Jeanneau je kontaktirao vlasnike jedrilica Sun Odyssey 410, 440 i 490 i upozorio ih na tvorničku grešku na pramčanim potisnicima.
Francuski brodograditeljski gigant Jeanneau izdao je upozorenje zbog ozbiljne tvorničke greške na tri modela jedrilica. Problem se pojavio na modelima Sun Odyssey 410, 440 i 490 opremljenima Sleipner-Sidepower uvlačnim pramčanim potisnicima. Prvi znak za uzbunu bilo je potonuće jedrilice Sun Odyssey 410 prošle godine u Njemačkoj.
Europska komisija je prije nekoliko dana objavila sigurnosno upozorenje za sve Sun Odyssey 410, 440 i 490 jedrilice proizvedene između 2020. i 2022. godine. Navedeno je da postoji „rizik od utapljanja“ te da brodovi „mogu potonuti“ zbog problema s ljepilom oko pramčanih potisnika ispod vodene linije.

U ožujku 2023. potonuo Jeanneau Sun Odyssey 410
U upozorenju koje je izdala Europska komisija piše:
„Zbog problema s ljepilom, prirubnica pramčanog potisnika može se odvojiti te može doći do prodora mora u brod. Brod može potonuti, a to povećava rizik od utapljanja posade.“
Jeanneau je još u ožujku prošle godine pokrenuo kampanju opoziva navedenih modela jedrilica. To je napravljeno kao mjera predostrožnosti, kako bi se sanirao primijećeni problem na Sleipner-Sidepower uvlačnim pramčanim potisnicima.
Nakon toga, jedrilica Sun Odyssey 410 izgrađena 2021. potonula je uz obalu Njemačke. Dvočlana posada je spašena, a istragom je utvrđeno da je do potonuća došlo zbog problema s ljepilom oko pramčanog potisnika. Jeanneau je u to vrijeme tvrdio da taj incident nije povezan s time.

“Sigurnost klijenata nam je apsolutni prioritet”
U svibnju ove godine, Jeanneau je ponovno izdao isto upozorenje svim vlasnicima i korisnicima jedrilica Sun Odyssey 410, 440 i 490.
Francuski brodograditelj je na svojoj web stranici objavio:
„Budući da nam je sigurnost na našim brodovima apsolutni prioritet, odlučili smo ojačati spoj pramčanog potisnika s trupom jedrilice kako bismo prevenirali mogući prodor mora. Kao mjeru predostrožnosti, također bismo sve korisnike modela Sun Odyssey 410, 440 i 490 željeli savjetovati da prestanu koristiti te brodove dok se ne ugrade spomenuta ojačanja.“
Jeanneau je također u toj objavi naveo kako je nužno u najkraćem mogućem roku: „Ispitati površinu trupa oko potisnika te utvrditi prodire li more kroz neku pukotinu.“

Također, uputili su klijente da utvrde ima li mora kada je potisnik uvučen. U slučaju da otkriju prodor mora, Jeanneau savjetuje klijentima da zatvore potisnik i nakon toga ga odspoje. Nadalje, u dokumentu koji je objavio Jeanneau stoji:
„U svakom slučaju, nužno je prestati koristiti brod i kontaktirati dilera u najkraćem mogućem roku. Diler će se nakon toga pobrinuti da se ugrade potrebna ojačanja. Zahvaljujemo vam na suradnji te se ispričavamo zbog izazvane neugodnosti. Molimo vas da uvažite kako nam je sigurnost klijenata najviši prioritet.
Jeanneau
Da biste provjerili ima li vaša Jeanneau jedrilica navedeni problem, najbolje je kontaktirati dilera od kojega ste je kupili. Ako je on nedostupan, treba kontaktirati korisničku službu škvera Jeanneau na adresi: info@jeanneau.fr.