Ove godine održano je 12 SailGP regata diljem globusa, u natjecanje su ušli novi timovi, a Coutts i Ellison privukli su i nove, bogate sponzore.
SailGP se u netom završenoj, petoj sezoni profilirao u najuzbudljivije i komercijalno najisplativije jedriličarsko natjecanje na svijetu. Neviđen rast publike, nova komercijalna partnerstva i niz novih investitora čak su ugrozili primat America’s Cupa kao vrhunca jedriličarskog sporta.
Ove godine SailGP je definitivno pokazao da jedrenje može biti komercijalno isplativ sport. A upravo to je bila ideja vodilja Russella Couttsa i Larryja Ellisona kada su 2019. osmisli i pokrenuti tu seriju regata na nekadašnjim America’s Cup katamaranima F50.

4 nova eventa i 2 nova tima
Ovogodišnji SailGP kalendar bio je najambiciozniji dosad. Širom globusa održano je 12 evenata, a prvi puta jedrilo se na četiri nove lokacije. U Portsmouthu (Ujedinjeno Kraljevstvo), Sassnitzu (Njemačka), Ženevi (Švicarska) i Aucklandu (Novi Zeland).
Na startnoj liniji bilo je 12 timova, što je najveća flota u povijesti SailGP-a, uključujući dva nova tima – Red Bull Italy SailGP Team i Mubadala Brazil. Tim Mubadala prvi je južnoamerički predstavnik na natjecanju. Poseban je i po tome što jedini na kormilu ima ženu – dvostruku olimpijsku prvakinju Martine Grael.
U 2025. godini publika je masovno dolazila na SailGP regate. Na 12 evenata bilo je više od 112.000 gledatelja s kupljenim ulaznicama, uključujući 25.000 u Aucklandu i 20.000 u Portsmouthu. A deset tisuća posjetitelja uživalo je u vrhunskoj usluzi u posebno osmišljenom SailGP Adrenaline Loungeu, VIP prostoru za partnere i ugledne goste.
U gradovima koji su se vratili u SailGP kalendar, poput Dubaija, Sydneya, San Francisca i Cádiza, gotovo polovica kupaca ulaznica bili su ljudi koji su i ranije pohodili SailGP regate. Tijekom 2025., SailGP je generirao više od 230 milijuna dolara za gospodarstva zemalja u kojima su se regate održale.

Najgledanije jedriličarsko natjecanje u povijesti
SailGP regate je na televiziji u 2025. pratilo gotovo 215 milijuna gledatelja, s prosjekom od 18 milijuna po događaju. Liga je dvaput srušila vlastiti rekord gledanosti jednog događaja. Prvo s 21,2 milijuna gledatelja za regatu Sydney Sail Grand Prix u veljači, a zatim s 23 milijuna gledatelja koji su u listopadu pratili Spain Sail Grand Prix.
U SAD-u je prijenos uživo regate Race to Abu Dhabi na CBS-u dosegnuo 3,469 milijuna gledatelja. Time je ta regata postala najgledanije jedriličarsko natjecanje u povijesti SAD-a, nadmašivši America’s Cup iz 1992. godine. A Germany Sail Grand Prix u Sassnitzu privukao je rekordnih 2 milijuna gledatelja uživo na nacionalnoj televiziji ZDF.
Digitalni i društveni SailGP kanali dosegnuli su nove visine, s ukupnim brojem pregleda na društvenim mrežama koji je premašio 1,65 milijardi. To je nevjerojatno povećanje od 90 % u odnosu na prethodnu sezonu, uz 20,7 milijuna interakcija na SailGP-ovim društvenim kanalima.

Rolex – novi glavni pokrovitelj
Broj pretplatnika na SailGP-ovom YouTube kanalu premašio je milijun, što je važna prekretnica, jer se pokazalo da na tome kanalu vrlo gledani mogu biti i duži jedriličarski video sadržaji. Ukupan broj pratitelja SailGP-a na glavnim društvenim platformama dosegnuo je pak 2,7 milijuna. A prva premium dokumentarna serija SailGP-a – Uncharted – ostvarila je više od 4 milijuna gledatelja diljem svijeta.
Komercijalni rezultati SailGP-a dodatno su ove godine poboljšani, a Rolex je postao novi glavni partner te serije regata. Višegodišnje marketinške ugovore potpisale su i druge renomirane tvrtke: DP World, Emirates, Accor, KPMG i Fever.
Vrijednosti SailGP timova nastavile su rasti, s nizom novih investitora koji su se pridružili globalnom jedriličarskom prvenstvu. Među investitorima su mnoge slavne osobe, ali i etablirani investicijski fondovi. Procjenjuje se da ukupna vrijednost timova sada znatno premašuju 60 milijuna američkih dolara.
Neki SailGP timovi su ove godine dobili nove glavne pokrovitelje – BONDS (Australija), Red Bull (Italija), Mubadala (Brazil) i Deutsche Bank (Njemačka). Uz to, kompanija ROCKWOOL potpisala je s danskim timom novi, sedmogodišnji ugovor o pokroviteljstvu.

Probijena magična granica od 100 km/h
U srpnju je u Southamptonu službeno otvoren SailGP Technologies – sjedište i pogon u kojem će se razvijati inovacije i dizajn. U tom sjedištu, u koje je uloženo 10 milijuna dolara, radi 115 vodećih svjetskih dizajnera, inženjera, brodograditelja i stručnjaka za kompozitne materijale.
Tijekom netom završene sezone, inovacije su znatno poboljšale performanse F50 katamarana. Uvedeni su revolucionarni novi T-foilovi od titana, s kojima je nekoliko timova probilo magičnu granicu od 100 km/h. Postavljen je i novi brzinski rekord: danski tim ROCKWOOL Racing u Njemačkoj je jedrio brzinom od 103,93 km/h.

Dolaze Šveđani!
Osvrćući se na ovu godinu, , izvršni direktor SailGP-a Andrew Thompson je kazao:
- Sezona 2025. učvrstila je poziciju SailGP-a kao globalnog lidera u sportu i zabavi, s rekordnom publikom i vrhunskim regatama koje su naše prvenstvo podigle na nove visine. U samo pet sezona nadmašili smo sve početne ključne ciljeve postavljene 2019. godine. Udvostručili smo broj timova i događaja, dok smo godišnju publiku i prihode povećali za 12 odnosno 20 puta u odnosu na prvu sezonu.
Peta sezona završila je regatom u Abu Dhabiju, a naredna, šesta sezona počinje već u siječnju 2026. Prvo će se jedriti u Australiji, gdje je 17. i 18. siječnja na rasporedu Oracle Perth Sail Grand Prix. Na startnoj liniji u Perthu naći će se rekordnih 13 timova iz 13 nacija. Prvi puta u Australiji će nastupiti i novi švedski tim – Artemis Racing.



