Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Test Cranchi E26 Rider – luskuzan i seksi gliser otvorenog tipa

Teo Marević17.04.2024
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Izgledom evocira klasične linije talijanskih glisera iz sredine prošlog stoljeća, no ispod vodene linije Cranchi E26 Rider ima pravi moderni gliserski trup, dizajniran za brzu, relativno ekonomičnu i stabilnu plovidbu

Brodogradilište Cranchi prije dvije godine proslavilo je impresivnih 150 godina od osnutka tvrtke. Prezimiti tolike godine, „prevrućiti“ tolika ljeta i kojekakva razdoblja znači da iza brenda stoji kvalitet i iskustvo gradnje, mogućnost prilagodbe i dovoljno povijesti za napisati nekoliko knjiga. Cranchi je jedan od sinonima talijanske luksuzne brodogradnje i izvrsnosti brodogradnje. Njihove brodice i jahte prožete su klasičnim i modernim dizajnom, ono što bismo jednostavno mogli opisati kao nešto tipično talijansko.

Brodogradilište gradi plovila velikog raspona. Pišemo plovila, jer se u njihovom portfelju trenutno nalazi 13 modela brodica, manjih jahti i velikih jahti u rasponu dužine od 8 do 25 m u pet linija proizvodnje. U Agani smo imali prilike uskočiti na uzbudljiv Cranchi E26 Rider. Ovaj dnevni gliser može savršeno služiti kao tender za velike jahte ili kao samostalna brodica za dnevne đite. Cranchi E26 Rider je seksi, uglađena do najsitnijih detalja i stilski uravnotežena. To nije samo šminkerski komad, već brz, moderan i agilan gliser dobrih maritimnih sposobnosti.

Kokpit pruža dovoljno mjesta za druženje i većeg društva i idealan je tender za veće jahte / More magazin

Brodogradilište s iskustvom gradnje velikih luksuznih jahti, bez sumnje zna napraviti sjajan posao u 8 metara. Naročito po pitanju dizajna i kvalitete gradnje. Niti jedan centimetar na ovom Cranchiju stilski ne odskače. Izgledom evocira klasične linije talijanskih glisera iz sredine prošlog stoljeća. Ali ispod vodene linije je pravi moderni gliserski trup, dizajniran za brzu, relativno ekonomičnu i stabilnu plovidbu.

Dizajn modela Cranchi E26 Rider potpisuje Christian Grande

Nema natrpanosti i nepotrebne opreme niti suvišnih funkcija. Ovaj Cranchi u dizajnu zaista ne pokušava biti nešto što nije. Nema univerzalnosti i crossover elemenata što se u današnje vrijeme prečesto može vidjeti na brodicama ovih dimenzija. Cranchi E26 Rider stvoren je za dnevne ljetne avanture i zabavu na moru, sa stilom. Prostrana sjedeća mjesta mogu primiti ukupno 12 osoba. Iako bi toliko natrpana brodica bila primjerena samo u službi tendera za velike jahte.

S 350 ks i 2,3 tone ima dovoljno snage i težine i za zahtjevne uvjete / More magazin

S obje strane oko motora su dovoljno prostrane krmene platformice, a iznad robusni rollbar. Centralni dio kokpita namijenjen je druženju i uživanju u razgovoru. Pogodan je i kao mjesto za koktel-zabave manjeg društva. Dodatno ima mjesta u separeu na provi. Tipična bowrider polukružna klupa s najljepšim pogledom prilikom jurnjave uz obalu (odgovorno, 300 m od obale). Mjesto na provi može poslužiti kao vrlo ugodan, romantični ambijent za intimniju večer uz čašu pjenušca i omanji zalogaj.

Cranchi E26 Rider pruža neočekivani komfor za gliser otvorenog tipa

Ovaj mali Cranchi već smo detaljno pregledali dok je bio izložen na suhom tijekom sajma u Biogradu godinu ranije. Ponovo nas je iznenadila prostrana toaletna kabina lijevo ispod vjetrobranskog stakla. Tajna je u tome da se u WC ulazi niže od razine poda u kokpitu. Tako da i krupnija muška osoba može komotno sjesti uz dovoljno širine i visine.

Neočekivani komfor za gliser niskog profila. Ovakav toaletni prostor možda neće biti najpraktičniji slabije pokretnim i starijim osobama. Ruku na srce, ovaj tip brodice je ipak namijenjen mlađoj populaciji i za taj profil ljudi je komforan. Jasno, imajući na umu kategoriju u kojoj se nalazi.

Pod dugim klupama u kokpitu nalaze se veliki gavoni. Unutra je više nego dovoljno prostora za stvari potrebne za dnevni izlet, primjerice 6 – 7 odraslih osoba. S lijeve strane pokraj skiperske pozicije imamo i mali umivaonik, a ispod upravljačke konzole smješten je veliki hladnjak.

Jednostavna skiperska konzola, s decentnim mehaničkim kazaljkama / More magazin

Od zanimljivih detalja, tu je još i praktični stolić u provi s predviđenim utorima za čaše. Cijeli kokpit može se jednostavno prekriti biminijem na četiri lagana stupića koji se utaknu u bokove brodice. U podu kokpita između klupa kao i u prolazu prema provi ima servisne pristupe. Lako se prilazi sustavima vode, goriva, baterijama, kaljužnim pumpama i još ostaje mjesta za pospremanje opreme.

Između klupa mogu se postaviti i dodatni elementi kojima se krmeni dio brodice pretvara u veliko sunčalište. U sredini kokpita može se postaviti i mali stolić na bočnoj nozi od inoksa. Brodica dolazi standardno opremljena kvalitetnim audiosustavom kojeg smo također isprobali. Definitivno neće nedostajati zabave na ljetnim izletima.

Poletan i zabavan gliser – Cranchi E26 Rider

Naš primjerak bio je opremljen jednim Mercury Verado motorom od 350 KS s potpisom Cranchi na kućištu. Teži svega 2300 kg, dakle relativno težak gliser s obzirom na veličinu. Prema iskustvu, to može kazivati više stvari. Radi se o čvrsto građenom trupu, bez štednje u materijalu. Težište je nisko, dobro izbalansirano pa je brodica stabilna, a u kombinaciji s izvanbrodskim pogonom na krmom zrcalu lako se poravnava. Dobro se probija i kroz veće valove. Tijekom testa niti u jednom trenutku nismo imali prskanje u kokpit, osim nekoliko kapi u krmenom dijelu. Valovi se odbijaju široko i nisko u stranu. Ono malo kapljica što prelazi razinu kuverte otklizi niz dobro projektriano vjetrobransko staklo.

Elegantan stolić u provi je detalj koji daje  romantičnu notu ovom bow rideru / More magazin

Imali smo miran dan na moru s valovima od kojih 30-ak cm visine uz umjereni vjetar. Paralelno uz nas na Cranchiju, kolega je testirao veliku Princess jahtu istog dealera. Iskoristili smo priliku i s Cranchijem zajahali velike valove iza Princessa. Cranchi E26 Rider odlično savladava valove bilo s „jačim gasom” ravno preko njih, dijagonalno, niz valove. Čak i kada smo u leru na mjestu plutali a veliki se valovi razvaljali bočno pod nama.

Brodica je mala, ali nije prelagana i stabilno stoji i kada se oko nas ukrižaju valovi drugih, većih plovila. Još ih bolje podnosi u vožnji. Pogon izvanbrodski, a upravljivost je odlična. Izglisirava već na 2600 okretaja moćnog Verada, a uz poravnanje motora nije potrebno niti puno stisnuti ručicu gasa da bismo provu uskladili s horizontom. Linearno podižući brzinu, potpuno je poravnata već na oko 3000 okretaja, ali uz kratkoročni jači gas pa blago smanjivanje okretaja drži brodicu potpuno poravnatu već na 2800 okretaja.

Testirani Cranchi E26 Rider opremljen je i pramčanim potisnikm

U trenutku testa na brodici su bile dvije odrasle osobe.  Kada oboje stojimo na jednoj strani, brodica se tek malo nagne. Očekivana pojava kod plovila ovih dimenzija, a tu činjenicu možemo okrenuti i u našu korist. Primjerice, raspoređujući posadu, možemo postići još bolje poravnanje u odnosu na ono što želimo postići. Maksimalnu brzinu na umjerenim valovima izmjerili smo 39 čvorova, što znači da bismo u mirnijim uvjetima mora vrlo vjerojatno premašili 40 i par čvorova.

Odličnu upravljivost ima i bez pramčanog potisnika, koji dolazi u standardu / More magazin

Naš Cranchi E26 opremljen je i pramčanim potisnikom. Oprema koja nije nužna na brodici ove duljine, no kada je već tu, isprobali smo ju. U kombinaciji s manevrima krmenim motorom Cranchi E36 Rider sposoban je manevrirati i u najužim marinama. Njime lako mogu upravljati i oni koji nemaju puno iskustva s motornjacima.

Naručitelji imaju individualni izbor boja za Cranchi E26 Rider

Dizajner je Christian Grande, poznat po suradnji s Invictus Yachts, Sanlorenzo i Sacs. U prethodnom tiskanom izdanju Mora mogli ste upoznati još jedan njegov dizajn kroz test luksuznog RIB-a Sacs Strider 15. Od novijih njegovih dizajna tu su još Invictus 320 GT, te najnoviji i ujedno najveći Cranchijev model iz portfelja Settantotto. Cranchi E26 Rider je model predstavljen na veliku obljetnicu brodogradilišta 2020. godine. Radi se o novijoj verziji njihovog Cranchi E26 Classic iz 2018., čiji dizajn potpisuje kućni Cranchi studio, Christian Grande, a navalnu arhitekturu Aldo Cranchi. Ta je pak verzija s ugradbenim pogonom, 3 opcije Volvo Penta motora, pa ima manji kokpit, a u provi je umjesto “bow rider” elementa je niska kabina s prostranim V-ležajem.

Raspored je izuzetno jednostavan i elegantan, bez i jednog centimetra koji “strši”;
Ulaz u toalet je mali, ali unutra je iznenađujuće komotno / More magazin

Cranchi E26 Rider je seksi, jednostavan i elegantan. Vlasnici mogu birati između 7 tvorničkih kombinacija boja, no ova koja je na testnom modelu nam se dopala. Izvana sjajna modro plava koja, u kombinaciji s bijelom presvlakom naslona i sjedišta te svijetlom tikovinom, crnim detaljima i zatamnjenim vjetrobranskim staklom, odaje dojam skupocjene brodice. Cijena brodice je konkurentna popularnim RIB brodicama ove duljine, a jamačno nudi više.

Cranchi E26 Rider
Dužina7,85 m 
Širina2,49 m 
Gaz0,83 m 
Težina (s motorom) 2,3 t
MotorMercury Verado 350 ks
Maks. broj putnika10 kategorija B / 12 kategorija C
Spremnik goriva280 l 
Spremnik vode76 l
DizajnChristian Grande
CE kategorijaB/C
Cijena bez PDV-a194.500 €
Cijena testiranog plovila bez PDV-a149.500 €

Zastupnik: Alberta Yachts d.o.o., Ulica grada Vukovara 269A, 10000 Zagreb, tel: + 385 (0)1 6170 068, fax: + 385 (0)1 6170 079, e-mail: info@albertayachts.com, www.albertayachts.com

Originalno objavljeno u 268. broju Mora, listopad / studeni 2022. godine

Napisao Teo Marević
Snimio Marin Srzić

     

    To book a test drive fill out the form. We will get in touch with you shortly.

    First and Last Name

    Email

    Phone

    Country

    Message

    PREPORUČAMO

    Test: Beneteau First 30

    Test Azimut 53 Fly

    Testirali smo Frauscher 1414 Demon

    Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

    Test Kufner Yachts 50

    Reacher 780: Sjajan spoj regatne jurilice i obiteljskog krstaša

    NAJNOVIJE

    Izvlačenje Bayesiana ulazi u završnu fazu

    17.06.2025

    U Jadranovu otvoreno novo privezište

    16.06.2025

    Test: Beneteau First 30

    16.06.2025

    Stipanović i Bilić osvojili srebro na Europskom prvenstvu klase Zvijezda

    16.06.2025

    Dan Lenard pokušava oboriti Guinnessov rekord

    15.06.2025

    Mitja Kosmina na Shockwave 3 pobjednik 26 Fiumanke

    14.06.2025

    Treća utrka svjetskog prvenstva UIM E1 u Dubrovniku 

    13.06.2025

    Test Azimut 53 Fly

    12.06.2025

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2025 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.