Radi se o značajnom indikatoru trenutnog stanja u industriji, jer NMMA u svom izvještaju obuhvaća cijeli SAD i Kanadu – regiju koja zauzima 42,3% udjela u svjetskom tržištu rekreacijskih plovila.

Prema podacima do srpnja 2025., ukupna prodaja novih plovila pala je pod utjecajem viših kamatnih stopa i ekonomske nesigurnosti. Općenito, svaka ekonomska nesigurnost najprije će se odraziti na potrošnju u luksuznoj niši. U ovom slučaju nije klišej poslužiti se i poznatom žargonskom uzrečicom; kad se nema najprije ti ne trebaju Rolex, Porsche i brod.

Što se samih brojki tiče u prvih sedam mjeseci 2025. godine prodano je 162.813 plovila, što predstavlja pad od 8,9% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. U razdoblju od kolovoza 2024. do srpnja 2025. prodaja je smanjena za 7,6%, na 220.215 jedinica. Brojnim europskim brodogradilištima koja izvoze na američko tržište ovakav podatak svakako ne ide na ruku, pogotovo ako tome dodamo najavljene američke carine od 30%. Transatlantska robna razmjena koja se danas procjenjuje na oko 4.4 milijarde eura dnevno uskoro bi zaista mogla biti potresena do svojih temelja.

Prodajni pad bilježe svi segmenti plovila, osim brodova za ribolov u slatkovodnim vodama. Oni su zabilježili skroman rast. Najtraženiji i dalje ostaju brodovi s izvanbrodskim motorima, s udjelom od gotovo 59% ukupne prodaje.

Ekonomski pokazatelji dodatno pojašnjavaju slabiju potražnju. Inflacija u srpnju iznosi 2,7%, a prosječne hipotekarne kamate dosegle su 6,7%. Zanimljiv KPI je indeks potrošačkog povjerenja – on je sada na 97,2, što je ispod razine perioda netom prije pandemije. Istodobno, PMI američke proizvodnje skliznuo je na 49,8, što upućuje na blagu kontrakciju gospodarske aktivnosti.

Zaključno, tržište se trenutačno suočava s opreznim potrošačima, koje rast životnih troškova i ne tako povoljni uvjeti financiranja odvraćaju od većih kupnji.