Segment velikih jahti 2025. zaključuje se u stabilnom i pozitivnom tonu. Polovica ispitanih tvrtki bilježi rast prihoda u odnosu na prethodnu godinu, a četvrtina navodi stabilne poslovne rezultate. Preostalih 25% bilježi skroman pad. Analiza knjiga narudžbi pokazuje normalizaciju dinamike rasta: kod polovice brodogradilišta portfelj narudžbi ostao je na razini od prije godinu dana, dok četvrtina bilježi rast. Prema najavi Global Order Booka 2026. koji objavljuje Boat International, ukupan broj velikih jahti u izgradnji ili narudžbi na svjetskoj razini smanjio se s 1.138 na 978 jedinica. Istodobno, talijanski udio u velikim jahtama raste za gotovo tri postotna boda te doseže 53 posto ukupne svjetske bruto tonaže. Još jedan jasni pokazatelj tko drži vodeću poziciju u ovom segmentu.

Izazovna godina za plovila do 24 metra

Složenija situacija prati proizvodnju rekreativnih plovila do 24 metra – motornjaka, gumenjaka i ponajviše jedrilica. Više od polovice ispitanih talijanskih tvrtki (54 posto) 2025. godinu zaključuje s padom prihoda; u rasponu od -5 do -30 posto. Stabilne rezultate navodi 23 posto tvrtki, dok jednak udio bilježi rast. To u velikoj mjeri odražava i strukturu tržišta iz lanjske godine. Ipak očekivanja za 2026. su povoljnija. Rast prihoda predviđa 46 posto ispitanika, stabilnost 31 posto, dok se pad očekuje kod 23 posto tvrtki. Ovaj iskorak u očekivanjima povezuje se s postupnim prilagođavanjem tržišta, obnovom ponude i boljim, adekvatnim odgovorom na promijenjene zahtjeve kupaca.

Prodaja, motori i oprema

Podaci iz prodajnih mreža rekreativnih plovila prema Boat Internationalu donose nešto drugačiju krivulju. 2025. godina zatvara se s negativnim prognozama kod 62 posto ispitanika, a sa stabilnošću kod preostalih 38 posto. Očekivanja za tekuću nautičku godinu znatno su uravnoteženija. Udio negativnih procjena pada na 37 posto, polovica sudionika očekuje stabilnost, a 13 posto predviđa rast. Segment brodskih motora pokazuje podjednaku raspodjelu rezultata za 2025.: četvrtina tvrtki bilježi rast, četvrtina pad, dok polovica ostaje na istim razinama. Zadržava se stabilan udio onih koji za novu sezonu očekuju nepromijenjene rezultate, uz porast broja tvrtki koje predviđaju rast prihoda na 37 posto. Kod proizvođača opreme i dodataka rezultati su, kao i prethodnih godina, vrlo heterogeni. Četrdeset posto tvrtki navodi stabilnost, dok se preostali dio ravnomjerno dijeli između rasta i pada prihoda. Raznolikost proizvoda i tržišta i dalje snažno utječe na poslovne rezultate. U projekcijama za 2025./26. vidljiv je porast pozitivnih očekivanja, s 30 na 39 posto.

Čarter ipak stabilan

Unatoč svim izazovima, najstabilniji nautički segment za Talijane još uvijek je čarter. U 2025. godini 57 posto tvrtki bilježi rast prihoda, 14 posto posluje stabilno na razini lanjske godine, dok je pad zabilježen kod 29 posto ispitanika. I to uglavnom unutar ograničenja do -10 posto. Što se tiče očekivanja za narednu sezonu, gotovo dvije trećine sudionika predviđa rast poslovanja. Ambiciozno i optimistično, ali je li realno izvedivo preostaje vidjeti.

Pogled prema 2026.

Rezultati analize u skladu su s ranijim tržišnim procjenama predstavljenima u izvješću La Nautica in Cifre LOG. Prve znakove oporavka već smo mogli vidjeti kroz interes za nove modele i reakciju tržišta na jesenjim sajmovima. Osobito na 65. Salone Nautico Internazionale u Genovi. Unatoč i dalje prisutnim neizvjesnostima, aktualne prognoze za talijansku nautičku industriju i njezin opskrbni lanac ostaju umjereno ohrabrujuće. Osobito u segmentu velikih jahti u kojem Italija već godinama drži vodeću poziciju.