Put od Zagreba do dalmatinskih gradova znamo napamet. Rijetko prođe tjedan, a da netko iz našeg uredništva ne putuje u Split, Dubrovnik, Zadar ili Šibenik. Testovi, reportaže, intervjui, posjeti marinama… Gotovo sve teme u Moru, na našem portalu ili u publikacijama za strane nautičare vezane su uz obalu i otoke. Kako je sve što pišemo iz prve ruke, do tih mjesta valja ili doploviti ili se dovesti automobilom. Zato nam je važno da vožnja na četiri kotača bude sigurna i udobna.
Ipak, odlazak u Biograd gdje smo nekoliko dana sudjelovali i izvještavali s Biograd Boat Showa bio je na svoj način poseban. Otputili smo se tamo Range Roverom Autobiography D350, luksuznim SUV-om. Njega nam je za vrijeme trajanja sajma ustupio Auto Benussi, ovlašteni zastupnik za Land Rover.
Makar iza nas stoje desetljeća vozačkog iskustva i stotine različitih automobila koje smo imali priliku voziti, susret s Range Roverom iščekivali smo s nestrpljenjem. Ovakav uistinu luksuzan i u svakom detalju promišljeno oblikovan auto ne dobivaš svaki dan. A mi smo se s njim družili skoro čitav tjedan.

Minimalistički i profinjen izgled
Oblikovan po principu manje je više svidio bi se i Steveu Jobsu. Linije su mu čiste i profinjene, a silueta elegantna. Takvom dojmu pridonose i skrivene ručke na vratima te plutajući krov, dizajnerski element koji stvara dojam da lebdi iznad karoserije. Postignut je vizualnim stapanjem staklenih površina u cjelinu bojom njegovih nosača dok je krov u kontrastnoj boji. Prednja maska sa sofisticiranim LED svjetlima istodobno je moćna, elegantna i nenametljiva. Gledajući ga izvana, Range Rover osvaja na prvi pogled.
Čim smo sjeli za volan, sjetili smo se princa Philipa i postalo nam je jasno zašto je Range Rovere vozio do 97. godine života. Uvjereni smo da bi vozio i Autobiography. Sve je u unutrašnjosti izrađeno od vrhunskih materijala – meka koža, drvo plemenitih uzoraka, metalni detalji. A opet negdje ni trunke pretjerivanja. Ponovo čiste linije, naglašene ambijentalnom rasvjetom, pritajeni luksuz i najviša razina udobnosti.


Najnaprednija tehnologija
Treba li uopće spominjati mogućnost grijanja, hlađenja i masaže na svakom sjedalu, hladnjak na ruku vozaču, suvremeni infotainment sustav. U svu tu eleganciju uklopljena je najnaprednija tehnologija. Sve što možemo zatrebati u vožnji naći ćemo na velikom digitalnom zaslonu visoke rezolucije, a prikaz možemo personalizirati. I što je najvažnije, svime se može služiti bez otvaranja manuala. Sve prilagodbe i traženja funkcioniraju intuitivno.
Što reći o vožnji? Gotovo pa da vozi sam. Toliko se jednostavno njime upravlja u svim mogućim situacijama. Bilo da parkiramo u gradskoj gužvi, vozimo makadamskim cestama ili autoputom, u svakom trenutku prevladava osjećaj sigurnosti, snage i udobnosti. Motor radi vrlo tiho, a aerodinamika karoserije je očito izvrsna jer nema onog neugodnog zvuka vjetra pri velikim brzinama. Sustavi ranog upozoravanja skrenut će pažnju na svaku iole rizičnu situaciju.
Pet dana druženja s ovim iznimnim SUV-om prošlo je učas. Voljeli bismo ih ponoviti. Do tada i nekoliko osnovnih tehničkih podataka.
Range Rover Autobiography D350 (2024)
Range Rover Autobiography D350 pokreće 3.0 šestcilindrični dizelski motor s turbopunjačem. Motor razvija 350 konjskih snaga (258 kW) i 700 Nm okretnog momenta. Snaga se prenosi putem osamstupanjskog automatskog mjenjača na sva četiri kotača. Pogonski sustav koristi stalni pogon na sve kotače (AWD) s elektronički upravljanom raspodjelom momenta. Naš testni primjerak bio je čista dizelska verzija, bez blagog hibridnog sustava koji se nudi u drugim izvedbama.
Novi Range od 0 do 100 km/h ubrzava za šest sekundi, a maksimalna brzina koju postiže iznosi 234 km/h. Prema WLTP metodologiji, prosječna emisija ugljičnog dioksida je 190 g/km.
Karoserija testiranog vozila izvedena je u boji Varesine Blue, u kombinaciji s crnim krovom. Vozilo je postavljeno na 23-inčne kotače Gloss Black Style 1075. Unutrašnjost je obložena Ebony Semi polianilin kožom, a središnja konzola uključuje naslon za ruku i integrirani hladnjak. Položaj vozača je povišen, a preglednost kabine naglašena dimenzijama i geometrijom prednjih nosača.

Zračno ovješenje (ARC) omogućuje prilagodbu visine vozila i tvrdoće amortizacije ovisno o uvjetima vožnje. Aktivni stražnji diferencijal s blokadom (TVBB) povećava stabilnost i trakciju u zavojima te poboljšava prianjanje u terenskoj vožnji. Sustav elektronički nadzire raspodjelu momenta između kotača, što doprinosi preciznijem upravljanju i smanjenju proklizavanja.

Serijski paket opreme
U serijskoj opremi nalaze se Privacy Glass, Shadow Pack, Towing Pack i sigurnosne matice kotača. Pomoćni sustavi uključuju 3D Surround kameru, Adaptive Cruise Control Pro, Head-Up Display i Soft Door Close. U kokpit je ugrađen Meridian Reference Sound System, a multimedijski zaslon integrira sve glavne funkcije vozila, uključujući Apple CarPlay i Android Auto povezivost.

Vozačke asistencije obuhvaćaju nadzor mrtvog kuta, pomoć pri parkiranju, kontrolu stabilnosti i automatsko održavanje razmaka. Sustavi su međusobno povezani i aktivni u stvarnom vremenu, čime povećavaju razinu sigurnosti i smanjuju opterećenje vozača.
Ovjes i masa karoserije doprinose visokom stupnju udobnosti, osobito na neravnim cestama i pri većim brzinama. U terenskim uvjetima sustav Terrain Response automatski prilagođava pogonske postavke vrsti podloge, dok zračno ovješenje podešava visinu za optimalan razmak od tla.
Range Rover Autobiography D350 pozicioniran je kao luksuzni SUV s izraženom funkcionalnošću. Pogonski sklop ostaje jednostavan za održavanje, a dizelska konfiguracija nudi pouzdanost i dug domet vožnje bez potrebe za punjenjem ili čestim točenjem goriva.
Cijena testiranog modela iznosi 199.900 eura, uključujući PDV i PPMV. Testirano vozilo je dostupno u autokući Auto Benussi d.o.o. u Zagrebu.


