Nova oceanska regata za IMOCA-e Le Retour à La Base bila je posljednja prilika da jedriličari steknu uvjete za nastup na Vendee Globeu sljedeće godine
Dolaskom Jeana La Cama u bazu u Lorientu završio je prvi Le Retour à La Base, nova samačka regata za IMOCA-e preko Atlantika, naročito važna budući da je to bila posljednja prilika da jedriličari steknu uvjete za nastup na Vendee Globeu sljedeće godine.
Naime, za nastup na kraljici samačkih regata sljedeće godine skiperi, ali i brodovi, moraju nastupiti na najmanje dvije regate za samce, od kojih jedna mora biti održana prije 2024 godine. A Le Retour à La Base bila je jedina samačka regata ove godine.

Na startu u Fort-de-France na karipskom otoku Martiniqueu krajem studenog našli su se stoga gotovo svi potencijalni sudionici Vendee Globea. Među njima su, s potpuno novim brodovima, stigli legendarni Jean Le Cam i Britanac Phil Sharp. Pored toga što je nastup na regati bio obavezan zbog kvalificiranja za Vendee Globe, samcima je ovo bila idealna prilika testirati svoje uglavnom nove mašine u zimskim uvjetima na ruti od Martiniquea do Lorienta. Velika većina IMOCA u Fort-de Franceu ostala je još od nedavnog završetka regate za dvočlane posade Transat Jacques Vabre, a kormilari su imali prilike predahnuti i opustiti se na karipskim temperaturama od tridesetak stupnjeva. Jean Le Cam morao je čekati svoj potpuno novi brod te je zbog kašnjenja isporuke startao šest dana nakon svih ostalih, a Phil Sharp na kraju nije niti startao, jer se na njegovom novom brodu Oceans Lab oštetio baštun. Zbog raznih razloga također nisu startali Charlie Dalin (Macif), Éric Bellion (Stand as One), Paul Meilhat (Biotherm), Yannick Bestaven (Maitre Coq) i Oliver Heer (Oliver Heer Ocean Racing).
No, konkurencija je i bez njih bila vrlo jaka, jer preko Atlantika krenuli su između ostalih Thomas Ruyant (For People), Jérémie Beyou (Charal), Yoann Richomme (Paprec Arkéa) i Sam Goodchild (For thePlanet). Nakon što su u dvočlanim posadama jedrili na Transat Jacques Vabreu, većini njih ovo je bilo prvo solo jedrenje na novim brodovima. Samci su na regati imali i poseban zadatak: prevesti po 23 kilograma zrna kakaa, od kojih će se kasnije napraviti više od 400 ploča čokolade. Posebnu nagradu komapnije Belco, koja je sponzorirala prijenos kakaa, dobio je Thomas Ruyant, koji je na regati u 24 sata prešao je 540 nautičkih milja, što je novi rekord za samce za jednotrupcima. Za nagradu je dobio veliku IMOCA čokoladu koju je napravio čuveni francuski čokolatijer Criollos.
A pobjednik prvog izdanja regate Le Retour à La Base je Yoann Richomme, kojemu je za prijelaz Atlantika teoretskim kursom od 3,500 milja trebalo devet dana i tri minute. Krenuvši sjevernom rutom, on je zapravo prešao 4,256 milja, jedreći prosječnom brzinom od 19,70 čvorova. Richommeu je ovo bila prva pobjeda u karijeri na nekoj samačkoj regati u klasi IMOCA, a uspjeh mu je tim značajniji što je jedrio na potpuno novome brodu. Pobijedio je potpuno zasluženo, budući da je više od pet dana bio u vodstvu u prvom dijelu regate kada je flota još jedrila zajedno, a onda je dodatno pobjegao konkurenciji hrabro odabravši jedriti sjevernijom rutom. Svakako mu je pomoglo što je njegov glavni konkurent Thomas Ruyant imao značajnih tehničkih problema tijekom regate.
Yoann Richomme i Yann Eliès na IMOCA-i Paprec Arkéa zauzeli su inače drugo mjesto na regati Transat Jacques Vabre Normandie Le Havre. S ova dva rezultata Yoann Richomme i njegova nova Paprec Arkéa ušli su u krug favorita na predstojećem Vendee Globeu. Na prethodnom izdanju te regate Richomme nije nastupio, budući da nije uspio pronaći sponzore i zatvoriti financijsku konstrukciju. Paprec Arkéa je inače „sestrinski“ brod Ruyantove IMOCA-e For People. Porinuta je u veljači ove godine, a nakon devet mjeseci i samo tri ozbiljnija oceanska treninga već je postigla dva vrhunska rezultata. Iako mu je ovo prva pobjeda u klasi IMOCA, Richomme je već postigao niz vrijednih rezultata: dvaput je pobijedio u Klasi 40 na regati Route du Rhum, a dvaput je najbolji bio i na regati La Solitaire du Figaro, 2016. i 2019. godine.
Drugi na cilju u Bretanji bio je Jérémie Beyou na IMOCA-i Charal. On se tijekom regate suočio s nizom problema, nakon što su mu poslušnost otkazali autopilot i instrumenti na jarbolu, no usprkos tome vratio se u bazu u Francuskoj nešto manje od šest sati nakon prvoplasiranog Richommea. Na Transat Jacques Vabreu Beyou je jedrio u društvu Franck Cammasa i tu su zauzeli za njih razočaravajuće četvrto mjesto, tako da mu je drugo mjesto na ovoj regati bilo bitno za samopouzdanje. 47 – godišnji Beyou triput je pobijedio na regati La Solitaire du Figaro, a sljedeće godine će krenuti na svoj peti Vendée Globe. Njegova jedrilica Charal porinuta je u lipnju prošle godine, a s njom je bio treći na regati Route du Rhum, drugi na regati Guyader Bermudes 1000 Race te je pobijedio na regati Défi Azimut.
Britanski skiper Sam Goodchild na jedrilici For the Planet zauzeo je treće mjesto, što mu je bilo dovoljno da bude okrunjen za pobjednika ovogodišnje serije regata u klasi IMOCA (2023 IMOCA Globe Series championship). Goodchild jedri na bivšem brodu Thomasa Ruyanta Linked Out, a ranije je bio vrlo uspješan u Klasi 40 i klasi Ocean 50. Nastupio je na The Ocean Race s timom Holcim PRB, a onda je, uz podršku Ruyanta, pokrenuo vlastiti IMOCA program i preuzeo njegovu bivšu jedrilicu s kojom će nastupiti na Vendeeu. Spomenimo da je i favorizirani Ruyant regatu završio tek na 18. mjestu, iako je u prvom dijelu oborio rekord prijeđenih milja u 24 sata. Skiperu IMOCA-a For People prvo je otkazalo kormilo, a kasnije mu se rasparalo glavno jedro, tako da je na kraju bio zadovoljan što je uopće uspio završiti regatu.