Prilog Moja Brodica koji vam i ove godine prilažemo uz travanjski broj Mora priređujemo, evo, već šesnaesti put. Započeli smo je pripremati želeći napraviti pregled onog tipa brodica koje se vežu u našim komunalnim lukama i lučicama sportskih društava, osobito onih koje se grade u domaćim brodogradilištima ili radionicama očekujući tada, kad je domaća mala brodogradnja bila u silnom usponu, da ćemo jednog dana moći najveći dio njenog sadržaja ispuniti prikazom domaćih brodica ili barem onih koje se grade uz čitavu istočnu obalu Jadrana, dakle i u Sloveniji i Crnoj Gori.
Ali nadanja su jedno, a stvarnost drugo. Kao što su nekad nestali kalafati kod kojih su naši očevi i djedovi naručivali pet ili šestmetarske pasare ili gajete u korist većih ili manjih škverova koji su ih gradili od plastike, tako je i njih sada sve manje i tržištem dominira uvoz. Premda bismo barem jedan njegov dio, od kada živimo u Europskoj uniji, mogli držati običnim kolanjem roba unutar jedne velike države. Čak su i tradicionalni dani hrvatske male brodogradnje koji se ovih dana održavaju postali Hrvatski dani male brodogradnje i svoja vrata otvorili uvoznim brodicama. Nije naš svijet zaboravio graditi, ali se ne isplati. Mnogo je bolje baviti se održavanjem one svakim danom sve veće flote i domaćih i stranih brodica što im je kod nas dom i stalni vez. Pa zaraditi za dobar život i novu barku, prosurfati internetom, poći na neki sajam, potpisati sa zastupnikom ugovor i sačekati da mu stigne u porat.
Zbog svega toga nećete u Mojoj brodici naći mnogo hrvatskih noviteta. Naši preživjeli mali brodograditelji oprezni su kad su investicije u pitanju. Uostalom o tome nam i sami ponešto govore u tekstu koji slijedi iza ovoga. Ništa više noviteta nema ni u susjednoj Sloveniji makar se veliki Greenline sa svojim najmanjim brodovima spustio ispod granice od deset metara. Ali zato ima mnogo onih koje grade najveća brodogradilišta u Francuskoj, Poljskoj i drugim europskim zemljama.
Na stranicama koje slijede naći ćete više od 300 brodica, od onih najmanjih do onih koje mjere deset metara u dužinu. Najviše je onih pokretanih motorom, sve je više gumenjaka koji su definitivno u trendu, a pri kraju knjižice nalaze se i najzanimljivije jedrilice i to podijeljene na krstaše i regatne jedrilice. Sadržaj Moje brodice dopunjen je cjelovitim popisom i cjenicima svih izvanbrodskih i unutarbrodskih motora na domaćem tržištu. U njemu nema običnih dvotaktnih motora čiju su prodaju zaustavili strogi propisi Europske unije, ali tu su zato njihove moderne (i skuplje) inačice s direktnim ubrizgavanjem koje nudi nekoliko proizvođača. Rubriku Slani izlog naći ćete na samom kraju ove naše knjižice gdje smo pripremili izbor motora i brodske opreme te ostalih potrepština za plovila.
Ugodna vam plovidba!
Uredništvo More magazina