Premda smo najnoviji i drugi po veličini gumenjak poznatog brodogradilišta ZAR Formenti imali priliku isprobati još prošle jeseni, objavu ovoga testa ostavili smo za prvi proljetni broj Mora jer je to vrijeme kad se s ovakvim gliserima krene u plovidbu. No onaj tko ga želi sa svom sigurnošću imati prije sezone o nabavci mora razmišljati na jesen ili početkom zime.
Devedesetpetica nije klasičan gumenjak s plastičnim trupom nego neka vrsta miksa gumenjaka i plastičnog glisera kojoj, zahvaljujući veličini, kabinskom i toaletnom prostoru, ali i maritimnim osobinama, mogućnosti uporabe daleko nadilaze ono što s gumenjacima obično radimo pa se svakome tko na nju zakorači logično nameće pitanje tko je kupac ovakvog plovila i da li škveru koji ga gradi ono predstavlja nešto bitno više od perjanice kojom pokazuju svoje dosege… Vjerojatno da, jer danas svi etablirani graditelji gumenjaka nastoje u svojim flotama imati ovakav ili još veći brod sličnog tipa. A to komu i za što bi mogao služiti ostavimo za kraj ovoga teksta, nakon što opišemo brod i iskustvo plovidbe s njime.
Dakle, čim ugledate ovaj brod i da mu na boku ne vidite ime, jasno vam je odakle dolazi i tko ga gradi. Moćnog izgleda, visoko podignute prove, bočnih linija koje se spuštaju u središnjem dijelu pa opet podižu prema krmi štiteći putnike u kokpitu te tubusa koji se postupno razvijaju negdje na prvoj trećini broda jasno je da se radi o punokrvnom ZAR-u. Taj dojam još pojačava velika centralna konzola tamnosive boje koja podsjeća na topovsku kulu nekog ratnog broda. Inače devedesetpetica se može dobiti i u bijeloj, svijetlosivoj i crnoj boji. Naš je brod bio opremljen najjačom mogućom motorizacijom. Na krmi su montirana dva moćna Suzukija DF350A ukupne snage od 700 KS s dvostrukim kontrarotirajućim 24-inčnim propelerima. Riječ je o pogonskim strojevima predstavljenim prije nešto više od godinu i pol dana. Svojih 350 KS postižu iz zapremine od 4,4 litre raspoređene u V6 konfiguraciju smještenu u kompaktno i relativno lagano kućište.