Prva GX42 Superyachts jahta slijedećeg ljeta će biti isporučena vlasniku

U Monacu, u rujnu prošle godine je Vladimir Zinchenko, prvi čovjek Greenlinea najavio gradnju linije hibridnih superjahti GX. Kako se radi u prvom projektu serijske gradnje superjahti u nama susjednoj državi u Moru i na našem portalu pratimo kako napreduje rad na prvoj jahti. Jer to je veliki i značajni projekt Greenlinea, vodećeg graditelja jahti u Sloveniji. Kobilica je položena prije ravno godinu dana u brodogradilištu SES Yachts u Istanbulu. Dovršena će biti slijedećeg ljeta a svjetsku premijeru će doživjeti u Monacu.

Sve se odvija prema planu

U ovom času izgradnja superjahte GX42 je punom je zamahu. U trenutnoj fazi gradnje završeni su radovi na izgradnji trupa i nadgrađa, a započinje faza opremanja. Postavljeno je 80% izolacije i cijevi te je dovršeno 50% bojanja.

Napredni hibridni pogonski sustav uspješno je prošao fazu tvorničkog testiranja te je spreman za isporuku i ugradnju. Radi se o sustavu koji kombinira dizelsko-električni pogon sa značajnim kapacitetom za proizvodnju solarne energije, U unutrašnjosti je završeno više od polovice planiranih poslova.

Budući salon GX42; photo GX Superyachts

Sljedeće faze izgradnje uključuju dovršavanje izolacije i cjevovoda, te nastavak postavljanja električnih instalacija. Potom slijedi unutarnje uređenje broda te integracija hibridnog pogona. Svi poslovi napreduju u skladu s planiranom isporukom.

42 metra održivosti i luksuza

Da podsjetimo, GX42 je jahta duga 42 metra, koja već sada izaziva veliko zanimanje među vlasnicima i ljubiteljima takvih plovila. Razlog tome su napredna tehnologija i manji ugljični otisak. Znači da plovilo tijekom plovidbe i boravka na sidru proizvodi manje štetnih emisija. Uz to, radi se o jahti inovativnog i elegantnog dizajna. Potpisuje ga talijanski dizajner Marco Casali.

Hibridna superjahta GX42 građena od aluminija, s posebno osmišljenim trupom koji omogućuje savršen balans između performansi i udobnosti. S ukupnom širinom od 8,5 metara i gazom od 1,9 metara, nuditi veliku prostranosti. Bruto tonaža joj iznosi 353 GT. Biti će opremljena naprednim hibridnim pogonskim sustavom, koji kombinira dizelsko-električni pogon s velikim brojem baterijskih modula. Kao i integriranim solarnim panelima kapaciteta do 27 kW.

Na gradilištu jahte su već i stolari; photo GX Superyachts

U električnom načinu rada GX42 moći će ploviti brzinom do 6 čvorova na udaljenost od oko 100 nautičkih milja. U pogonu na dizelsko gorivo postizati će maksimalnu brzinu od 12 čvorova. Posebno je zanimljiv podatak da će, pri brzini krstarenja od 6 čvorova, jahta ima autonomiju od čak 11.571 nautičkih milja. To je domet koji joj omogućuje transatlantska putovanja bez potrebe za nadopunom goriva.

Za čitavu obitelj i goste

Unutarnji raspored GX42 dizajniran je za optimalnu udobnost i fleksibilnost. Sjasnim naglaskom na opušteni obiteljski život. Na glavnoj palubi smjestiti će se luksuzna vlasnička kabina s privatnim prostorom u pramcu, garderobom, uredskim prostorom i prostranom kupaonicom. Na donjoj palubi nalaziti će se VIP kabina pune širine trupa. Tu će biti još tri dodatne kabine za goste koje uključuju i odvojeni prostor za djecu. Ukupno, GX42 moći će ugostiti do deset osoba.

Unutrašnjost jahte pažljivo je oblikovana s ciljem postizanja osjećaja luksuza. Koristiti će se prirodni materijali poput orahovog drva i bijele kože. Čitav prostor će biti zaokružen zaobljenim linijama i umirujućom paletom boja. Salon i blagovaonica na glavnoj palubi pružati će panoramski pogled. Gornja paluba će uključivati jacuzzi, bar i prostor za sunčanje. Posebna atrakcija biti će “beach club”. Prostor na krmenom dijelu broda sa spuštajućim bočnim stranama i hidrauličkom platformom za jednostavan pristup moru.

Elegant i moderan dizajn čitave jahte potpisuje Marco Casali; rendering GX Superyachts

No ono što će ovu jahtu činiti osobitom je njezin naglasak na održivost. Zahvaljujući naprednom pogonskom sustavu i sustavu za pohranu energije, GX42 moći će provesti do 48 sati na sidru bez potrebe za korištenjem generatora. Ova sposobnost smanjuje utjecaj na okoliš i omogućuje neusporediv doživljaj prirode. Bez buke motora i vibracija.

Vizija budućnosti jahtinga

Vladimir Zinchenko, osnivač i direktor tvrtke GX Superyachts naglašava kako GX42 neće biti samo tehnološki napredna jahta. Ona treba biti manifest održivog luksuza. Također dodaje kako će ona predstavljati viziju GX Superyachtsa o budućnosti jahtinga. Kod koje ljepota, performanse i odgovornost idu ruku pod ruku.

Vladimir Zinchenko; photo More magazin

GX42 je dio šire serije plovila GX Superyachtsa, koja obuhvaća brodove duljine od 24 do 56 metara, sve dizajnirane za nove generacije vlasnika koji žele vrhunski luksuz, ali ne na štetu okoliša.

Kako smo već naveli, u nadolazećim mjesecima slijedi završetak ugradnje električnih i mehaničkih sustava, dovršavanje interijera te integracija hibridnog pogona. Nakon toga su za početak 2026. godine planirane probne plovidbe. Ako se projekt nastavi ovim tempom, GX42 bi vrlo lako mogla postati nova referentna točka kada govorimo o luksuzu bez kompromisa – luksuzu koji poštuje prirodu.