Održavanje jahti postalo je veliki biznis. Ali nije isto obnavljati trajekt ili luksuznu jahtu punu tikovine po kojoj i vlasnici hodaju bosi. Neki su u tome uspjeli
Kraj zime i početak proljeća najužurbanije je doba godine u brodogradilištima koja se bave remontom jahti. Sezona njihove plovidbe samo što nije počela pa se kraju privode veći ili manji poslovi održavanja ili ozbiljnijeg refita. Svaki dan više proveden u škveru može značiti gubitak zarade za jahte u čarteru ili manje vremena za uživanje vlasnicima ako su namijenjene samo njima.
Održavanje jahti odavno je postalo prilično veliki biznis. Naši susjedi Talijani čija je nautička industrija 2021. godine prihodovala 6 milijardi i 110 milijuna eura od održavanja jahti su, prema podatcima UCINE, ubrali 357 milijuna eura i na tim poslovima zaposlili 3700 ljudi kojima treba pridodati i brojne kooperante. Naravno, do takvih brojeva ne dolazi se preko noći. Talijanima u prilog ide tradicija, brodogradilišta koja se decenijima bave refitom, činjenica da u njihovim marinama borave mnogobrojne velike jahte, ugled koji su stekli, a niti to što su najveći svjetski graditelji novih jahti i brodica nije naodmet. Ta industrija razvija brojne prateće tvrtke koje iskustva stečena u gradnji novih koriste radeći i na održavanju jahti. Raspon njihovih djelatnosti je ogroman i kreće se od izrade namještaja i tkanina do bojanja čitavog trupa. (…) Više pročitajte u 271. broju Mora.
Napisao: Braslav Karlić
Snimke: arhiva Mora i brodogradilišta