Escoffierova splav za spašavanje
Profesionalni jedriličar s iskustvom havarije tijekom Vendée Globea, u suradnji s tvrtkom Plastimo napravio specijalnu seriju splavi IMOCA Liferaft
Proizvođač nautičke opreme iz Lorienta, Plastimo razvio je poboljšanu verziju splavi za spašavanje dizajniranu posebno za IMOCA klasu. Model je nastao prema uputama Kevina Escoffiera, jedriličara čija je „nepotopiva“ PRB IMOCA 60 pukla na pola i potonula usred Južnog oceana, a on se spasio zahvaljujući splavi za spašavanje i brzoj reakciji kolege jedriličara Jeana Le Cama.
Esoffier je imao sreće, te je nakon preživljavanja u izuzetno teškim oceanskim uvjetima iskoristio stečeno iskustvo i pomogao razviti novu liniju splavi koja sadrži nekoliko praktičnih poboljšanja i dodatno je opremljena od standardnih primjeraka. Tako je olujno sidro izmješteno na stranu splavi, umjesto kod otvora platnenog krova, kako bi prilikom otvaranja more teže ulazilo u splav.
„U slučaju ozbiljnog problema (tijekom offshore regate), najveće šanse za preživljavanjem je da vas spasi netko od natjecatelja,“ objašnjava Escoffier, te dodaje da je radi toga u Plastimo IMOCA Liferaft stavljen naglasak na razvoj opreme za praćenje, uz dodatak AIS odašiljača, komunikacijskog uređaja na blizinu, uz dodatak VHF radija i povećana je vidljivost uz dodatak dviju reflektirajućih radarskih ploča.
Unutar splavi nalazi se AIS uređaj i VHF ručna stanica, a dodano je i energetsko pakiranje za preživljavanje više od 24 h, uključujući porcije hrane, pitku vodu i termičko odijelo, pirotehničko sredstvo za signalizaciju, a napravljene su i promjene u dizajnu. Prihvat olujnog sidra pomaknuto je na stranu, kako bi se smanjilo primanje vode prilikom otvaranja platnenog pokrova u slučaju provjeravanja vanjskih uvjeta. Također, dvije linije od kojih jedna vodi do kutije pričvršćene na brod, a druga služi za prihvat olujnog sidra, označene su dvjema oznakama kako ne bi došlo do pogreške prilikom rezanja one koja vodi do broda koji tone.
Ova specifična splav ima kapacitet za četiri osobe i dostupna je u dvije verzije, u kapsuli na vanjskom dijelu broda ili u vreći za spremanje u interijer broda. Verzija u vreći je pakirana tako da ju je moguće izbaciti kroz sigurnosni otvor na brodu, u slučaju da se brod prevrne. Predsjednik IMOCA klase, Antoine Mermod izjavio je da će sve brodice u idućem Vendée Globeu biti opremljene ovom opremom, uz ostalo, kako bi podigli sigurnosni standard čim više moguće.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=zuqezE1EBtg&w=886&h=498]
Piše: Teo Marević
Foto: Screenshot / YouTube IMOCA Globe Series