Nakon završne faze modernizacije, Iskra brodogradilište Šibenik predalo je Ministarstvu obrane Republike Slovenije višenamjenski patrolni brod Triglav. To je najveći brod slovenske ratne mornarice.
U brodogradilištu Iskra u Šibeniku obavljena je ključna, završna faza modernizacije višenamjenskog patrolnog broda Triglav.
Projekt je ukupno vrijedan 17 milijuna eura, a brodu Triglav osigurava produljeni operativni vijek od 30 godina i punu interoperabilnost unutar NATO-a. Bio je to najopsežniji projekt nadogradnje tog broda u posljednjem desetljeću.

Potvrda odličnih odnosa Hrvatske i Slovenije
Modernizirani brod Triglav jučer je predan naručitelju u Iskra brodogradilištu. Tome činu prisustvovali su ministar obrane Slovenije Borut Sajovic i hrvatski ministar obrane Ivan Anušić. Dolazak slovenskog i hrvatskog ministra obrane potvrda je odličnih odnosa dviju zemalja te nastavak jačanja obrambene suradnje, s čime su se složila obojica ministara.
- Izuzetno mi je drago da Iskra brodogradilište, hrvatska tvrtka u slovenskom vlasništvu, uspješno radi. I što osim za Hrvatsku ratnu mornaricu ima ugovorene poslove i za slovenske oružane snage. Iskra brodogradilište je, tada pod drugim nazivom, imalo važnu ulogu u osnivanju HRM tijekom Domovinskog rata. I danas za Oružane snage RH, odnosno Ministarstvo obrane radi poslove održavanja brodova i plovila te ostale radove. Hrvatska i Slovenija imaju odličnu bilateralnu obrambenu suradnju. A kroz Iskra brodogradilište naše vojske na istom mjestu dobivaju pouzdanu i kvalitetnu uslugu održavanja ratnih brodova – kazao je Ivan Anušić.

Obnova provedena prije roka
Ministar obrane Republike Slovenije zahvalio je ministru Anušiću na tome što potiče regionalnu suradnju.
- Nakon pet godina uspješno je završena obnova našeg najvećeg broda, namijenjenog patroliranju, potrazi i spašavanju. Obnova je provedena prije roka i uz znatno niže troškove nego što je prvotno bilo predviđeno. Brod se vraća prema Sloveniji, gdje ćemo ga 30. siječnja uz sve počasti službeno dočekati i s ponosom predstaviti slovenskoj javnosti – istaknuo je slovenski ministar Borut Sajovic.
Vlasnik Iskra grupe Dušan Šešok naglasio je da je Iskra brodogradilište Šibenik zainteresirano za proširenje suradnje s Ministarstvom obrane RH kroz gradnju dviju hrvatskih korveta. Naveo je i da želi da se nastavi suradnja sa slovenskim ministarstvom obrane.
- Želimo da ova naša simbolična trostrana suradnja preraste u nešto veće – u veliki trokut suradnje. Sada smo obnovili Triglav, koji bih ja nazvao mali Triglav, prema planini u Sloveniji koju redovno pohodim. A možda postoji mogućnost da izgradimo i brod koji bismo nazvali Veliki Triglav – kazao je Šešok.

Nova oružana stanica Aselsan
Nakon radova obavljenih u turskom brodogradilištu Deasan, u Iskra brodogradilištu rekonstruirali su nadgrađe broda Triglav. Ugrađena je nova oružana stanica Aselsan SMASH 30 mm RCWS, koja je zamijenila dotadašnji ruski sustav AK 360. Prilagođeno je skladište streljiva i implementirana su napredna sigurnosna rješenja. Moderniziran je sustav ventilacije (HVAC), protupožarni sustav i sustav elektroničkog upravljanja.
Obavljeno je i kapitalno održavanje pogonskih sustava te priprema za integraciju naprednih komunikacijskih i navigacijskih sustava. Te sustave izvela je slovenska tvrtka Panna Plus u suradnji s francuskim Hensoldtom. Nakon ugradnje nove oružane stanice, u suradnji s HRM-om uspješno je obavljeno probno gađanje u akvatoriju otoka Žirja.
Višenamjenski patrolni brod Triglav dug je 49,5 m, a širok 9,2 m. Pokreću ga 3 diesel motora MTU, ukupne snage 12 100 kW te dostiže brzinu od 30 čvorova. Posadu čini do 28 mornara i časnika te ima autonomiju 2,000 nautičkih milja ili 10 dana.

Prvi značajniji posao u vojnom segmentu izvan Hrvatske
Iskra brodogradilište baštini tradiciju vojne remonte brodogradnje jer posluje na lokaciji i objektima bivšeg MRTZ Velimir Škorpik. Radnici tog kolektiva odigrali su značajnu ulogu u Domovinskom ratu, kada su u hrabroj akciji 1991. od JRM zarobljeni prvi brodovi od kojih je formirana moderna HRM. Na temelju sklopljenih ugovora s Ministarstvom obrane RH, danas to brodogradilište održava veći dio flote.
- Modernizacija broda Triglav naš je prvi značajniji posao u vojnom segmentu izvan Hrvatske te smo iznimno ponosni na uspješno završen projekt. Većina naših prihoda dolazi od izvoznih poslova za privatne naručitelje na zahtjevnom EU tržištu. No, suradnja s Oružanim snagama i Ministarstvom obrane predstavlja bezuvjetni prioritet za upravu i radnike našeg brodogradilišta. Članovi smo Hrvatskog klastera obrambene industrije. Sukladno proklamiranoj politici Vlade i inicijativama iz nedavno predstavljenog programa Rearmament Europe aktivno radimo na proširenju vojnog programa nuđenjem naših usluga trećim zemljama. Pritom primarno mislimo na susjedne zemlje članice NATO-a, koje imaju flotu, ali ne i dovoljno izgrađene servisne kapacitete. To su Slovenija, Crna Gora i Albanija, kao i druge države na Mediteranu – izjavio je prilikom primopredaje Roko Vuletić, predsjednik uprave Iskra brodogradilišta Šibenik.

Predstavnici obaju ministarstva u pratnji domaćima obišli su prije svečane primopredaje Iskra brodogradilište Šibenik. Osim što se bavi remontom vojnih brodova, to brodogradilište održava i civilne flote od Jadrolinije do privatnih brodara. Bavi se i gradnjom brodova od aluminija.


