Garmin raste dvoznamenkasto
Tvrtka bilježi dvoznamenkasti rast u svim segmentima, a u nautičkom sektoru porast može zahvaliti potražnji za chartplotterima.
Američka tvrtka Garmin Ltd. sa sjedištem u Schaffhausenu, u Švicarskoj, objavila je danas sjajne rezultate u prva dva kvartala ove godine usporedno s istim periodom prošlom godinom. U prošlom kvartalu uprihodili su neto 1,33 milijarde američkih dolara, čak 53 posto više nego u istom periodu prošle godine. Bruto marža iznosila je 58,8 posto, te operativna marža 28 posto, s time da je operativna dobit porasla za 97 posto, odnosno 371 milijun američkih dolara više nego u istom periodu prošle godine. Dvoznamenkasti rast bilježi se u automobilskom, fitness, nautičkom i outdoor segmentu što je glavni krivac za takav rast, navode u izvješću kompanije.
Segment nautike je u drugom kvartalu ostvario je neto prodaju u iznosu od 262 milijuna američkih dolara, što je porast od 66 posto u odnosu na 2020. godinu, najviše zbog povećane potražnje za chartplotterima. Za šestomjesečni period zaključno s 27. lipnja, njihov nautički segment je povećao prodaju za 47 posto u odnosu na 2020. godinu i dosegao 471 milijun dolara.
U nastavku izvješća, tvrtka je ažurirala prognozu prihoda do kraja godine očekujući da će premašiti prošlu godinu za približno 17 posto, na oko 4,9 milijardi dolara. Prošlu godinu završili su s prihodima od 4,187 milijardi dolara, odnosno 11 posto više u odnosu 2019. kada je godišnji prihod bio 3,758 milijardi dolara, s porastom od 12,25 posto u odnosu na 2018. godinu i tadašnjih 3,347 milijardi dolara godišnjeg prihoda. Prvi kvartal ove godine obilježio je rast prihoda od 25,26 posto, a gledajući period od 12 mjeseci s krajem 31. ožujka 2021., rast iznosi 14,43 posto. Unatoč žestokoj konkurenciji, te neprestanom pojavom novih igrača na tržištu, Garmin ostvarju velike godišnje skokove, a to i ne čudi, kada svi segmenti života, uključujući i nautiku prolaze kroz, čini se, neprekidnu digitalnu evoluciju.
Piše: Teo Marević
Foto: Arhiva More magazin