Novi Figaro 3 u marinu Kaštela stiže ovih dana, a Ivica Kostelić kazao nam je kako će se njime prvo trenirati i regatavati po Jadranu, a 2027. planirani izaći na Atlantik.
Nakon što je godinama jedrio u Klasi 40, što je kulminiralo nastupom na regati Route de Rhum, Ivica Kostelić nabavio je novi brod – Figaro Beneteau 3.
Nova regatna offshore jurilica, kakva u Hrvatskoj još nije viđena, u Split bi, odnosno u marinu Kaštela, trebala stići ovih dana. A nakon što bude opremljena u radionici Kolje Dumanića, u moru bi trebala biti u travnju ili svibnju.

Foto: Beneteau
Ivica Kostelić kazao nam je kako mu je pri dopremi monotipa Figaro 3 pomogao Emil Tomašević, naš poznati jedriličar i dugogodišnji zastupnik tvrtke Beneteau. A kupnju broda financirala je hrvatska kompanija Amelicor Group.
Figaro Beneteau 3 izniman je brod, napravljen isključivo za offshore. Riječ je o prvom monotipu s foilovima koji se serijski proizvodi. Nastao je kao plod suradnje grupe Beneteau i čuvenog dizajnerskog studija VPLP (Van Peteghem – Lauriot Prévost).
S našim najaktivnijim offshore jedriličarem popričali smo o novoj akviziciji. Zanimalo nas je kako je odlučio nabaviti Figaro Beneteau 3 i koji su mu planovi s tim brodom.

Foto: Saša Drobac
U jednom ranijem razgovoru za More najavio si da bi ti Figaro Beneteau 3 mogla biti jedna od mogućih opcija. Kako je došlo do realizacije toga projekta?
Figaro je najkonkurentnija offshore klasa i u njoj se iznimno puno toga može naučiti. Želja mi je bila nastaviti jedrenje u Klasi 40, ali za to trenutno nije bilo uvjeta. Nabavka ovoga broda je svojevrsni „downsizing“ projekta u smislu financija, ali nije „downsizing“ što se što se tiče kvalitete klase. Jer klasa Figaro je puno kompetitivnija od Klase 40. I vjerujem da će omjer uloženog i dobivenog s ovim brodom biti idealan.
Radi li se o novom ili rabljenom brodu? I kada dolazi u Hrvatsku?
Brod je potpuno nov i u Hrvatsku dolazi tijekom siječnja. Kada dođe, prvo ćemo ga morati opremiti, što je u našem podneblju relativno kompliciran posao. Riječ je klasi monotipova i sva oprema na brodu mora biti potpuno usklađena s pravilima klase. To je dosta zahtjevan posao i još uvijek oko toga razgovaram s ljudima iz klase. Dosta stvari namjeravamo napraviti sami u Splitu, a opremanje broda u pravilu se radi u Francuskoj. Srećom, brod se neće natjecati u klasi sljedeće sezone, tako da imamo dosta vremena.
Tko će sve raditi na opremanju broda?
Tu će sigurno biti Kolja Dumanić i njegova ekipa iz Rigged – yacht care service & refit. U cijeli projekt bit će naravno uključen i Emil Tomašević, koji mi je već jako puno pomogao. NKE (brodski instrumenti) će vjerojatno montirati dečki iz Slovenije, koji su zastupnici te tvrtke. Još nisam siguran hoće li te sustave morati montirati kooperant koji radi s klasom u Francuskoj. Ako to bude slučaj, morat ću dovoditi ljude iz Francuske. Što se jedara tiče, već dugo surađujem s tvrtkom Dustom Sails. Napravit ćemo jedra koje trebamo za regatavanje, a za treniranje ću vjerojatno kupiti rabljena jedra.

Foto: Beneteau
Gdje će brod biti vezan, odnosno gdje će mu biti baza?
Kada dođe, brod ide u Marinu Kaštela, koja je moja stalna baza. Zahvalan sam kapetanu Jošku Berketu što me nastavlja podržavati. I što inače kontinuirano podržava natjecateljsko jedrenje.
Znači, potpuno novi, još neopremljeni Figaro Beneteau 3 uskoro će biti u marini Kaštela. Koji su planovi kada dođe?
Tu ima još dosta nepoznanica, jer moramo s klasom uskladiti montažu opreme. Ali cilj nam je da brod bude spreman za jedrenje najkasnije do svibnja, a po mogućnosti već u travnju. Nama ne treba puno da opremimo brod, ali kad već sve to već radimo, htjeli bismo ga opremiti prema pravilima klase. Nije nam problem montirati autopilot, jedra, konope i osposobit ga za jedrenje, ali htjeli bi da imamo što manje posla za sljedeću sezonu. Da ne moramo kasnije sve još jednom premontirati.
Koji će ti biti prvi koraci?
Čim brod dođe, počet ćemo na njega montirati elektroniku. To je prva stvar. Onda moramo staviti antifouling po pravilima klase i tu će se Kolja morati uskladiti. Onda idu standardne stvari – konopi pa podizanje jarbola.

Znači li to da bi Figaro 3 premijeru mogao imati na Mornarevoj regati Sušac 100 x 2?
Ha, Sušac… ja uglavnom izbjegavam Sušac, jer na toj regati često budu bonace. Ali ako bude prognoza da će puhati – moguće je da ću nastupiti.
Figaro 3 je foiler napravljen isključivo za offshore. Koji su ti planovi s njime i na kojim regatama misliš nastupiti?
Plan je da sljedeće dvije sezone s njime jedrim na Jadranu i Mediteranu, da ga malo upoznam i treniram. A 2027. godine htio bih jedriti na oceanu. To je cilj. Što se tiče regatavanja ove godine, plan je odraditi standardni program koji se nudi u Jadranu. Ne znam hoćemo li stići na La Duecento, ali nadam se hoćemo na La Cinquecento. Ova godina će više biti treniranje i lupanje milja. Doći će mi netko iz Francuske za trening, da ta krivulja učenja bude što strmija.
Tko je sponzorirao kupnju broda i tko te sve podržava u ovom novom projektu?
Nabavku broda financirala je hrvatska kompanija Amelicor Group. A od sponzora koji su me dosad pratili, na brodu ostaju ACI i HTZ. Potrudit ćemo se i da dobijemo neke dobavljače, ali o tome ću više znati na proljeće. Inače, planiram u suradnji s ACI-jem i HTZ-om te eventualno s nekim hrvatskim klubovima organizirati jedrenja i edukacije za mlade mornare. Kada Figaro bude tu, volio bih da mladi mornari, koji imaju afiniteta prema offshore jedrenju, dobiju priliku doći na brod. I da mogu dan ili dva jedriti, da dožive offshore na klasičnoj platformi kakva je Figaro 3. Htio bih na taj način pobuditi interes među mladim jedriličarima za offshore regatavanje. Da pored te regatne i trening komponente za mene, napravim nešto i za jedriličarsku zajednicu.

Spomenuo si da ti je plan otići na Cinquecento. Što je s hrvatskim regatama? Nema ih kod nas baš puno koje su za brod kao što je Figaro…
Sveti Nikola za samce i dvojce je oduvijek moja omiljena regata na Jadranu i na nju ću sigurno ići. Tu je naravno i Jabuka. Figaro 3 je monoklasa, ti brodovi napravljeni su da se međusobno utrkuju. I napravljeni su za jaki vjetar, a ne za bonacu. Na lakšim regatama Figaro nije konkurentan i jedrenje na njemu bilo bi mučenje. Ali vidjet ćemo kakvi će na kojoj regati biti uvjeti i s obzirom na to odlučiti o nastupu. Spomenuo sam već Sušac, koji meni nije ostao u dobrom sjećanju, jer kad god sam bio – bili su lagani uvjeti. Ali ako bude vjetra – jedrit ću na Sušcu. Vidjet ćemo još što se nudi s talijanske strane i to je to za prvu sezonu. A onda ćemo se sljedeće sezone vjerojatno uputiti u tirensko i ligursko more.

S kime planiraš jedriti?
Već sam u dogovorima s Francuzima iz klase da dođu ovdje, da što prije upoznam brod. Ova sezona bit će prvenstveno koncentrirana na treninge, na učenje i na upoznavanje broda. Što se naših jedriličara tiče, ako ću jedriti u dvojcu, imam krug prijatelja s kojima sam već jedrio. Tu su Prižma (Darko Prižmić), Bambi (Ivan Kljaković Gašpić) i Filip Miroić, da spomenem samo neke. Ima ljudi koji mogu dati ruke i od kojih apsolutno nešto mogu i naučiti. Nadam se da ću s nekima od njih moći uskladiti neke termine da skupa zajedrimo. A tu je i Emil Tomašević, koji je kazao da bi baš želio jedriti na Figaru. Kazao je da mu samo treba šunka, sir i kruh, da će doći jedriti za sendvič. Emilu se moram posebno zahvaliti, jer baš se angažirao oko dopreme broda u Hrvatsku. On me podupire u mojim projektima otkako sam krenuo s jedrenjem. Isto kao i neki drugi ljudi. Krug zaljubljenika u offshore u Hrvatskoj relativno je mali, ali tu vlada jedna lijepa solidarnost.