 600 tisuća funti gotovine koju je vlasnik nudio kao jamčevinu za pozajmicu. Ipak, financijska kriza je privremeno riješena i poslovanje je krenulo sjajno, a početkom prošle godine vlasnik je investirao još 2,2 milijuna funti u brodogradilište. U planu su bila čak 3 nova modela njihova dva brenda Discovery Shipyard i Southerly Yachts, među kojima jedrilice od 33, 38 i 42 stope, kao i redizajn katamarana od 50 stopa.
Sjajni početak prošle godine
U tom trenutku, menadžer John Burnie kazao je da su godinu započeli vrlo ohrabrujuće, sa snažnim interesom i povećanim narudžbama u svim modelima, te da se zaposlenici i klijenti Discovery Shipyard mogu veseliti nadolazećoj godini s punim povjerenjem. Ipak, 77-ero zaposlenih sada ovisi o ishodu likvidacije. Menadžer John Burnie, financijski direktor David Winduss i operativni direktor George Gill, podnijeli su ostavke početkom mjeseca. Jedini direktor u brodogradilištu ostaje Wener Schnaebele, vlasnik Binti Marine Holdings, kompanije koja je nakon preuzimanja 2019., napravila restrukturiranje Discovery Shipyard.
U petak 14. siječnja proglašeni su likvidatori tvrtke Interpath Advisory koji su kazali da je unatoč novim narudžbama tijekom 2021., „Discovery Shipyard bio ograničen u mogućnostima proizvodnje prema planu izazvanog kombinacijom isteka državnih mjera pomoći, dobro poznatih globalnih problema s opskrbom što je prouzročilo kašnjenje u nabavci materijala, zajedno s drugim ograničenjima obrtnog kapitala.“ Dodaju da su „s obzirom na financijsku poziciju tvrtke, direktori odlučili pokrenuti postupak likvidacije kako bi stavili Društvo u dobrovoljnu likvidaciju vjerovnika,“ te da im je prioritet unovčiti preostalu imovinu tvrtke.
Piše: Teo Marević
Foto: Discovery Shipyard / Facebook