Padom brzine vjetra, drastično pada i brzina foilinga, a time i dinamika prijenosa uživo, što se odražava na gledanost, o čemu ovisi ovaj skupi sport
Tijekom vikenda, šest timova je po prvi put imalo priliku odmjeriti snage u 37. ciklusu America’s Cupa, u klasi AC40. Regata u Vilanova i La Geltrú odvijala se sve, samo ne očekivano. Po prvi put u novom ciklusu najstarijeg međunarodnog natjecanja koji se održava u kontinuitetu, 5 kvalificiranih timova izazivača i jedan branitelj kupa zajedrili su u manjoj AC40 klasi foilera. Međutim, nakon uzbudljivog nultog dana posvećenom treningu, prvog dana natjecanja je jedrenje zaustavila obilna kiša na regatnom polju pred španjolskim gradom u blizini Barcelone.
Drugog dana natjecatelji su konačno mogli zajedriti i nakon letećeg starta, zube su pokazali Novozelanđani, Amerikanci i Francuzi, no veselje nije trajalo dugo. Već prilikom prolaska prve bove, vjetar je oslabio, te su brzi foileri, niz vjetar redom padali s krakatih krila u more. Jedrenje se nastavilo „po starom,“ s trupovima uronjenim u more. Svjetska elita vrhunskih jedriličara, pokušavala je uhvatiti svaki povjetarac i iskoristiti svaki mogući trik da svoje AC40 brodove ponovo podignu na foilove, ali bezuspješno.

U tome se najbolje snašao NYYC American Magic, tim koji se iz predzadnje pozicije podigao na drugu poziciju, te ušao u finalnu skupinu za nedjeljni match race s najbolje pozicioniranim Novozelanđanima. Osim Emirates Team New Zealand koji su kontinuirano pri vrhu ili najbolji, ništa drugo nije bilo kako je očekivano. Francuzi koji su posljednji porinuli AC40 u more, uspjeli su se pozicionirati na 3. mjesto, što je iznenađujuće s obzirom na to da su ostali timovi imali nekoliko mjeseci prednosti jedrenja u toj klasi.
Nadalje, britanski INEOS Britannia kao Challenger of Record ispali su najveći gubitnici, a talijanski Luna Rossa kao izazivači u finalu 36. kupa našli su se na pretposljednjem mjestu. Ispred njih se pak našao švicarski tim Alinghi Red Bull Racing, od kojih se očekivalo više, s obzirom na iskustvo u SailGP-u, te da su uz Novozelanđane i Britance, prvi imali brod na raspolaganju.
„Nije ok završiti zadnji“
Komentatori regate, koji su promatrali treninge timova u Barceloni, navodno nisu bili iznenađeni performansama Amerikanaca, a lako je biti general poslije bitke. Trener pobjedničkog tima NYYC American Magic, Tom Burnham i njihov direktor Terry Hutchinson, kazali su da su ponosni na ostvareni rezultat.
Kormilar INEOS Britannia, Ben Ainslie komentirao je neočekivan gubitnički status kao Challenger of Record riječima da su se precijenili u isprobavanju. Dodao je da su trebali više vremena provesti trenirajući u ovoj klasi. „Mislili smo da se možemo provući bez da provedemo puno vremena u AC40 i biti tu negdje s drugima, ali ispada da je ovo kao i svaki drugi brod, moraš provesti neko vrijeme na njemu. Nismo dobro jedrili, nismo dali dovoljno vremena brodu i bile su tu još neke stavke koje su nas spriječile u pripremama za ovaj brod i kada to spojite, možda se ne bismo trebali čuditi ovom rezultatu. Kao i u svakom profesionalnom sportu, nije OK završiti zadnji.“

Nepredvidljivo za prijenos uživo
S obzirom na to da je razlika u brzini klase AC40 u gornjoj i donjoj granici vjetra jako velika, zbog neočekivanog pada vjetra za samo par čvorova, prijenos uživo se neočekivano produljio. To se osjetilo i u dinamici prenošenja, ono što je foilere i America’s Cup u novije doba učinilo još popularnijim sada se našlo na meti kritika, odnosno gubilo je gledanost.
Riječ je o nemaloj stavci na kojoj će vodstvo America’s Cupa morati poraditi, jer riječ je o veoma skupom sportu, u kojem sve ovisi o publicitetu i sponzorima koji računaju na veliku gledanost.

Idući događaji u sklopu 37. America’s Cupa su preliminarne regate u Jeddah, u Saudijskoj Arabiji od 30. studenog do 3. prosinca ove godine, zatim u kolovozu iduće godine u Barceloni, u Španjolskoj, nakon čega slijede kvalifikacijske regate Challenger Selection Series u rujnu iduće godine, te Match Race, ono po čemu poznajemo America’s Cup, od 12. listopada iduće godine.
Paralelno uz navedene regate „prvih“ postava šest timova koji se natječu u America’s Cupu, po prvi put u povijesti jedrit će se i Youth & Women America’s Cup, te će se uz zastave timova novozelandskog Emirate’s Team New Zealand, američkog NYYC American Magic, britanskog INEOS Britannia, talijanskog Luna Rossa Prada Pirelli, švicarskog Alinghi Red Bull Racing, te francuskog Orient Express Racing Teama, natjecati i šest timova pod zastavama Španjolske, Nizozemske, Njemačke, Kanade, Švedske i Australije.
Ukupno 12 timova koji će se zasebno natjecati s posadama mladih jedriličara i ženskim posadama u one design klasi foilera AC40.