Od najjačeg brenda sportskih automobila ikad očekivali bismo kolaboraciju u gradnji motornih sportskih jahti. Međutim, Ferrari gradi 30-metarsku foiling jedrilicu
Još početkom prošle godine ikonski talijanski brend Ferrari po tiho je najavio projekt gradnje 30-metarskog foilera. Za taj su se pothvat udružili s navalnim arhitektom Guillaumeom Verdierijem koji stoji iza pobjedničkog foilera America’s Cupa AC75 novozelandskog tima, te s Giovannijem Soldinijem, poznatim talijanskim offshore jedriličarom. Soldini je imenovan čelnikom tima, a 100 stopa duga sportska foiling jedrilica već se gradi u brodogradilištu u Pisi.
Porinuće je isprva najavljeno za ovu godinu, no ovih je dana rok pomaknut na iduću godinu. Gradi se po uzoru na AC75 ali s namjenom offshore jedrenja. Za kormilom će biti Soldini, pa sve upućuje na to da Ferrari puca na Jules Verne Trophy.

Giovanni Soldini, poznati talijanski offshore jedriličar. / Foto: Fiat Chrysler Automobiles tiskovna konferencija u Yacht Club de Monaco, 2016
Ferrari cilja na maksimalne performanse na moru
„Enzo Ferrari je uvijek gledao prema sljedećem izazovu, kao što mi činimo danas,“ kazao je John Elkann, izvršni predsjednik odbora tvrtke Ferrari N.V na godišnjoj skupštini. Tamo je govorio i o Ferrarijevom ulasku u svijet jedrenja, o čemu će se navodno više doznati kroz nekoliko tjedana.
„Pripremamo se na ulazak u svijet jedrenja. Utrka za maksimalnim performansama na moru pružit će nam nove prilike za inovacije u tehnologiji, performansama i održivosti. Uvjereni smo da će naše znanje nadahnuti buduće trkaće i sportske automobile,“ dodao je Elkann.
Od karakteristika za sad je poznato samo to da će biti potpuni foiler dužine 30 m, te da će biti napravljen za obaranje offshore rekorda.
Poveznice brenda Ferrari i nautike
Izvan ovog projekta, jedina Ferrarijeva poveznica s nautikom je sponzorstvo Riva Yachts (Ferretti Grupa) Ferrarijevom F1 timu. Također je vrijedno spomena da Enzov jedini živući sin, Piero Ferrari, ima oko 10 posto udjela u Ferrari grupi i 10-ak posto udjela u Ferretti grupi. Enzov nasljednik zaslužan je za globalno pozicioniranje najvećeg automobilskog brenda, a velika priznanja daju mu se i unutar Ferretti grupe.
Stoga je bilo očekivano da će talijanski propeti konjić u nautički svijet zagalopirati s nekim od ikonskih talijanskih brendova sportskih jahti. No, navikli smo da od prepoznatljivog crvenog brenda treba očekivati neočekivano. Tako je ovih dana prvi put snimljen prototip prvog potpuno električnog Ferrarija na ulicama Modene. Model “Electrica” bi se u salonima trebao naći krajem ove godine.

Ferrari je već jednom bio uključen u projekt plovila, iako samo kao dobavljač motora. Riječ je o projektu Achillea Castoldija i rekordnom hidrogliseru Ferrari Arno XI na jezeru Como. Naime, Enzo Ferrari je na nagovor svojih vozača F1 pristao je opskrbiti Castoldija motorom iz Ferrari 375 F1 automobila. Castoldi je motor modificirao s dva turbopunjača i metanolom kao gorivom, te postavio svjetski brzinski rekord plovila do 800 kg koji stoji i danas. Djelomično i zbog toga što ta kategorija više nije popularna.
Soldini nastavlja gdje je stao s Maserati Sailing timom
Što se tiče Giovannija Soldinija, ovo je drugi put da je u jedrenje povukao legendarni talijanski automobilistički brend. On je 2012. preuzeo kormilo monotrupca VOR70 preimenovanog u Maserati kojim je njegov tim postavio novi rekord na tzv. „Zlatnoj ruti“ od New Yorka do San Francisca. Za 47 dana i 42 minute prešli su 13.225 nautičkih milja, 10 dana brže od prethodnog rekorda.
Tri godine poslije, Soldini je prešao na trimaran Maserati Multi70, bivši Gitana XV klase MOD70. Tim je foiling trimaranom Soldinijeva ekipa postavila brojne rekorde. Najznačajniji je rekord na ruti Hong Kong – London tzv. „Ruta čaja“ u trajanju od 36 dana.
Ostvarili su i pobjedu na RORC Transatlantic Race 2022. godine. Nakon brojnih uspjeha s timom Maserati, Soldini je u siječnju prošle godine završio tu priču, te krenuo u novi pothvat s timom Ferrari.