Inovativni Alukin OceanAir 8 kombinira tehnologije koje smanjenjem otpora znatno povećavaju domet plovidbe – pogodno za elektro propulziju
Švedsko brodogradilište Alukin poznato je po gradnji robusnih aluminijskih glisera otvorenog tipa, s kabinom, te radnih brodica, a dizajnom podsjećaju na tipične motornjake sa sjevera Europe. Prvi model predstavili su 2008. godine na nautičkom sajmu u Stockholmu. Tamo su zaradili i priznanje debitanta godine. Od tada su na tržište plasirali niz različitih modela i uspješno posluju, a 2018. godine kupila ih je švedska Nimbus Grupa – koja trenutno okuplja niz cijenjenih imena rekreativne brodogradnje; Alukin, Aquador, Bella, EdgeWater, Falcon, Flipper, Nimbus i Paragon Yachts.
Na prvi pogled, Alukin OceanAir 8 izgleda kao tipični otvoreni radni gliser kakvog primjerice koriste ronioci. No, zagledamo li se ispod vodene linije, primijetit ćemo nešto neobično. U ogledalu na podu koje su postavili za potrebe sajma u Düsseldorfu, mogli smo vidjeti odraz dna trupa koje je bilo uvučeno.

Kao da je netko u brodogradilištu zaboravio zavariti dvostruko dno. No, OceanAir 8 je baziran na tehnologiji usporedivoj s močvarnim lebdjelicama. U provi ima ugrađen snažan ventilacijski sustav koji na pritisak gumba ispod trupa upuhuje golemu količinu zraka što gotovo instantno izdiže brodicu za oko 20 cm. Time smanjuje njenu uronjenost u more i otpor u plovidbi. Glede stabilnosti, iz brodogradilišta kažu da se brodicom upravlja kao najnormalnijom gliserskom brodicom.
33 posto manje otpora do 50 posto veći domet
Alukin od početka komunicira čistu ideju. Žele raditi održive brodice za aktivne ljude koji žele istraživati arhipelag, obalu i more. OceanAir 8 se savršeno uklapa u tu ideju. Prva je aluminijska brodica svoje vrste koja koristi novu tehnologiju za smanjenje potrošnje i time povećanje dometa, s elektro propulzijom.

Projekt je nastao suradnjom Alukina i norveške inženjerske tvrtke Pascal Technologies, te norveškog proizvođača elektropogona Evoy Electrical Boat Systems. Njihov Alukin OceanAir 8 je konceptna brodica razvijena s idejom doprinosa razvoju održive nautike. Htjeli su testirati načine za optimizaciju i smanjenje potrošnje energije radi povećanja dosega, što je ograničenje mnogih alternativa trenutno dostupnih na tržištu. Građena je od aluminija, što znači da se u cijelosti može reciklirati, te je u skladu s njihovom idejom održivih brodica i smanjenju štetnog utjecaja na okoliš.
Najveća prednost ove brodice je što dizajn trupa omogućava postizanje velikog dometa uz smanjenu potrošnju s većim teretom, nešto što je primjerice kod foiling sustava ograničavajuće. Navode da postižu 33 posto manje potrošnje energije i da mogu povećati domet do 50 posto u odnosu na konvencionalni trup za ovakvu brodicu s istim pogonom.
Namijenjena je generaciji Z, najbrojnijoj populaciji planete
Baziran je na Pascalovoj patentiranoj tehnologiji AirHull, koja smanjuje potrošnju energije za gliserske brodice. Pomoću ventilacijskog sustava u provi, brod se izdiže čim krene naprijed, puneći prostor ispod trupa sa zrakom. Time se stvara blagi pritisak između trupa i vodene površine, i time se smanjuje otpor i valovi tijekom plovidbe. Ovim dizajnom trupa, ciljaju na buduće nautičare i generaciju Z koja će ove godine činiti najveći dio populacije planete.
Ime brodice skovano je od predviđenog mjesta korištenja, tehnologije pritiska zraka, te duljine brodice. Za pogon koristi izvanbrodski elektromotor Evoy snage 90 kW, s pripadajućim baterijskim sklopom Evoy kapaciteta 126 kWh. Takav pogon dostatan je za domet od preko 35 nautičkih milja. Brodica je duga 7,99 m, a široka 2,65 m. Teži 2735 kg i registrirana je za plovidbu do šestero ljudi. Prilikom krstarenja ima gaz od 40 cm, uključujući propeler, a u mirovanju 60 cm. Krstareća brzina je otprilike 20 čvorova.