Nakon završne faze modernizacije, Iskra brodogradilište Šibenik predalo je Ministarstvu obrane Republike Slovenije višenamjenski patrolni brod Triglav. To je najveći brod slovenske ratne mornarice.

U brodogradilištu Iskra u Šibeniku obavljena je ključna, završna faza modernizacije višenamjenskog patrolnog broda Triglav.

Projekt je ukupno vrijedan 17 milijuna eura, a brodu Triglav osigurava produljeni operativni vijek od 30 godina i punu interoperabilnost unutar NATO-a. Bio je to najopsežniji projekt nadogradnje tog broda u posljednjem desetljeću.

Činu primopredaje prisustvovali su ministar obrane Slovenije Borut Sajovic i hrvatski ministar obrane Ivan Anušić
Potvrda odličnih odnosa Hrvatske i Slovenije

Modernizirani brod Triglav jučer je predan naručitelju u Iskra brodogradilištu. Tome činu prisustvovali su ministar obrane Slovenije Borut Sajovic i hrvatski ministar obrane Ivan Anušić. Dolazak slovenskog i hrvatskog ministra obrane potvrda je odličnih odnosa dviju zemalja te nastavak jačanja obrambene suradnje, s čime su se složila obojica ministara.

  • Izuzetno mi je drago da Iskra brodogradilište, hrvatska tvrtka u slovenskom vlasništvu, uspješno radi. I što osim za Hrvatsku ratnu mornaricu ima ugovorene poslove i za slovenske oružane snage. Iskra brodogradilište je, tada pod drugim nazivom, imalo važnu ulogu u osnivanju HRM tijekom Domovinskog rata. I danas za Oružane snage RH, odnosno Ministarstvo obrane radi poslove održavanja brodova i plovila te ostale radove. Hrvatska i Slovenija imaju odličnu bilateralnu obrambenu suradnju. A kroz Iskra brodogradilište naše vojske na istom mjestu dobivaju pouzdanu i kvalitetnu uslugu održavanja ratnih brodova – kazao je Ivan Anušić.
Iskra brodogradilište baštini tradiciju vojne remonte brodogradnje jer posluje na lokaciji i objektima bivšeg MRTZ Velimir Škorpik
Obnova provedena prije roka

Ministar obrane Republike Slovenije zahvalio je ministru Anušiću na tome što potiče regionalnu suradnju.

  • Nakon pet godina uspješno je završena obnova našeg najvećeg broda, namijenjenog patroliranju, potrazi i spašavanju. Obnova je provedena prije roka i uz znatno niže troškove nego što je prvotno bilo predviđeno. Brod se vraća prema Sloveniji, gdje ćemo ga 30. siječnja uz sve počasti službeno dočekati i s ponosom predstaviti slovenskoj javnosti – istaknuo je slovenski ministar Borut Sajovic.

Vlasnik Iskra grupe Dušan Šešok naglasio je da je Iskra brodogradilište Šibenik zainteresirano za proširenje suradnje s Ministarstvom obrane RH kroz gradnju dviju hrvatskih korveta. Naveo je i da želi da se nastavi suradnja sa slovenskim ministarstvom obrane.  

  • Želimo da ova naša simbolična trostrana suradnja preraste u nešto veće – u veliki trokut suradnje. Sada smo obnovili Triglav, koji bih ja nazvao mali Triglav, prema planini u Sloveniji koju redovno pohodim. A možda postoji mogućnost da izgradimo i brod koji bismo nazvali Veliki Triglav – kazao je Šešok.
Roko Vuletić, predsjednik uprave Iskra brodogradilišta Šibenik, kazao je kako je modernizacija broda Triglav prvi značajniji posao brodogradilišta Iskra u vojnom segmentu izvan Hrvatske
Nova oružana stanica Aselsan

Nakon radova obavljenih u turskom brodogradilištu Deasan, u Iskra brodogradilištu rekonstruirali su nadgrađe broda Triglav. Ugrađena je nova oružana stanica Aselsan SMASH 30 mm RCWS, koja je zamijenila dotadašnji ruski sustav AK 360. Prilagođeno je skladište streljiva i implementirana su napredna sigurnosna rješenja. Moderniziran je sustav ventilacije (HVAC), protupožarni sustav i sustav elektroničkog upravljanja.

Obavljeno je i kapitalno održavanje pogonskih sustava te priprema za integraciju naprednih komunikacijskih i navigacijskih sustava. Te sustave izvela je slovenska tvrtka Panna Plus u suradnji s francuskim Hensoldtom. Nakon ugradnje nove oružane stanice, u suradnji s HRM-om uspješno je obavljeno probno gađanje u akvatoriju otoka Žirja. 

Višenamjenski patrolni brod Triglav dug je 49,5 m, a širok 9,2 m. Pokreću ga 3 diesel motora MTU, ukupne snage 12 100 kW te dostiže brzinu od 30 čvorova. Posadu čini do 28 mornara i časnika te ima autonomiju 2,000 nautičkih milja ili 10 dana. 

Obnova je provedena prije roka i uz znatno niže troškove nego što je prvotno bilo predviđeno
Prvi značajniji posao u vojnom segmentu izvan Hrvatske

Iskra brodogradilište baštini tradiciju vojne remonte brodogradnje jer posluje na lokaciji i objektima bivšeg MRTZ Velimir Škorpik. Radnici tog kolektiva odigrali su značajnu ulogu u Domovinskom ratu, kada su u hrabroj akciji 1991. od JRM zarobljeni prvi brodovi od kojih je formirana moderna HRM. Na temelju sklopljenih ugovora s Ministarstvom obrane RH, danas to brodogradilište održava veći dio flote.

  • Modernizacija broda Triglav naš je prvi značajniji posao u vojnom segmentu izvan Hrvatske te smo iznimno ponosni na uspješno završen projekt. Većina naših prihoda dolazi od izvoznih poslova za privatne naručitelje na zahtjevnom EU tržištu. No, suradnja s Oružanim snagama i Ministarstvom obrane predstavlja bezuvjetni prioritet za upravu i radnike našeg brodogradilišta. Članovi smo Hrvatskog klastera obrambene industrije. Sukladno proklamiranoj politici Vlade i inicijativama iz nedavno predstavljenog programa Rearmament Europe aktivno radimo na proširenju vojnog programa nuđenjem naših usluga trećim zemljama. Pritom primarno mislimo na susjedne zemlje članice NATO-a, koje imaju flotu, ali ne i dovoljno izgrađene servisne kapacitete. To su Slovenija, Crna Gora i Albanija, kao i druge države na Mediteranu – izjavio je prilikom primopredaje Roko Vuletić, predsjednik uprave Iskra brodogradilišta Šibenik.
Na brodu je ugrađena nova oružana stanice Aselsan SMASH 30 mm RCWS, koja je zamijenila dotadašnji ruski sustav AK 360

Predstavnici obaju ministarstva u pratnji domaćima obišli su prije svečane primopredaje Iskra brodogradilište Šibenik. Osim što se bavi remontom vojnih brodova, to brodogradilište održava i civilne flote od Jadrolinije do privatnih brodara. Bavi se i gradnjom brodova od aluminija.