Francusko brodogradilište Bali prvi je proizvođač koji je snizio kataloške cijene svojih plovila, a uz to im je produljio jamstvo s dvije na tri godine.
Brodogradilište Bali objavilo je na sajmu nautike u Cannesu da će sniziti cijene svojih brodova. Navedeno je kako su se cijene mnogih sirovina stabilizirale, što omogućuje taj potez. Bali je uštede odlučilo prenijeti izravno na kupce.
U razdoblju pandemije bili su poremećeni lanci opskrbe i proizvodnja je bila otežana, što je značajno poskupilo cijene brodova. To se međutim u zadnje vrijeme vratilo u normalu pa su brodovi počeli puniti lagere. Neki su se proizvođači zbog usporavanja tržišta našli u poteškoćama.
Da bi tome doskočili, brodograditelji su uglavnom povećali popuste, često smanjujući i marže za uvoznike. Drugi su pak odlučili u osnovne cjenovne pakete uvrstiti dodatke koji su do sada bili opcijski. Ili, pojeftiniti “obavezne” pakete opreme, bez kojih brod ne može ploviti.
Bali je odabrao transparentniji pristup. Uvidjevši da više nema uvjeta za održavanje postojećih cijena, odlučio ih je sniziti. Osim sniženja cijena, to brodogradilište uvelo je još jednu važnu novost: produljio je jamstvo za privatne vlasnike s dvije na tri godine. Taj potez jedinstven je u sektoru.
U brodogradilištu su naveli kako su u mogućnosti klijentima ponuditi dulje jamsto budući da grade vrlo kvalitetne i pouzdane katamarane. Tom strategijom Bali želi ojačati svoju poziciju na tržištu, nudeći plovila po pristupačnijim cijenama i s produljenim jamstvom.
Ove poteze brodogradilišta Bali prokomentirao nam je Domagoj Milišić, direktor tvrtke Croatia Yachting, koja je zastupnik za te katamarane u regiji.
Kako komentirate odluku brodogradilišta Bali da snizi osnovne cijene svojih katamarana?
Nije baš uobičajeno da brodogradilišta smanjuju osnovne cijene svojih plovila. Svi to zapakiraju kroz neke popuste i akcije, a Bali je tu bio iskreniji i direktniji u pristupu. To je posljedica činjenice da su se stabilizirali lanci opskrbe. Cijene materijala više ne divljaju kao što su divljale 2022. i 2023. godine u vrijeme pandemije. Tih godina značajno je poskupila proizvodnja, ali to se sada stabiliziralo. Uštede koje se posljedično mogu ostvariti, Bali je odlučio prenijeti na kupce.
Što to znači za tvrtku Croatia Yachting, koja je zastupnik za katamarane Bali?
Brodogradilište Bali prvo je napravilo taj korak i tako je preduhitrilo konkurenciju. Za nas kao zastupnike to je dobro, jer našu ponudu čini konkurentnijom i atraktivnijom. Inače, Bali je, u samo deset godina koliko postoji, postao drugi najveći proizvođač katamarana na svijetu. To duguje najviše svojim inovacijama. A produljenjem garancije na tri godine, potvrdilo je da taj veliki rast prati i kvaliteta.
Neki bi ovo snižavanje cijena mogli protumačiti i kao znak slabosti…
Konkurencija će naravno ovaj potez brodogradilišta pokušati iskoristiti na razne načine, kao što su to činili i ranije. Jedan od komentara bio je da će Bali zbog snižavanja cijena sigurno smanjiti i kvalitetu svojih katamarana. Brodogradilište je međutim tome odmah doskočilo te je objavilo da produljuje jamstvo na svoja plovila s dvije na tri godine. To je dodatan argument koji govori o kvaliteti tih katamarana.
Koliko su cijene išle dolje?
Cijene su, s obzirom o kojem se modelu radi, išle dolje od tri pa do devet-deset posto. Time se prati ritam tržišta. 2022 i 2023 godine bio je vrhunac potražnje za novim brodovima. Tržište se sada malo ohladilo. To nije specifično samo za brodogradnju, isti slučaj je u auto industriji i na tržištu nekretnina.
Ima li još nekih novosti vezano uz katamarane Bali?
Bilježimo velik interes za katamaran Bali 5.8. Premijera tog najvećeg modela u gami bila je nedavno na sajmu nautike u Cannesu. Brod je hit na tržištu, prije svega zbog onoga što nudi u svojih 58 stopa. Ima inovativan interijer koji je na nivou motornih jahti, s novim, organskim oblicima. Adut mu je i konkurentna cijena. To su uostalom odlike na koje nas je Bali već navikao: odličan dizajn, kvaliteta, inovacije i vrlo povoljna cijena. Bali je u tim kategorijama već dugo lider na tržištu katamarana.