Cilj je bio stvoriti 65-stopni krstaš visokih performansi za oceanske plovidbe. Mora biti dovoljno lagan i brz da može glisirati, dovoljno lagan za jednostavno upravljanje te dovoljno udoban za duge rute s minimalnom posadom. Osnovni zahtjev postavljen pred projektante je bio da bude praktičan, jednostavan i siguran.
Tim i polazišta
Elan je u lipnju 2025. angažirao studio J&J Design da oblikuje koncept projekta. Nakon toga provedena su intenzivna istraživanja. Uključujući posjete Guillaume Verdieru, MerConceptu u Concarneauu te pobjedničkim brodovima Vendée Globea iz posljednja dva izdanja. Guillaume Verdier pridružio se projektantima iz J&J Designa i zajednički potpisuju projekt.

Najbolji svjetski solo jedriličari danas oko svijeta na najtežim regatama jedre na sasvim različit način nego što su to činili prije dva desetljeća. Tijekom solo regata autopilot upravlja brodom 99–100 % vremena. Softver autopilota posebno se razvija za svaki brod na temelju Gomboc simulacija te obrađuje podatke s više senzora. Savršeni autopilot sposbnan je upravljati brodom jednako dobro kao i vrhunski skiper – čak i u najtežim uvjetima. Vrijeme provedeno unutar zatvorenog prostora iznosi oko 95 %. Uvjeti za boravak i spavanje na IMOCA jedrilicama znatno su poboljšani, uz posve novu organizaciju prostora. Upravljanje jedrima i autopilotom odvija se iz zaštićenog, udobnog prostora. Napredak u geometriji trupa, dizajnu i tehnologiji jedara, jarbola i konopa omogućio je jednostavnije i sigurnije upravljanje u malim posadama. Mnogi sustavi koji su nekad bili nepouzdani danas su dokazano pouzdani i učinkoviti.
Veliki broj tih inovacija, iako pojednostavljene ili prilagođene, mogu primijeniti se i na brze krstaše. One oceansko jedrenje čine bržim, lakšim, sigurnijim – i zabavnijim. Mnoge od njih bit će primjenjene na Elan SixtyFive.
Upravljanje
Kormilarsko mjesto bit će zaštićeno s upravljanjem vinčevima i autopilotom, inspirirano IMOCA i višetrupnim dizajnom, u prednjem dijelu kokpita, zaštićeno od prskanja, vjetra, kiše i sunca, s mogućnošću klimatizacije. Izvrsna vidljivost i ventilacija zahvaljujući otvarajućim prozorima i poklopcima koji se mogu daljinski upravljati. Moći će imati Autopilot po uzoru na IMOCA modele optimiziran za sve uvjete, s komandama u zaštićenom i stražnjem dijelu kokpita. Bit će pojednostavljen za vlasničko upravljanje, ne zahtijeva profesionalnog skipera. Imat će nove kontrole vinčeva (Rewind ili captive) razvijene u suradnji s dobavljačem za pouzdano i jednostavno podešavanje jedara.

Lakši i čvršći
Napredna brodograđevna arhitektura i struktura omogućit će gradnju bržeg, lakšeg i čvršćeg broda. Prvi brod imat će ugrađene senzore naprezanja i optička vlakna za prikupljanje stvarnih podataka tijekom testnih plovidbi. Kobilica od kovane čelične legure visoke čvrstoće, lakša i otpornija od lijevanog željeza, razvijena u suradnji sa švedskim kovačnicama. Jarbol od karbona, postavljen na palubu, smanjuje težinu i poboljšava kontrolu nagiba i geometrije jarbola. Snast i manevri optimizirani za sigurno i jednostavno rukovanje – svi prednja jedra imaju električne furler sustave za lako i sigurno smanjenje površine jedara. Karbon-epoksidni trup s geometrijom sposobnom za glisiranje, omogućuje veću brzinu pod motorom u bonaci.
Paluba i unutrašnjost
Ergonomska paluba s lakim pristupom pramcu i bočnim palubama. Kokpit s jasno odvojenim zonama za odmor (naprijed) i upravljanje jedrima (straga). Manja visinska razlika između kokpita i salona – samo 100 cm, što osigurava jednostavan, siguran i prirodan prijelaz. Bolja iskorištenost unutarnjeg prostora: tri kabine, svaka s vlastitom kupaonicom i odvojenim tušem; prostrana vlasnička kabina s ormarom i pristupom krevetu sa svih strana. Lakša unutrašnjost zahvaljujući naprednim sendvič-panelima koji omogućuju izradu laganog, ne-nosivog namještaja. Laganiji i učinkovitiji sustavi udobnosti, uz nižu potrošnju energije.


Održivi izvori energije
Napredni električni sustav, stotine kilograma lakši: digitalno upravljanje smanjuje količinu kablova i potrošnju energije. Litijeve baterije zamjenjuju olovne, nude veću kapacitet i manje sati rada generatora. Solarni paneli i hidrogeneratori dodaju održive izvore energije, smanjuju potrošnju goriva i buku.

Očito Elan SixtyFive nije stvoren da imitira – već s nambicijom da predvodi, povezujući inovacije iz regatnog svijeta s udobnošću dalekih plovidbi, tehnologiju s ljudskom težnjom za brzinom i slobodom na moru. Kako nam je kazao Japec Jakopin novi Elan SixtyFive bit će bitno brži od konkurencije, vrhunske udobnosti te radi industrijskog načina proizvodnje iz ugljičnih vlakana cijenovno povoljniji. Dobar je to start za početak.
Glavne dimenzije
Duljina preko svega (LOA): 21,35 m
Duljina trupa: 19,85 m
Duljina na vodnoj liniji: 19,41 m
Širina (max): 4,99 m
Gaz (standardni): 3,5 m
Istisnina (prazan brod, bez opcija): 17.000 kg
Istisnina (s prosječnim opcijama): 18.150 kg
Istisnina (puni teret): 21.000 kg
Balast: 6.500 kg
Glavno jedro (full batten): 147 m²
Prednje jedro (Jib 106%): 109 m²
Code 0: 171 m²
Spinaker (asimetrični): 366 m²
Kabine: 3 + kabina za skipera
Ležajevi: 6 + 2
Gorivo: 1.000 l
Voda: 500 l
Motor: 110 KS Yanmar
Motor (opcija): 150 KS Yanmar
Kategorija: A (Ocean)
Dizajn: Verdier / J&J



