Slijedećeg tjedna bit će i službeno predstavljen prototip jet ski foilera pokretanog strujom koji je već prikupio narudžbi u vrijednosti od 3,3 milijuna dolara
Bilo je samo pitanje vremena kad će se koncept električnog foilera kontroliranog sofisticiranim sustavima kakav je inaugurirala švedska Candela a danas ga slijedi čitav roj tvrtki početi primjenjivati i na popularnim jet skijevima. Učinili su to prvi u kalifornijskom startupu Boundary Layer Technologies koji su smislili i izgradili Valo Hiperfoil, prvi lebdeći jet ski pokretan strujom. Široka publika moći će ga vidjeti i isprobati za vrijeme održavanja Fort Lauderdale Boat Showa koji se održava od 25. do 29. listopada a prvim kupcima će se isporučiti odmah nakon božićnih praznika. Kako tvrde proizvođači već imaju potvrđene pred narudžbe u vrijednosti 3,3 milijuna dolara a nove stižu svaki dan. Znademo li da je startna cijena ovog jet skija prilično visoka – 59000 USD to bi govorilo da su uspjeli prodati čitav prvi slot od pedeset jet skijeva. Ništa čudno za američko tržište, tako je uostalom krenuo i Elon Musk s Teslom, naravno s nešto većim brojevima pa evo gdje je došao.
Inače, premda se u Boundary Layer Technologies hvale inovativnošću, zapravo su manje-više prenijeli Candelina rješenja iz C-8 na jet ski. Veća ravna krila s dva okomita nosača u blizini težišta plovila i drugo, manje krilo u stražnjem dijelu, pričvršćeno na pogonsku jedinicu. S razlikom što ona za vrijeme plovidbe ne mijenjaju udaljenost od trupa ali to je s obzirom na veličinu plovila razumljivo. Čitav sustav je računalno kontroliran.
Prednji i stražnji hidrokrilni sklop izrađeni su od karbona, a mnogo je dijelova trupa od titana i visoko kvalitetnog inoxa dok pogonski sustav ima snagu od 45kW. Sami su izradili softver za kontrolu leta Boundary Layer Technologies Skyride koji mikropodešava krila i površine stotinama puta u sekundi kako bi održao siguran, vodoravni let iznad valova bez obzira na uvjete mora. Brzina koju postiže ide do 35 čvorova, ubrzanja kao kod svakog elektropogona daleko nadmašuju klasičan, od nule do maksimuma potrebno je samo osam sekunda a koliko se može vidjeti iz snimki, čija je osnovna funkcija da se svide, dobro se može kontrolirati. Deklarirani domet je veći od 60 nautičkih milja pri brzini od 27 čvorova, odnosno nešto više od dva sata plovidbe. Za ponovno punjenje potrebna su tri sata na klasičnom punjaču za automobile.
Valo nosi dvije osobe a lako se može prenositi na prikolici jer se noge i krila mogu podiči. Njegovu pravu ocjenu dobit ćemo slijedećeg ljeta kad ga veći broj kupaca počne koristiti. Tad će se vidjeti koliko odgovara potrebama i uobičajenim načinima upravljanja i korištenja dosadašnjih vlasnika jet skijeva te da li su spremni u većem broju izdvajati poprilično paprenu sumu za ovu tehnološko-ekološku igračku.