Nekoliko stotina gostiju okupilo su u kongresnoj dvorani rovinjskog hotela Lone u Rovinju na ACI Akademiji kako bi se prisjetilo važnih događanja iz povijesti tvrtke i upoznalo s planovima za njen budući razvoj
Nema sumnje da je vizionarska ideja Veljka Barbierija o izgradnji lanca marina uzduž hrvatske obale Jadrana prije četrdeset godina presudno uticala na razvoj i postanak hrvatske nautike kakvu danas poznajemo. Premda su u to doba na našoj obali već postojale prve komercijalne marine – u Puntu, Puli, Zadru, Biogradu, Dubrovniku te slovenskom Portorožu, tada u sastavu države u kojoj smo živjeli – tek je projekt ACI u kojem su već prve godine nakon osnivanja tvrtke otvorene tri marine a slijedeće još trinaest – našu obalu velikim slovima upisao na nautičku kartu svijeta. Njihovom gradnjom konačno smo dobili nautičarima potrebnu infrastrukturu uzduž čitave hrvatske obale ali i naširoko inovativan koncept kad su komercijalne marine u pitanju. Premda u marina bussinesu sve započinje sigurnim vezom za jahtu ACI je od samog početka bio mnogo više. Riječ club u njegovu nazivu imala je jako važnu ulogu. Uspostavom lanca marina koji je klijentu pružao mogućnost da se u svakoj od njih osjeća kao u svojoj vlastitoj, u kojoj će ga dočekati najbolji restoran i caffe u mjestu, trgovina nautičke opreme, vlastiti servis, gdje će biti organizirani regate i eventi na svjetskoj razini, u kojem će mladi svijet ali i čitave obitelji učiti jedriti i ploviti pa potom iznajmiti plovilo u njihovoj čarter floti bila je nešto do tada neviđeno, svojstveno tek najpoznatijim yacht clubovima. K tomu taj se lanac marina usidrio na jednoj od najljepših i za plovidbu najpogodnijih obala na kugli zemaljskoj. Brzo su ga, od samog početka, prepoznali nautičari sa susjedne, talijanske strane Jadrana, Austrijanci i Nijemci i priča se zahuktala… Bio je ACI u to doba i paradigma koju su slijedile pa u slijedećim razdobljima i nadograđivale druge naše marine a ne treba zaboraviti da je njegova inicijalna jezgra zaposlenika bila kadrovski rasadnik iz kojeg su izrasli ne samo uspješni voditelji drugih marina nego i brojni osnivači čarter kompanija, zastupnika jahti i brodica, servisa pa i brodogradilišta, začinjavci svega onoga što čini uspješnom hrvatsku nautičku proizvodnju.
Prošao je ACI u svojih četrdeset godina svašta. Od rata koji ga je skoro pomeo ostavivši ga godinama bez ikakve uporabne vrijednosti svojih najljepših marina, privatizacije do uprava koje ne bismo mogli nazvati uspješnima ali njegov izvanredno posložen skelet i ljudi koji su u marinama radili omogućili su da se sve to prebrodi i nastavi ploviti dalje preuzimajući u svoje okrilje duge marine, osuvremenjujući, proširujući i rekonstruirajući postojeće a i gradeći nove.
O svemu tomu moglo se čuti u prigodnim obraćanjima članova aktualne ACI-jeve uprave Ivana Heraka, Josipa Ostrogovića i njenog predsjednika Kristijana Pavića koji nisu žalili truda u isticanju zasluga ljudi koji su stvarali ACI i svih djelatnika koji su na svojim leđima iznijeli njegov razvoj i poslovanje ovih četrdeset godina. Akademija je bila prilika i da se istakne kako vodstvo kompanije vidi njegovu budućnost i aktualne izazove, osobito one koji se tiču osnovnog uvjeta poslovanja – produženja koncesija nakon njihova prestanka i ulaganja u postojeće marine u međuvremenu. Znatan poticaj poslovanju morala bi dati skora gradnja marine Porto Baroš u Rijeci u kojoj ACI sudjeluje sa 50%, dobivanje novih koncesija za gradnju marina, njihova digitalizacija i zelene komponente kao i željena proširenja poslovanja novim djelatnostima izvan pomorskog dobra te projekt Dolina vodika sjeverni Jadran kojom bi se u svakodnevnu plovidbu implementirale vodikove tehnologije i u kojem se ACI želi pozicionirati kao regionalni predvodnik.
Ovakve obljetnice prilika su i za podsjećanje i zahvale. Tako je priređen i prikazan film o 40 godina ACI-ja a djelatnici tvrtke koji su joj ostali vjerni više od trideset a neki i svih četrdeset godina dobili su posebna priznanja. Nakon akademije druženje je nastavljeno prigodnim domijenkom.