Od srijede, 15 listopada u Veneciji se održava Svjetska konferencija marina. započela je prijemom za oko 500 uzvanika na terasi Palazzo Ducale.

Među brojnim predstavnicima tog sektora nautičke industrije nalaze se i hrvatski predstavnici marina te delegati iz branše.

Program konferencije kroz brojne panele dotiče se ključnih izazova nautičke industrije. Između ostalog, to su usklađivanje zahtjeva javnog prostora i privatnog interesa, održivost te priprema infrastrukture za budući razvoj nautičke tehnologije. Nadalje, obrađuju se teme birokratskih izazova, odgovora na kompleksnu političku situaciju i mogućih rješenja.

Budući da se konferencija održava u Veneciji, nemoguće je ne dotaknuti se i tema poput održivog turizma, problema podizanja razine mora, borbe s rastućim utjecajem klimatskih promjena te drugih izazova modernog čovjeka.

Prijem u Palazzo Ducale

Konferencija se izvorno trebala održati u marini Venezia Certosa, no zbog velikog odaziva uzvanika održava se u prostorima venecijanskog Arsenala.

Ovaj veliki međunarodni događaj sponzoriran je od strane brojnih institucija, a najvećim dijelom ga podržava Ferretti Grupa.

Program konferencije

Nakon uvodnih riječi organizatora – Alberta Sonina, čelnika marine Venezia Certosa i domaćina ICOMIA-e, Stefana Paganija, zamjenika predsjednika ICOMIA-e, te Roberta Perocchija – započeo je intenzivan program panelista.

Među panelistima su i Hrvati: predsjednik Uprave ACI-ja Kristijan Pavić, direktorica Marine Punat Renata Marević, osnivač Marina 360.AI / Sense4Boat Krešimir Žic te osnivač Ljubenko & Partneri Mićo Ljubenko. Jedan od sponzora konferencije je i Marinetek, vodeći proizvođač pontona za marine s proizvodnim pogonima u Hrvatskoj. Njihov direktor Boris Miškić također je sudionik konferencije.

Prvi dan konferencije donosi uvodne govore i pregled globalnih trendova u industriji marina. S fokusom na tržište, standarde, dizajn i energetsku tranziciju. Rasprave obuhvaćaju budućnost nautičkog sektora, održivost, certifikacije te inovacije u upravljanju i infrastrukturi marina, uz poseban naglasak na zelenu energiju i međunarodnu regulativu.

Drugi dan posvećen je obilasku marina i luka u okruženju.

Treći dan ICOMIA-e fokusira se na budućnost i inovacije u marinama. Suradnju marina i charter sektora, digitalizaciju i primjenu umjetne inteligencije, upravljanje rizicima te vrijednost marina iz perspektive investitora. Predstavljaju se i noviteti u plutajućoj infrastrukturi te sustavima suhog skladištenja, a dan završava oproštajnim druženjem.

Ovog ljeta boraveći u Veneciji baš u marini Certosa pobliže smo se upoznali s pripremama konferencije i njenim značajem. Tekst koji smo tada objavili možete pročitati u nastavku.

Pogled s kule u Arsenalu na ulaz Lido u Venecijansku lagunu

Jedinstveno iskustvo života u Venecijanskoj laguni

Boraveći na Certosi, pripremajući reportažu o Venecijanskoj laguni, mogli smo vidjeti gdje će se i kako organizirati 13. Svjetska konferencija marina. Naime, Vento di Venezia, tvrtka koja upravlja otokom bit će domaćin ovog trodnevnog skupa koji će se održati od 15. do 17. listopada. Na Certosi i u Veneciji već mjesecima razrađuju svaki detalj kako bi svi sudionici tih dana doživjeli jedinstveno iskustvo života u Laguni. 

World Marinas Conference (WMC) održava se svake dvije godine pod pokroviteljstvom ICOMIA-e (International Council of Marine Industry Associations). Glavni cilj konferencije je razmjena znanja, trendova i najboljih praksi u upravljanju marinama i razvoju nautičkog turizma. Na njoj uobičajeno sudjeluju vlasnici i operateri marina, investitori i developeri u segmentu pomorske infrastrukture. Kao i proizvođači i dobavljači opreme za marine, arhitekti i stručnjaci koji se bave zaštitom okoliša i održivošću. A tu su i predstavnici vlada i javnog sektora koji se bave upravljanjem pomorskim dobrom i obalnim prostorom te nacionalnih udruženja u sektoru nautičkog turizma.

Arsenal i Venecija su mjesta čuvanja tradicije i susreta s izazovima novog doba

Uobičajeno, ti vrlo kvalificirani sudionici u fokusu imaju održivost, iznimno značajnu za ovu djelatnost. Kao i nove tehnologije, digitalizaciju i razmjenu korisničkih iskustava. World Marinas Conference nije samo konferencija. Ona je i platforma za umrežavanje, stvaranje partnerstava i poznanstava te oblikovanje budućnosti marina na globalnoj razini. Sudionici imaju priliku steći uvid u najnovije trendove, sudjelovati u panelima, radionicama i prezentacijama koje definiraju smjer razvoja marine industrije u nadolazećim godinama.

Konferencija će trajati tri dana i ima zanimljiv i dinamičan program. Prvog dana će se odvijati na otoku Certosa i to u hali tamošnjeg brodogradilišta. Ona bi za tu priliku trebala biti posebno adaptirana. Drugog dana predviđen je obilazak najvažnijih marina u Laguni i na obali. Od Chioggie do Jesola te lučici Compagnie della Vela na otoku San Giorgio Maggiore. To bi zbog njihovih specifičnosti trebalo biti zanimljivo svim sudionicima. Treći dan, zaključne rasprave odvijat će se u uistinu jedinstvenim prostorima Venecijanskog Arsenala. Za sve koji ga nisu imali priliku vidjeti i doživjeti bit će to itekako lijepo iskustvo. U Arsenalu će se organizirati i gala večera dok će prijem dobrodošlice biti organiziran na Trgu svetog Marka.

Bogat stručni program

Stručni program konferencije vrlo je bogat i usredotočen na stanje na tržištu marina, aktualne izazove i prilike. Odvija se plenarno i u panelima uz sudjelovanje dvadesetak ključnih govornika. Svakako neke od najizazovnijih tema su o marinama i obnovljivim izvorima energije u okviru zelene tranzicije. Te digitalna transformacija i razvoj pametnih marina. Predstavit će se jadranske marine kroz brojke, trendove i razvojne potencijale. A sudionici će se moći upoznati s iskustvima funkcioniranja najmodernijih marina današnjice, tehnologijama koje koriste i njihovim dizajnom. Bit će govora i o sinergiji marina i čarter-industrije te o korištenju velikih evenata kao razvojnih poluga ove industrije. To su samo neka, nama se čini, najznačajnija od dvadesetak područja kojima će se konferencija baviti.

Kako se održava u europskom okruženju, za očekivati je da će biti govorai o problemu produžavanja koncesija. Te statusa dosadašnjeg koncesionara i vrednovanja njegovog rada i ulaganja prilikom natječaja koji se raspisuju po isteku koncesije.

Arsenal i Venecija su mjesta čuvanja tradicije i susreta s izazovima novog doba

Konferenciju prati i popratna izložba opreme i proizvoda važnih za marine i već je najavljen nastup dvadesetak izlagača. Sponzorira je i veći broj tvrtki i organizacija, a najveće priloge su dali D-Marine i Ferretti Grupa.

Očekuje se ukupno pet stotina delegata. Dolaze sa svih strana svijeta od Sjedinjenih Američkih Država, Kanade, Australije, Novog Zelanda, Kine, sa Bliskog istoka, iz Južne i Središnje Amerike i, naravno, Europe. Činjenica da se skup odvija u Veneciji, kamo svi vole i žele doći, ide u prilog očekivanjima da će ovo biti najposjećenija konferencija do sada. 

Uobičajeno, konferencijama prisustvuju i predstavnici hrvatskih marina. To je razumljivo s obzirom da ih imamo šezdeset i osam i kvalitetu njihove infrastrukture te da su naša iskustva itekako cijenjena u svijetu. Naravno, što je mjesto održavanja bliže to je i naših sudionika više. Stoga je sasvim za očekivati da će se naši operateri marina u Veneciji pojaviti u velikom broju. Spajajući ugodno s korisnim, promovirati se te da će biti u prilici i zaključiti zanimljive dogovore i poslove.