Ovogodišnja Viška regata bila je spora i zahtjevna, a ostat će upamćena po rekordnom broju posada, otkazivanju subotnje regate Luka Vis i po slabom interesu za natjecanje po premjeru.  

Iza nas je 81. Viška regata koja već tradicionalno označava kraj sezone jedrenja u Dalmaciji. Vis je nakon vikend okupacije 1,200 jedriličara utonuo u zimski san, konobe i restorani uglavnom su stavili ključ u bravu, a na rivi je ostao tek poneki zaostali brod.

Čarter tvrtke su nakon Viške također uglavnom pospremile svoja plovila. Poneki brodovi iz njihovih flota još će otići na Jabuku, ali Viška regata zapravo je označila kraj duge i naporne sezone.

Viška regata zadnja je iz ciklusa Festivala splitskog jedrenja
Vis okupiralo 1,200 jedriličara

Ove godine regata je bila naročito dobra za čarter tvrtke, jer primjetan je rast broja takozvanih biznis posada. Zadnja regata iz ciklusa Splitskog festivala jedrenja izvrsna je prilika za team building, druženje s poslovnim partnerima te za sklapanje poslova u nešto opuštenijoj atmosferi.

81. Viška regata bila je posebna i po nizu drugih stvari. Nastupilo je rekordnih 175 posada, s oko 1,200 jedriličara, a time je dosegnut vršni kapacitet viške luke.

Regata je u obje etape bila izrazito spora i zahtjevna te ju je zbog premalo vjetra uspješno završio samo 51 brod. Kao što svi znaju, najbrži brod je drugu godinu zaredom bila Stravaganza. Za obje etape posadi iz Dubrovnika trebalo je 10 sati i 18 minuta.    

Start ispred Splita bio je po vrlo malo vjetra
Viška regata označava kraj sezone jedrenja u Dalmaciji
Kraj jedrenja po premjeru?

Omiljena offshore regata na kraju sezone ostat će upamćena i po tome što se nije jedrila tradicionalna subotnja regata Luka Vis. Ali i po vjerojatno definitivnom krahu jedrenja po ORC premjeru.

Ukupni pobjednik regate oduvijek se računao po ORC-u, ali zbog premalog broja prijavljenih zadnjih godina to više izgleda nema nikakvog smisla. Organizatori iz Labuda pokušali su animirati posade prelaskom na jednostavniji ORC Club, ali ni to nije donijelo rezultate.

Ove godine po ORC Clubu se nadmetalo svega 15 posada, što je manje od 10 posto flote. Na kraju nitko ni ne zna tko je pobjednik regate po premjeru, osim vjerojatno samih pobjednika. To je posada predvođena slovenskim kormilarom Peterom Podunavcem, koja je bila na jedrilici pod češkom zastavom Marry S (JPK 10.30).

Popularizacijom klase Mleges 24 u Hrvatskoj ORC je potpuno zamro te se više ne održava ORC Kup, niti Prvenstvo Hrvatske.

U Visu je tijekom regate bilo veselo
U subotu je koncert održao Zagrebački orkestar ZET-a
Višani se iskazali

81. Viška regata bila je drugačija u odnosu na prijašnja izdanja i po tome što je nova gradska vlast dozvolila rad ugostiteljskih objekata do 2 ujutro. Prijašnjih godina Vis se gasio u ponoć.

  • Malo se više feštalo nego ranije i znam da dijelu Višana to smeta. Ali i da je ograničenje rada ugostiteljskih objekata ostalo do ponoći, mislim da ne bi bilo neke razlike, jer feštalo bi se po brodovima na rivi. Višani su se inače ove godine zaista potrudili i priredili puno događanja oko regate. Bio je izvrstan sajam na rivi, predstavili su se vinari, a organiziran je i koncert limene glazbe. Imali smo plodonosne razgovore s novom direktoricom TZ Visa Fani Atanasovski i svakako ćemo ubuduće nastojati još više uključiti Vis i Višane u naš Festival jedrenja – kazao je direktor regate Toni Mlikota.
Ove godine na Viškoj je bilo puno takozvanih biznis posada
Na TP-u 52 Scorpio jedrio je Šime Fantela
Otkazana regata Luka Vis

U sklopu Viške ove godine nije održana tradicionalna subotnja regata Luka Vis. Organizatori nisu dozvolili nastup brodovima duljim do 12 metara, a na kraju se za regatu nije prijavilo dovoljno sudionika. Vjetra je bilo malo, a padala je i kišica, ali to je samo dio razloga zašto se nije jedrilo.

Naime, dio posada koje su namjeravale nastupiti na regati Luka Vis na kraju je odustao zbog bojazni da će ostati bez veza na rivi. U lantani i na bovama bilo je puno brodova koji su samo čekali da netko isplovi da pojure do veza. A organizatori sudionicima regate nisu mogli garantirati da će ih čekati mjesto.  

  • I nas je malo zatekla ta situacija i pobrinut ćemo se da toga problema dogodine ne bude. Ponovno ćemo razmislit i o ograničenju duljine brodova koji mogu nastupiti. Subotnje jedrenje u portu sastavni je dio Viške regate i napravit ćemo sve što je u našoj moći da se ta regata ubuduće redovito održava – poručio je Toni Mlikota.
Najbrži brod 81. Viške regate – Stravaganza
Šef regatnog odbora Marko Mišura i direktor regate Toni Mlikota
Jedriličari imaju prioritet!

Direktor regate upozorio je na još jedan moment kojim nije bio baš zadovoljan:

  • Imali smo dogovor s Gradom i tvrtkom Gradina Vis da tijekom cijele regate riva bude rezervirana samo za jedriličare i da se za vikend ne dozvoli privez čarterima. I politiku da prioritet za vezivanje uz rivu imaju brodovi koji uplove na jedra. A onda su se neki sudionici regate dosjetili i u četvrtak navečer dovezli i privezali katamaran nasred rive, uz carinski mul. Platili su za četiri dana, a skiper je otišao. Bila su dva takva katamarana, koja su uzela mjesto za šest jedrilica. Neću spominjati o kojim se posadama radi, ali tako nešto više nećemo tolerirati. Ako takve stvari ne dopuštamo članovima našega kluba, onda nećemo nikome.
Višani su u sklopu regate organizirali sajam na kojemu su predstavili autohtone otočke proizvode
Fešta nakon regate u Labuda – nitko nije ostao gladan
Nagrada za najbrži brod po OPEN-u
Do Visa je ove godine krenulo rekordnih 175 posada