46 metara aluminija i karbona
Royal Huisman objavio impresivan video i fotografije okretanja trupa najnovijeg trupa iz njihovog brodogradilišta.
Royal Huisman okrenuo je trup impozantne „high-performance cruiser sloop“ jedrilice duge 46 metara. Dužina izražena u stopama je još impozantnija i iznosi 151 stopu. Unutrašnjost broda bit će namijenjena za dugu, udobnu i luksuznu plovidbu s kapacitetom 8 do 10 vlasničkih i gostujućih ležajeva, te 8 namijenjenih za posadu. Konstrukcija je napravljena od aluminija i karbonskog kompozita. Interijer je dizajnirao Nauta Design, arhitekt je studio Reichel / Pugh, za predstavnika naručitelja Nigel Ingrama iz tvrtke MCM Newport, a voditelj regatnog tima buduće jedrilice je nizozemski jedriličar Bouwe Bekking. Opremanje jedrilja i sistema za upravljanje povjereno je tvrtki Rondal, a isporuka broda se očekuje iduće godine.
Okretanje trupa je sam po sebi događaj koji obilježava drugu fazu gradnje i trenutak kada možemo vidjeti izgled trupa i njegovu konstrukciju. Taj je proces vrlo delikatan, posebno kada je riječ o ovako velikom trupu, a svakome tko cijeni brodogradnju bilo modernu ili tradicionalnu, prizor trupa u izgradnji je nešto što izmamljuje osmjeh i divljenje. Sada slijede radovi na interijeru, postavljanju i opremanju kuverte broda, te završni radovi, bojanje itd. Jedrilica je dizajnirana tako da pruža brzu i udobnu, luksuznu plovidbu, te je najavljeno da će sudjelovati u velikim regatama maxi jedrilica. Zbog laganih materijala korištenih u gradnji trupa i filozofije dizajna, očekuje se da će biti vrlo konkurentna na regatnom polju. Kao što to često ističu brodograditelji rekreativnih plovila, i Royal Huisman project 405 nastoji pogoditi savršen omjer karakteristika performance i cruising, što opravdavaju hidrodinamikom trupa s oštrom provom, širokom krmom, dvama krilima kormila, optimalnim korištenjem laganih materijala, te primjenom poluautomatiziranog procesa optimizacije parametara strukture.
Isto se odnosi i na dizajn interijera, a nova „Featherlight“ metoda gradnje, ističu iz brodogradilišta, doprinosi smanjenju mase za oko 11 posto od konvencionalnih metoda, zadržavajući pritom karakteristike čvrstoće trupa i integriteta strukture. Spremište izvlačne kobilice, natkabina, kokpit za goste, hardtop i drugi dijelovi u visini palube bit će izgrađeni u karbonskom kompozitu, te se trenutno nalaze u proizvodnji tvrtke Rondal, koja gradi karbonski jarbol, bum i druge komponente vezane uz jedrilje i opremu za jedrenje. Zanimljivo je i da ova impresivna jedrilica nije ni blizu najveće koje je nizozemsko brodogradilište napravilo. Royal Huisman flagship je 81 metar dug jedrenjak Sea Eagle II, porinut prošle godine.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=zOi0sy_uKsU&w=886&h=498]
Foto: Tom van Oossanen / Royal Huisman