Digitalni sajam za čarteraše
Prednost B2B vrste sajma je što se poslovi mogu dogovarati i virtualno
Yachtmaster Grupa organizira još jedno virtualno izdanje International Charter Expo, koje će se održati od 27. do 29. travnja. Virtualni model održavanja sajma je u okolnostima pandemije koronavirusa jedini oblik sajmovanja bez mjera i ograničenja, a prvi virtualni ICE održao se u studenom 2020., s pozitivnim reakcijama i dobrim odazivom.
Prvi B2B charter sajam godinama se održavao u Hrvatskoj, te je postepeno rastao, da bi 2019. godine preselio adresu iz Zagreba u Beč. Ove godine, planove im je poremetila pandemija, ali je organizator ponudio virtualnu verziju B2B sajma, koji uz 3D animaciju prostora sajmišta i virtualnih soba za sastanke, olakšava doživljaj sajma.
Lani su zbog pandemije otkazani gotovo svi nautički sajmovi u svijetu. Iako su postojale opravdane nade da će 2021. Nijemci održati poznati Boot u Düsseldorfu, taj, kao niti brojni drugi sajmovi se neće održati. Istovremeno su digitalne inačice preuzele glavnu riječ, što za prezentaciju novih plovila i nije neka sreća, dok za dogovaranje poslova i nije tako loša zamjena. Međutim, sastanci se između charter tvrtki, agenata, agencija i drugih dionika, čitavo vrijeme održavaju na manje više isti način, putem Zooma ili neke druge aplikacije.
Ipak, ističemo da situacija u nautičkoj industriji nije ni blizu dramatična kako ju najavljuje ICE u naslovu objave za medije “sajam za spas nautičke industrije”. Štoviše, nautička industrija je jedna od rijetkih koja stoji vrlo stabilno i čvrsto, a svjetski je trend porast prodaje u svim segmentima te industrije.
Zbog pandemije su najveću štetu pretrpjeli izletnički brodovi, kruzeri i charter industrija koja je imala izvrstan booking, a rezultat bi bio još bolji da im sezonu nije naglo prekinulo ishitreno i neselektivno zatvaranje krajem kolovoza. Od predstojeće sezone, prema postojećim modelima, očekuje su rezultat koji će biti u najgorem scenariju ponovljeni prošlogodišnji, dok bi u realnijoj prognozi nautički charter ipak trebao ostvariti 15-ak do 20 posto veće prihode nego lani.