Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Arcona 460 potonula nakon puknuća kormila usred oceana. Posada je spašena

Teo Marević15.04.2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email
Arcona 460

Bolni video potonuća i uplakane posade u splavi najkomentiranija je stvar na svjetskim jedriličarskim forumima posljednjih dana

Sretna vijest u nesreći je, da je posada potonule Arcone 460 „IdaLina“ koja je plovila pod švedskom zastavom, spašena. O razlozima puknuća kormila za sad se može samo nagađati. Jedrilica je počela primati puno vode koju pumpe nisu uspijevale izbaciti, a posada se evakuirala u splavi za spašavanje te pozvala upomoć.

Srećom, plovili su paralelno s još dvije prijateljske posade, a Tihi je ocean bio im je naklon. Havarija se dogodila u ponedjeljak 8. travnja, a nekoliko dana poslije na YouTube-u se pojavila potresna video snimka obitelji u splavi koja u jecajima gleda jedrilicu kako tone. Valja naglasiti kako nitko od posade nije ozlijeđen.

O incidentu se oglasilo i brodogradilište

Predsjednik uprave Arcona Yachts, Fredrik Malmqvist kazao je da je njima u brodogradilištu sigurnost prioritetna, te da ozbiljno razmatraju što se dogodilo. Dodao je „Kako doznajemo od vlasnika Arcone 460, osovina kormila je pukla, međutim, još uvijek ne znamo kako ili zašto. Tijesno surađujemo s našim dobavljačima i ključnim osobama kako bismo odmah dalje istražili ovaj ozbiljan incident. Naše misli su s vlasnicima, obitelji i posadom i iskreno zahvaljujemo posadi obližnjih plovila koja je pomogla u spašavanju. Čim saznamo više, objavit ćemo daljnje informacije.“

Arcona 460 predstavljena je 2004. godine kao flagship brodogradilišta i prati ju glas moćnog i brzog, te performansnog krstaša. Dizajnirao ju je Stefan Qviberg, a građena je od kompozita poliestera i staklenih vlakana s Divynicell jezgrom od 20-30 mm, dok je centralni dio trupa od punog GRP-a. Što se tiče konstrukcije, kormila, građeno je od aluminijske osovine s mrežom u formi lista ispunjenom pjenom u sendviču stakloplastike. Takva konstrukcija koristi se na gotovo svim modernim krstašima.

Iskusna posada kojoj ovo nije prvi prelazak oceana

Za sad nije poznat točan broj članova posade, osim vlasnika Ingmara Ravudda i njegove supruge Tine Baath, a njima to nije prvi prekooceanski prelazak. Prije 3 godine par je uz društvo prijatelja sudjelovao u ARC (Atlantic Rally for Cruisers) u kojoj su završili drugi u klasi. Da je sve dobro završilo, švedska posada može zahvaliti i umjerenim uvjetima oceana.

U intervjuu kojeg je posada dala SailingWorldu, s vremenom su se s kormilom pojavili neki čudni zvukovi. Posada je kontaktirala brodogradilište kojima su prijavili što se događa, a brodogradilište je pretpostavilo da bi mogao biti nedostatak maziva u ležajevima osovine kormila. Savjetovali su ih da poliju tople vode po ležajevima i lubrificiraju ležaj. Ipak, s vremenom se čudan zvuk pretvorio u nešto nalik zviždanju kada se kormilo okretalo.

Forumi su puni ‘generala poslije bitke’

Podsjetimo, Arcona Yachts trenutno prolazi kroz vrlo prosperitetno razdoblje, s relativno novim vlasnikom, a njihovom se timu pridružio i čuveni dizajner Niel Jeppesen, suosnivač X-Yachts brodogradilišta.

Jedriličarski i Cruising forumi, Facebook grupe i druge društvene mreže, ovih su dana prepune generala poslije bitke. Svi su mišljenja da je posada mogla učiniti ovo ili ono. U svakom slučaju i da su uspjeli zaustaviti prodor vode, fiksirati slomljeno kormilo itd., ne znamo je li na brodu bilo kakvo dijete ili neiskusnih članova posade, što bitno mijenja mogućnost daljnjih razvoja događaja usred oceana.

PREPORUČAMO

U Portorožu je započeo sajam Internautica

Marina Kaštela: grade se dva gata za velike jahte

Druga konferencija Women in Nautica ove godine na Metstradeu 

Piero Formenti izabran za predsjednika talijanske Confindustria Nautica

Kako se definira pripadak kod sidrenja velikih jahti

Hanse Yacht u završnoj fazi prodaje

NAJNOVIJE

U Portorožu je započeo sajam Internautica

22.05.2025

Marina Kaštela: grade se dva gata za velike jahte

22.05.2025

Druga konferencija Women in Nautica ove godine na Metstradeu 

21.05.2025

Piero Formenti izabran za predsjednika talijanske Confindustria Nautica

20.05.2025

Kako se definira pripadak kod sidrenja velikih jahti

19.05.2025

Hanse Yacht u završnoj fazi prodaje

19.05.2025

SP za klase ILCA 6 i ILCA 7: Kontides osvojio srebro u Kini

19.05.2025

Kiwiji predstavili jedriličarski tim za America’s Cup

18.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.