Jučerašnjom odlukom o davanju na gospodarsko korištenje zadarske luke nautičkog turizma tamošnjoj Lučkoj upravi ona nakon više od četrdeset godina odlazi iz ruku Tankerkomerca
Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj 19 listopada donijela je Odluku kojom Lučkoj upravi Zadar na privremeno gospodarsko korištenje daje lučko područje luke posebne namjene – luke nautičkog turizma – Marina Zadar i pripadajućeg pomorskog dobra. Luka i pomorsko dobro se Lučkoj upravi Zadar daju na privremeno upravljanje i korištenje na godinu dana, računajući od dana preuzimanja upravljanja lučkim područjem i pomorskim dobrom, odnosno do donošenja odluke o koncesiji i zaključenja ugovora o koncesiji u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja lučkog područja luke posebne namjene i pomorskog dobra. Lučka uprava svim radnicima marine mora ponuditi ugovore o radu koji su vremenski ograničeni rokom na kojoj je Lučkoj upravi Zadar luka i pomorsko dobro dano na upravljanje.
Te šture formulacije govore da bi se konačno moglo stati na kraj nelegalnom korištenju marine koje traje već godinama. Podsjetimo, država i Tankerkomerc koji je početkom osamdesetih gradio marinu već su skoro desetljeće u sporu jer u Tankerkomercu su tvrdili da je zemljište u marini njegovo vlasništvo koje je stekao u postupku privatizacije i odbijali su predati marinu bez da im država nadoknadi vrijednost ulaganja u lučko područje i infrastrukturu. Vlast je s druge strane tvrdila da, nakon određivanja granica pomorskog dobra, Tankerkomerc marinu koristi bespravno, bez koncesije i još 2014 godine je podigla vlasničku tužbu kojom je tražila predaju luke. Te godine je vlada i raspisala natječaj za dodjelu koncesije na razdoblje od 30 godina na koji se javio državni ACI, Marina Signum koja upravlja Olive Island Marinom u Sutomišćici, Dogus Grupa koja je tada imala koncesije za marine u Šibeniku, Sukošanu i Zadru, konzorcij Porto Jadera 1177 te sam Tankerkomerc koji je osporavao natječaj tvrdeći da je protuzakonit.
Od tada traje natezanje i sudovanje, natječaj je praktično prestao postojati makar nikad nije poništen, Tankerkomerc je sve bitne sudske sporove izgubio, uključujući i posljednji na Ustavnom sudu u studenom prošle godine. Ali u međuvremenu su upravljali marinom koja je lišena bilo kakvih ozbiljnijih ulaganja naočigled zastarijevala i propadala.
Očito je nekome u vlasti dozlogrdilo a konačno je usvojen i novi Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama pa su odlučili primijeniti prokušani model kojim se sporne marine i lučice stavljaju pod privremene ingerencije lučkih uprava poput Bunarine u Puli, Špinuta i Zente u Splitu ili Ramove u Krvavici. A to, iskustvo nas uči može trajati sve do ad Calendas Graecas. Hoće li se Tankerkomerc predati milom ili silom s obzirom na dosadašnju otpornost teško je reći ali za Vladu RH povratka nema. Marina Zadar mora u ruke Lučke uprave unatoč svim igrama zadarskih i inih moćnika ili će joj autoritet u ovoj tvrđavi stranke na vlasti biti nepovratno narušen. Ali neće puno bolje proći niti ako u nakani uspije jer Tankerkomerc je u Zadru duboko ukorijenjen bez obzira što se s njime događao posljednjih godina.