Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Dan Lenard: Odustati kad treba – to zna pravi pomorac

Braslav Karlić18.06.2025
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email
Dan Lenard; photo Vela Code

Dramatični prekid pokušaja Guinnessovog rekorda u jedrenju u laseru – Dan Lenard priča svoju priču

Dan Lenard, poznati dizajner jahti, ponekad avanturist, ponovno je izazvao granice izdržljivosti. Ovoga puta pokušajem obaranja Guinnessovog rekorda u non-stop jedrenju u malenoj jedrilici klase Laser. No, priroda je imala posljednju riječ. Dan nakon što je morao prekinuti plovidbu, razgovarali smo s njim o nevremenu koje ga je zateklo, noćnoj borbi s valovima i planovima za novi pokušaj.

Noć kada je Jadran eksplodirao

„Bio sam uhvaćen u Neretvanskom kanalu, blizu Hvara. Udarila je nevera, preko 40 čvorova vjetra i trajala je. Prije toga nisam se mogao izvući s vanjske strane Hvara, i prema Kornatima, nikako. Ostao sam doslovno zarobljen, s opskrbom za četiri dana. Bez vjetra danima, a onda odjednom kaos – sunce, iscrpljenost i na kraju oluja!” Priča nam Lenard, još pod dojmom iskustva koje bi mnoge natjeralo na trajno odustajanje.

„Očekujući neveru držao sam se blizu obale kako bih se mogao skloniti. Ako je potrebno i doplivati do kraja. Da sam kasnio sat vremena nevrijeme bi me uhvatilo u kanalu između Pelješca i Hvara. To ne bi bilo dobro, ne znam kako bih se izvukao. Uspio sam se skloniti u uvalu Zidigovu neposredo prije nego što je nevera udarila. Nevrijeme je bilo teško. Ljudi teško mogu zamisliti kako je razmontirati lasera do pojasa u moru s 40 čvorova vjetra. Zatim laser treba usidriti, a nema sidro, mora se zaroniti naći kamen i zavezati ga za kamen.

U tami sam uspio prevrnuti brod povlačeći ga za jedro, izvaditi šteke, naviti jedro oko jarbola. Tako da sve postane jedan stup tako da jedro nema više otpora. Šteke treba pažljivo spremiti jer nema mjesta. Zaronio sam po noći sa svjetlom na glavi bez maske i našao kamen. Jedan kraj broda sam zavezao za kamen, a drugi za neki bor. Brod sam lijepo usidrio da nije taknuo obalu. Onda sam izašao na kraj i spavao na nekom kamenu. To se sve odvijalo oko ponoći, jedan ujutro. Još sam jednom morao u more jer je popustilo ono to sam loše zavezao pod vodom. Za kraj sam dobio i kišu po noći pa sam opet bio mokar.” 

Malo je bilo ovakvih trenutaka; video Dan Lenard

Pokušaj novog starta

Idući dan je opet vruće, pa se osušiš, zagriješ. Krenuo sam ponovo od nule u 8 ujutro. Trebalo mi je sat vremena da izađem iz uvale jer nije bilo nikakvog vjetra, na kormilo. Kraj Sućuraja je bilo malo vjetra, oko Punte sam se uspio izvući u kanal i onda je sve crklo. Onda sam bio u kanalu cijelih 10 sati. Nema vjetra, vidiš da me struja vodi natrag prema Drveniku. Prognoza nikakva, hrane i vode još niti za četiri dana. Tako sam išao naprijed – nazad i na kraju sam pozvao nekog tko me izvukao na obalu. Tamo sam razmontirao laser i odvezao u Zadar. Brod je sad spreman u Zadru i ja ću se malo oporaviti i sigurno ponovo pokušati.

Spavanje u laseru, crveno svjetlo i strategija preživljavanja

Kako izgleda spavati na jedrilici dugoj nepuna četiri metra? „Ljudi uvijek pitaju kako spavam. Teško, ali može se. Vidim da sve funkcionira, ja sam jedno s brodom. Spavam i po noći i po danu, kad god vjetar malo stane odmah se smjestim nogama prema kormilu, leđima na torbe. Dupe u more, jer je uvijek ga je malo u laseru. I spavaš. Spavam 10-15 minuta, probudim se, provjerim sve i ako noću vidim brod – osvijetlim se. Noću sam crvenim svjetlom obasjavao cijelo jedro kako bi me drugi vidjeli.“ Svakih par sati bih okrenuo jedrilicu i nekoliko minuta plivao radi rastezanja i obavljanja onih potreba za koje obično idemo na WC.”

Lenard je tijekom tri i pol dana jedrenja ostvario prosječnu brzinu od svega 1,3 čvora – simbol upornosti u nemogućim uvjetima. U cijelom ovom putu pravo jedrenje je jedino imao u kanalu između Pelješca i Korčule.

Ovo je kao alpinizam

„Jedrenje na ovaj način je poput penjanja na planinu. Ne osvojiš vrh svaki put. Nekad trebaš odustati da bi pokušao ponovno. Ako na 7000 metara naiđeš na nevrijeme, ili se vratiš – ili umreš. Isti princip vrijedi i na moru“, objašnjava Lenard.

Unatoč neuspjehu, vidi ovu avanturu kao vrijedno iskustvo: „Fizički sam sasvim dobro. Nevremena me ne plaše, ali ovo je bilo ekstremno. Pravi pomorac mora znati kad treba odustati. To nije poraz, to je znanje i iskustvo.“

Objava prekida; video Dan Lenard

Novi pokušaj ovog ljeta – ali bez najave

Dan ne odustaje. „Sada imam unaprijeđenu metodu, trebam samo relativno dobar tjedan dana i to je to. Neverin mi ne predstavlja problem, ali ne ovakvo nevrijeme kao što je sada bilo. Ovo nevrijeme nije trajalo jedan sat nego cijelu noć. I nitko ga nije predvidio. Neću najaviti početak. Kad pređem 200 milja, onda ćemo pustiti vijest da obaram rekord. Tad će mi biti svega 80 milja udaljen.“

Danova priča nije samo o jedrenju, već o tome kako se nositi s neuspjehom, donositi prave odluke u teškim trenucima i, prije svega, imati snage pokušati ponovno. Očekujte ga ponovno na Jadranu – ovaj put tiho, bez pompe, ali s pogledom čvrsto usmjerenim prema rekordu. I sve u službi promocije ukidanja uporabe jednokratne plastike u Yachtingu!

PREPORUČAMO

Peter Burling u Luna Rossa timu

Stipanović i Bilić osvojili srebro na Europskom prvenstvu klase Zvijezda

Dan Lenard pokušava oboriti Guinnessov rekord

Mitja Kosmina na Shockwave 3 pobjednik 26 Fiumanke

Treća utrka svjetskog prvenstva UIM E1 u Dubrovniku 

Auckland ispao iz utrke domaćina America’s Cupa 2027. godine

NAJNOVIJE

Long Beach OCR: Jurišić i Dolenc jedre na olimpijskom polju u Los Angelesu

15.07.2025

Ivan Bulaja novi je glavni trener američkog SailGP tima!

14.07.2025

SP Moth: Enzo Balanger najbolji na Gardi

14.07.2025

Grupa Beneteau: što kaže USB banka o kretanjima na tržištu

12.07.2025

Luna Rossa će na 38. America’s Cupu jedriti pod zastavom kluba iz Napulja

11.07.2025

Vrboska: otvara se Ribarski muzej

10.07.2025

Mitan marina: benzinska postaja – novosti

10.07.2025

SP za klasu Moth: Šime Fantela solidno otvorio regatu

10.07.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.