Mornar Matthew Griffiths kazao je istražiteljima da je ljudska greška kumovala potonuću superjahte Bayesian kod Porticella.
Mornar Matthew Griffiths, koji je bio na gvardiji kada je potonuo Bayesian, istražiteljima je kazao da se osjeća krivim za tu nesreću.
Prema navodima talijanskih medija, Griffiths je tužiteljima kazao da nije na vrijeme shvatio ozbiljnost situacije. Zbog toga je zakasnio probuditi zapovjednika, koji po dolasku na zapovjedno mjesto više nije mogao učiniti ništa da spasi brod.
Prema izvješću britanskog MIAB-a (Marine Accident Investigation Branch), Griffiths je također kazao da su krmeni otvori bili otvoreni kada je brod pogodila oluja. I da je on reagirao prekasno kako bi ih zatvorio.

Kobno naginjanje
Ako su ti navodi točni, jasno je zašto je tužiteljstvo u gradu Termini Imereseu odlučno u praćenju smjera istrage koji upućuje na ljudsku pogrešku. Ipak, ostaje neobjašnjeno zašto Bayesian nije imao sustave alarma za dojavu prodora vode.
Ako su ti otvori doista zatvoreni naknadno, u brod je moralo prodrijeti puno vode kroz dulje vrijeme. Pitanje je zašto se pritom nije aktivirao nijedan alarm.
U preliminarnom izvješću MIAB-a iz svibnja istaknuto je da je Bayesian – ako bi ostao s podignutom kobilicom – bio ranjiv na vjetrove jače od 63 čvora. Prema tom izvješću, pri takvim uvjetima brod bi se značajno nagnuo. A kada bi se nagnuo preko 76 stupnjeva, više se ne bi mogao ispraviti.

I obalna straža optužuje posadu
Iskaz koji je dao Griffiths i koji je procurio do talijanskih medija nova je kockica u složenom mozaiku istrage havarije Bayesiana. Ulozi u tome slučaju vrlo su visoki, jer ovisno o utvrđivanju odgovornosti, osiguravajuće kuće morat će isplatiti astronomske odštete. Riječ je navodno o oko pola milijarde eura za izravne štete, plus stotine milijuna eura za dodatne police.
Nedavno smo pisali kako je Obalna straža u Palermu predala Državnom odvjetništvu izvješće koje rekonstruira posljednje trenutke Bayesiana. Taj dokument sadrži meteorološke podatke, video snimke i svjedočanstva preživjelih putnika i članova posade.
Zaključeno je da je događaj izazvan ekstremnim vremenskim uvjetima, ali je pogoršan neprimjerenim reakcijama posade.
Izjavu o havariji Bayesiana nedavno je prvi puta dala vlasnica te jahte – Angela Bacares: