Spektakularnim otvaranjem u kojoj su glavnu ulogu igrali zbor La Fenice, piloti helikoptera, padobranci i gradonačelnik Luigi Brugnaro započelo je peto izdanje ovog sajma
Po površini koju zauzima i broju izloženih brodova daleko je od najvećih. Ali na svakom izboru za najljepši sajam bez konkurencije će izaći kao pobjednik. Jer teško je zamisliti ijedan prostor na svijetu osim možda engleskog Portsmutha u kojem je nataloženo toliko slojeva maritimne povijesti kao što je venecijanski Arsenal. A u njemu se od prije pet godina odvija ovaj nautički event. Venecijanci su dugo organizirali nautički sajam u luci Troncheto ali bez velikog uspjeha. Sajam je u to doba bio minjaturna kopija onog koji se održavao u Genovi.
Tamo bi talijanski graditelji jahti prodali najveći dio brodova koje su namjeravali graditi. U takvim okolnostima nije im se dalo trošiti novac i vrijeme na tamo neku izložbu u Veneciji. I to krajem ožujka po lošem vremenu. Jer već početkom travnja Troncheto su zauzimali kruzeri i izložba se morala iseliti. Organizatori su pokušali promjenom termina i prelaskom u Arsenal postići uspjeh. Ali sve je ostalo po starome jer koncept je bio isti. Organizirali su klasičan nautički sajam i na kraju su odustali. Shvaćajući da to nema smisla.
A onda se nakon par godina netko dosjetio da treba pokušati organizirati morski event kojem su jahte bitan ali ne i jedini dio. Pa su smislili feštu na koju ljudi dolaze provesti dan. Uživati u prostorima Arsenala u kojima mogu vidjeti klasične brodove kojima se plovi lagunom, staklo iz Murana, razgledati podmornicu, dobro pojesti. Sve to odvija se u nesvakidašnjem okruženju. A usput su tu i brodice i jahte. Odmah na početku odlučili su se biti i prostor promocije elektro pogonjenih brodica i zelene plovidbe. Vrlo logično, jer Venecija se kao rijetko koji grad suočava s ogromnim morskim prometom a onda i zagađenjem. I to u laguni, po sebi jako osjetljivom eko sustavu. Naravno za to je bilo potrebno dobiti ozbiljnu podršku grada i Marine Militare. Jer najveći dio Arsenala je u njenoj nadležnosti.
Sindaco Brugnaro se žestoko zauzeo i čini to i danas. Gradske vlasti su odradile veliki posao i financijski pomogle organizaciju. A mornarica je prigrlila događaj. Građani Venecije su pohrlili na sajam, shvativši da grad dobiva još jedan zanimljiv sadržaj. I to po prirodi stvari njima vrlo blizak. Ali ono najvažnje je da su talijanski graditelji brodova zaključili da ga ima smisla podržati. Jer, karakterom je različit od običnog sajma. Usput, Venecija je privlačna i ljudima iz susjednih zemalja kojima su Genova i Cannes predaleko za jednodnevne izlete.
Gruda snijega se zakotrljala i do sad ne staje. Ovogodišnja izložba rasprostrla se na više od 30000 m2, nastupa 270 izlagača koji su doveli više od 300 brodica i jahti, lijepi broj motora i opreme. Očekuje se da će ga posjetiti više od 30000 ljudi. Zanimljivo, ima i petnaestak svjetskih premijera. Među vrlo važne svakako spada Ferretti Grupa. Oni prvi put na nekom sajmu prikazuje Custom Line Navetu 38 i Pershing GTX80. Tu su i Wider koji je doveo Cat 92, Azimut Seadeck 6 a San Lorenzo SD 96.
Greenline je stigao sa svojim novim 58 Fly a naš Makai doveo je tridesetšesticu. Njima je to tek drugo pojavljivanje u javnosti. Daleko bi nas odvelo nabrajati sve izložene brodove. Spomenimo ipak da su tu sa reprezentativnim izborom noviteta i Absolute, Pardo, Prestige, Hallberg Rassy, Solaris, Bavaria i brojni drugi. U Veneciji je i velik broj hrvatskih zastupnika raznih brandova a dva De Antonia doveo je Baotić.
Sajam prati i poseban program izložbi umjetničkih dijela. Uglavnom je riječ o instalacijama pa i na taj način privlači publiku koja posjećuje Biennale u susjedstvu. Sajam završava u nedjelju pa ako ste odlučili neki od ovih prezničkih dana provesti u Istri, Sloveniji ili negdje u Italiji – svratite. Nećete se razočarati.