U Mediteranskom moru žive i kitovi perajari, druge najveće životinje na svijetu, poslije plavetnog kita. Zbog svoje veličine teško izbjegavaju neposredne sudare s brodovima, što često završi fatalno po sisavce. „Znanstveno je dokazano da brodovi teži od 80 tona, koji se kreću brže od 15 čvorova, predstavljaju veći rizik od sudara s kitovima i drugim sisavcima.“ – kazala je Sabina Airoldi, maritimna biologinja s Istraživačkog instituta Tethys, talijanske organizacije posvećene očuvanju oceana. Osam vrsta morskih sisavaca živi u morskom prostoru od oko 87 tisuća kvadratnih kilometara između Francuske, Italije i Monaka, preko 400 kitova perajara i oko 38 tisuća prugastih dupina. Institut prati njihova kretanja putem satelita, te kako se ponašaju u odnosu s čovjekom. Isto tako, na vodozaštićenim područjima svakodnevno prolazi oko 9 tisuća brodova, kroz mjesta gdje se morski sisavci razmnožavaju, a oko 22 tisuće brodova kreće se kroz slična mjesta u cijelom Mediteranu pa se sisavci dovode u opasnost. „Budući da moramo dijeliti prostor, važno je da brodovi plove polako kroz ta područja, kako i morskim sisavcima osigurali prostor za razmnožavanje.“ – ističe biologinja Airoldi.
Talijanska brodograditeljska tvrtka Amer Yachts napravila je ugrađeni software za njihove nove jahte Amer 94, koji šalju podatke poput GPS pozicije, te one prikupljene skeniranjem sisavaca i ribe u moru Istraživačkom institutu Tethys. Također, jahtaši mogu sami pratiti i slati vlastita zapažanja Institutu, a sistem upozorava kapetana da u plovidbi zaštićenim područjima ne prelazi brzinu 15 čvorova.
Barbara Amerio, vlasnica tvrtke Amer Yachts izjavila je da žele pojačati istraživanja, pomoći znanstvenicima kako bi sačuvali bića u divljini, ali i da budu primjer budućim generacijama. U akciju se uključila i tvrtka Volvo Penta, koja upozorava da osim što je plovidba ispod 15 čvorova sigurnija za sisavce, motori troše manje goriva pri sporijim brzinama, čime se manje i zagađuje.
Njihov Volvo Penta IPS sistem napravljen je da smanjuje potrošnju pri svim brzinama, no najučinkovitiji je do 15 čvorova, na što će sustav upozoravati kapetane.