Temeljita obnova flote lučkih kapetanija i medicinske pomoći na moru za koju godinu bi je trebala dovesti na razinu onih koje posjeduju skandinavske zemlje ili Velika Britanija poznate po tomu da ne postoje vremenske prilike koje ih mogu spriječiti u izlasku na more
Hrvatska flota za traganje i spašavanje na moru (SAR) u sljedećih će šest godina biti potpuno obnovljena s 39 novih brodova, a sva 34 plovila, odnosno četiri broda i 30 brodica, koja su trenutačno u funkciji, bit će rashodovana i prodana na javnim dražbama. Prve dvije nove gumene brodice sa stakloplastičnim dnom duljine devet metara bit će isporučene i stavljene u funkciju već u srpnju ove godine, a u sljedeće će dvije godine biti obnovljen najveći dio flote. Valja napomenuti kako će ovih dana biti obavljena i primopredaja prve brze aluminijske brodice od 15 metara za hitne medicinske intervencije na moru i otocima koja je proizvedena u šibenskom brodogradilištu Iskra, gdje je prošla i prva testiranja.
Sjajne su to vijesti, i to osobito s obzirom na činjenicu da je prosječna starost hrvatske flote za traganje i spašavanje 25 godina te da su gotovo svi brodovi koji se trenutačno upotrebljavaju, zastarjeli i u vrlo lošem stanju te s neadekvatnom opremom. Stanje flote zabrinjavajuće je već niz godina, a to je rezultiralo i nekim bizarnim događajima. Naime, pomorski su inspektori prije četiri godine zbog niza nepravilnosti i neadekvatne opreme zabranili isplovljavanje brodova Pojišan i Šibenik, perjanica hrvatske SAR flote. Gotovo cijeli Jadran bio je u jednom razdoblju bez većeg broda kojim se može intervenirati u slučaju havarije ili kakve druge nesreće. (…) Više pročitajte u 270. broju Mora.
Napisao: Lari Lulić
Snimke: Arhiva Mora