Facebook Instagram
    MoreMore
    • Nautika
    • Sport
    • Brodovi
    • Video
    • Plovidba
    • MORE
      • Digitalna izdanja
    • Shop
    Facebook Instagram
    PRETPLATA
    MoreMore
    Početna stranica » Likvidacija Discovery Shipyard

    Likvidacija Discovery Shipyard

    Jagor Čop18.01.2022
    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

    Likvidacija Discovery Shipyard

    Britansko brodogradilište kvalitetnih i luksuznih oceanskih krstaša i katamarana popustilo je pod pritiscima pandemije.

    Discovery Shipyard ide u dobrovoljnu likvidaciju unatoč stabilnim narudžbama. Prije dva mjeseca dobili su nagradu British Yachting Awards 2021 za model Discovery 48S u kategoriji Bluewater cruiser i imali otvoren natječaj za poziciju inženjera-dizajnera. Kao razlog za likvidaciju navode probleme u kašnjenju s opskrbom koju je dodatno zakomplicirala pandemija. Prvi model predstavljen je 1998., a u vrlo kratkom roku brodogradilište iz Southamptona se prometnulo među visoku kategoriju luksuznih Bluewater cruisera uz bok brendovima poput Oystera, Rustlera, Moodyja i ostalima, zahvaljujući kvalitetnim stručnjacima u proizvodnji, te vrhunskim arhitektima. Discovery Shipyard baziran je na individualnom pristupu klijentima sa širokim izborom detalja. Njihovi modeli poznati su po voluminoznost interijera, dobro zaštićenim kokpitom, blago futurističkim dizajnom eksterijera u kombinaciji s klasičnim potezima i pomičnom kobilicom i odličnim plovnim sposobnostima.

    Problemi s opskrbom i kašnjenje

    U tom brodogradilištu ne cvatu ruže od 2019. kada je bivša uprava tvrtku dovela do financijskog problema. Zatim nova uprava i vlasnik upumpali novce u tvrtku i nastavili poslovanje s dobro stojećom knjigom narudžbi, međutim, problem s opskrbom uzrokovan trgovinskim ratovima koji je postojao i prije korone, pandemija je samo dodatno produbila. Uslijedili su lockdown te ostale mjere, a Velika Britanija se nakon Brexita nije mogla naći u težoj situaciji s opskrbom.

    Britanska vlada je odobrila pozajmice tvrtkama za pomoć u prevladavanju koronakrize, a brodogradilište je trebalo novac za likvidnost i zadržavanje preko 100 radnih mjesta, no banka je tada odbijala prihvatila i 600 tisuća funti gotovine koju je vlasnik nudio kao jamčevinu za pozajmicu. Ipak, financijska kriza je privremeno riješena i poslovanje je krenulo sjajno, a početkom prošle godine vlasnik je investirao još 2,2 milijuna funti u brodogradilište. U planu su bila čak 3 nova modela njihova dva brenda Discovery Shipyard i Southerly Yachts, među kojima jedrilice od 33, 38 i 42 stope, kao i redizajn katamarana od 50 stopa.

    Sjajni početak prošle godine

    U tom trenutku, menadžer John Burnie kazao je da su godinu započeli vrlo ohrabrujuće, sa snažnim interesom i povećanim narudžbama u svim modelima, te da se zaposlenici i klijenti Discovery Shipyard mogu veseliti nadolazećoj godini s punim povjerenjem. Ipak, 77-ero zaposlenih sada ovisi o ishodu likvidacije. Menadžer John Burnie, financijski direktor David Winduss i operativni direktor George Gill, podnijeli su ostavke početkom mjeseca. Jedini direktor u brodogradilištu ostaje Wener Schnaebele, vlasnik Binti Marine Holdings, kompanije koja je nakon preuzimanja 2019., napravila restrukturiranje Discovery Shipyard.

    U petak 14. siječnja proglašeni su likvidatori tvrtke Interpath Advisory koji su kazali da je unatoč novim narudžbama tijekom 2021., „Discovery Shipyard bio ograničen u mogućnostima proizvodnje prema planu izazvanog kombinacijom isteka državnih mjera pomoći, dobro poznatih globalnih problema s opskrbom što je prouzročilo kašnjenje u nabavci materijala, zajedno s drugim ograničenjima obrtnog kapitala.“ Dodaju da su „s obzirom na financijsku poziciju tvrtke, direktori odlučili pokrenuti postupak likvidacije kako bi stavili Društvo u dobrovoljnu likvidaciju vjerovnika,“ te da im je prioritet unovčiti preostalu imovinu tvrtke.

    Piše: Teo Marević
    Foto: Discovery Shipyard / Facebook

    PREPORUČAMO

    Beneteau nastavlja elektrifikaciju

    Jedrilica za 200 milja dnevno

    „470“ na steroidima

    Hyatt Centric Murano

    TT420 premijerno na Bootu

    Princess porinuo prvu Y95

    NAJNOVIJE

    Evo kako izgleda kada se jedrilica duga 34 m digne na foilove

    28.09.2023

    U Genovi dodijeljene nagrade za inovacije u dizajnu

    25.09.2023

    Električna brodica oborila svjetski rekord, prešla 480 milja u jednom danu

    22.09.2023

    I u Genovi sve veći brodovi, novi raspored i smjer razvoja sajma

    21.09.2023

    Šestodnevni sajam u Genovi počinje uz prognozu kišovitog vremena prva dva dana

    20.09.2023

    Amerikanci pobijedili u prvoj preliminarnoj regati America’s Cupa

    18.09.2023

    Šest timova America’s Cupa jedre prvu preliminarnu regatu u klasi AC40

    13.09.2023

    Sve veći modeli, futurističkog dizajna na nautičkom sajmu u Cannesu

    12.09.2023

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2023 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.