Dok Sydney Hobart svoju reputaciju gradi preko 70 godina i jedan je od vrhunaca ljetne sezone, Volvo Ocean Race vratio se u Melbourne prvi put nakon 2006., a australski je grad bio jedno od iznenađenja tijekom objavljivanja rute. Dodajmo uz to i nikad dulje gostovanje VOR-a u Aziji i jedriličarski su puritanci na nogama.
Ova priča može se povezati i s počecima Formule 1 u Aziji kada je Bernie Ecclestone u kalendar uvrstio Maleziju. Na prelasku u novo tisućljeće oktanski je cirkus bio većinom stacioniran u Europi, a svako je širenje prema nepoznatom bilo dočekano na nož. Danas se više nitko ne opire globalnom širenju. Prošla su vremena kada su sportovi računali samo na Stari kontinent. Svi traže načine kako dobiti što više pozornosti na novim tržištima jer to logično znači i više novca.
Volvo Ocean Race je zbog karaktera regate već odavno građanin svijeta, ali očigledno svako malo netko zaboravi na tu činjenicu. Slične su se rasprave vodile i kada je među timovima bilo kapitala iz arapskog svijeta pa su etape na 11. i 12. izdanju cilj imale u Abu Dhabiju. Logično da je većim ulaskom kineskog novca i agresivnim marketingom dio regate podređen upravo tom dijelu svijeta. I sami organizatori regate u filtriranim izvješćima pišu o porastu interesa za jedrenje zbog ulaska Dongfenga i Sun Hung Kai/Scallywaga.
– Imali smo prvo i četvrto mjesto za azijske timove. To je sjajna stvar za sport. Bilježimo porast interesa i mislim da nas u budućnosti čekaju velike stvari, poručio je skiper SHK-a David Witt.
Upravo je pobjeda tima iz Hong Konga na domaćem terenu bila i sportski i marketinški vrlo vrijedna jer se fanovi najlakše identificiraju sa svojim timovima. Predvidljivo, velika većina kritički nastrojenih napisa o azijskoj epizodi dolazi iz anglosaksonskih medija koji kao da ne mogu prihvatiti da Europa više nije jedina koja ima pravo na regatu. To je ionako samo nastavak globalnog širenja sporta koji mainstream igrači iz svijeta nogometa, košarke, tenisa već odavno prakticiraju. I to s razlogom jer donosi novac. Nemojmo zaboraviti da je svaki sport danas postao ponajprije biznis. Ako Barcelona i Real mogu legendarni el clasico igrati u vrijeme koje je prilagođeno azijskim gledateljima, a talijanski klubovi igraju Superkup u Kini i Kataru, onda i VOR mora napraviti taj iskorak. Novac diktira uvjete. Kako su Kinezi dosta uložili imaju pravo na povrat ulaganja. Nije zanemariva ni činjenica da je Volvo u vlasništvu Kineza, pa i automobilističkoj kompaniji paše promocija na tamošnjim tržištima. Ionako je Kina s gotovo 25 milijuna prodanih automobila u 2017. godini najveće svjetsko tržište.