Mnogo se toga promijenilo otkad je prije deset i pol godina, u proljeće 2008. Darko Valentić na Croatia Boat Showu predstavio Terra Nautu 40, krasan brzi guc, do ovog listopada kad je na Biograd Boat Show doplovio Terra Nautom 28 kako bi je premijerno pokazao. U ono doba Croatia Boat Show bio je gotovo pa megasajam, a danas je tek jedan od sajmova na istočnoj obali Jadrana, Biograd ga je po svemu nadmašio. Hrvati su nekad kupovali brodove kao da se dijele džabe, a banke i leasinzi su im pomagali da žive u tom uvjerenju. Danas i jedni i drugi pet puta preokrenu svaku paru prije nego li je ulože u nešto što plovi. Ljudi su živjeli u uvjerenju da je idealan motor za svaki ozbiljan brodić unutarbrodski dizel, a danas su na krmama desetmetarskih brodova izvanbrodski benzinci. Sve je to promijenila kriza koja je u jesen 2008. pomela tržište i s njime gomilu malih proizvođača, a i mnogo velikih bacila na koljena. U tim okolnostima bilo je za očekivati da će neki mali brodograditelj koji je tek startao i to u Hrvatskoj koja baš i ne ljubi proizvodnju teško preživjeti. Ali za razliku od mnogih drugih škverova iz tog doba Terra Nauta je opstala. Ponajprije jer je imala dobar proizvod. Četrdesetica je zaista lijep i vrlo kvalitetan brod, to se najbolje vidi po jako dobrom stanju u kojem su prvi primjerci nakon deset godina eksploatacije. Uz to u Terra Nauti su se uvijek pokrivali točno onoliko koliko im je pokrivač bio dug. Malu proizvodnju su racionalno organizirali, nastojali graditi što više za poznatog kupca, zadržali ključne ljude i čekali su svoj trenutak. Odlučili su graditi manji brod, pažljivo su ga projektirali osluškujući tržište koje se sve više okretalo izvanbrodskim motorima i kad je sve bilo jasno i dovršeno krenuli su u posao u suradnji sa Srđanom Đakovićem koji im je projektirao i četrdeseticu. Nakon što je iscrtao pedesetak varijanti brodice došli su do onog s kojim su bili zadovoljni, na CNC-u isfrezali model i krenuli u pripremu kalupa i gradnju. Posao je potrajao jer su htjeli da bude napravljeno kako treba. Lijevanje plastike obavlja im kooperant dok svu drvenariju i montažu rade u hali u Donjem Desincu, tik uz autoput Zagreb-Karlovac, koju su prošle godine kupili. Kad je sve bilo gotovo brod su isprobali u Novom Vinodolskom i Puntu i doveli ga u Biograd gdje smo ga i mi prvi put vidjeli i njime zaplovili.