Emirates Team New Zealand ustanovio je Udruženje klase AC40 i stvorio pretpostavke da se oformi Klasa AC40, koja će funkcionirati nezavisno od organizacije America’s Cupa
Na nedavno održanoj preliminarnoj America’s Cup regati u Jeddahu još jednom se pokazalo kako su AC40 foileri, koje je osmislio Emirates Team New Zealand, a proizvelo brodogradilište McConaghy Boats, bez dvojbe najbrže i najuzbudljivije one-design jedrilice današnjice.
Emirates Team New Zealand ustanovio je Udruženje klase AC40 i time su stvorene pretpostavke da se oformi Klasa AC40, koja će, nakon AC regate u Barceloni krajem sljedeće godine, funkcionirati nezavisno od organizacije America’s Cupa. Udruženjem klase AC40 upravljat će Vijeće sastavljeno od postojećih vlasnika AC40 jedrilica i Komiteta u kojemu će biti budući vlasnici tih brodova te po jedan predstavnik brodogradilišta McConaghy i ETNZ-a. Udruženje će nadgledati odvijanje AC40 regata pazeći da se privatni vlasnici jedrilica i profesionalni sportski timovi nadmeću pod istim uvjetima, a također će osigurati sve infrastrukturne pretpostavke za održavanje i popravak brodova.

Menadžer Klase AC40 bit će Luca Rizzotti, utemeljitelj i predsjednik čuvenog Foiling Weeka na jezeru Garda. Rizzotti je kazao kako trenutno na svijetu nema natjecanja ili klase koja je privatnim vlasnicima atraktivnija od AC-a 40 te da će friško utemeljenja Klasa biti baza koja će okupljati nove vlasnike tih brodova, profesionalne timove koji već na njima jedre te druge America’s Cup partnere. Dodatan zamah osnivanju Klase dao je World Sailing, koji je prošlog mjeseca proglasio AC40 jedrilicom godine.
Udruženje Klase AC40 izdalo je dokument sa smjernicama vezanim uz jedrenje na tim brodovima. Predviđeno je tako da će limit vjetra po kojemu se može jedriti biti 18 čvorova te da u AC40 timovima mogu biti maksimalno tri jedriličara s prethodnog ili nadolazećeg America’s Cupa. Natjecanja za Klasu AC40 počinju 2025. godine, prve godine planirano je pet regata, a domaćini regata biti će odabrani s obzirom na preferencije vlasnika brodova. Nakon 2025., bit će dodana i šesta regata, koja će se vjerojatno računati kao Svjetsko prvenstvo klase.
– Više od deset čuvenih jedriličarskih središta u Europi, Aziji i SAD-u već je iskazalo interes za organizaciju AC40 regata, a upravo pregovaramo sa sponzorima koji će pratiti natjecanje. Udruženje klase planira oformiti regatni i trening kamp u drugoj polovini 2024., kako bi uspostavili određene tehničke standarde te omogućili učenje i treniranje novim vlasnicima AC40 jedrilica – kazao je Luca Rizzotti.