Nosioc hrvatskog paviljona je udruga CBIA, a na sajmu izlažu i pojedinačne tvrtke samostalno. Dodatnu vidljivost hrvatske nautičke industrije podiže Croatian Yachting Night
Od utorka 19. do četvrtka 21. studenog održava se 36. Maritime Equipment Trade Show popularno zvan Metstrade ili samo Mets, najveći sajam nautičke opreme u svijetu. Pod krovovima paviljona amsterdamskog RAI sajmišta će u tri dana izlagati preko 1500 izlagača, a među njima i tvrtke iz Hrvatske. Sajam je otvoren za posjetitelje, iako njime uglavnom kruže poslovni ljudi, preko 18 tisuća stručnjaka iz nautičke industrije koji tamo svake godine dolaze istraživati ponudu izlagača koji na svojim štandovima prezentiraju proizvode i usluge, a gdje se premijerno može vidjeti najsuvremenija tehnologija iz svijeta nautike.
Sajam je ključni događaj za prezentiranje inovacija, a ujedno i poprište brojnih rasprava, panela na kojima se razgovara o budućnosti industrije rekreativne plovidbe. Program je ove godine ponovo vrlo bogat, s više od 50 edukativnih događaja na kojima će govoriti vodeći stručnjaci iz industrije. Prvi događaj na samom početku sajma bit će Breakfast Briefing, gdje će uvodni govor održati Terry Hutchinson, skiper i predsjednik operacija New York Yacht Club American Magica.

Nacionalni paviljon povećava vidljivost tvrtki
Hrvatske tvrtke iz industrije već godinama sudjeluju na sajmu, samostalno pojedinačno financiraju izlaganje i promociju. Prošle godine izvijestili smo sa sajma, na kojem su po prvi puta hrvatske tvrtke nastupile zajednički pod kapom nacionalnog paviljona.

Zajednički je nastup ostvaren inicijativom Udruge hrvatske nautičke proizvodnje (CBIA), odnosno tvrtki koje godinama tamo uspješno izlažu. Uz hrvatsku, na Metsu pod nacionalnim paviljonom izlaže još 15 nacionalnih strukovnih udruženja, te nekoliko država pod pokroviteljstvom nestrukovnih nacionalnih udruženja. Nositelj hrvatskog nacionalnog paviljona je CBIA uz koju će nastupati tvrtke MCOE (Maritime center of excellence), Marservis d.o.o., Att Nautica d.o.o., Plexi i MRS Electronic d.o.o., dok samostalno na METS-u izlažu tvrtke Scam Marine d.o.o., Marex-Elektrostroj d.o.o. i Marinetek.
Zahvaljujući ustrajnosti šibenskog CAPAX d.o.o. i trogirskog Adria Dock d.o.o. koji su preklani zajedno sa CBIA-om nadogradili prezentaciju hrvatske nautičke industrije organizacijom događaja pod nazivom Croatian Yachting Night stvari su se počele mijenjati.

Tvrtke u nacionalnim paviljonima ostvarju značajne uštede
Kako doznajemo, što se tiče pozicije i veličine te aktivnosti hrvatskog paviljona, manje više ostat će sve isto kao i lani. „Udruga CBIA se bavi organizacijom paviljona na način kolektivne promocije hrvatske nautičke industrije sa ciljem umrežavanja s međunarodnim kupcima. Tvrtke koje sudjeluju u nacionalnim paviljonima često ostvaruju značajne uštede i dobivaju veću vidljivost nego ako bi nastupale samostalno,“ poručila nam je Nives Škugor iz Capaxa.
Glavni sponzor Croatian Yachting Night je Hrvatska turistička zajednica, a ostali sponzori su višegodišnji suradnici kao što su S.A.K.Z., Pro Automatika, Meštri od broda, Mag sistem, itd. U srijedu 20.11., u posjet paviljonu dolazi i ambasadorica Republike Hrvatske u Nizozemskoj, Dubravka Plejić Marković.
Dodajmo tomu da se u sklopu Metsa održavaju i dodjele dviju važnih nagradi – DAME Awards za inovativni dizajn nautičke opreme, te Boat Builder Awards – strukovna nagrada brodograditeljima.