Nikad kraći period, odnosno samo tri dana, nije dijelio najznačajnije mediteranske nautičke sajmove: prvi koji se tradicionalno održava u Cannesu početkom ili sredinom rujna, te drugi, koji se u Genovi do pred koju godinu održavao početkom listopada, a zatim je kroz zadnja dva-tri izdanja pomaknut na kraj rujna te skraćen s devet na šest dana. Zbog toga vjerojatno neki izlagači s Azurne obale nisu stigli organizirati oba nastupa, moguće čak i da nisu stigli prebaciti novitete, pa su onaj u ligurskoj prijestolnici otkazali ili barem reducirali.
To je ponovo bilo vidljivo na ovogodišnjoj, 57. po redu fjeri kojoj i dalje, unatoč više izloženih velikih jahti i uz povećani broj izlagača, nedostaje dašak glamura, organizacijske urednosti pa i svjetskih premijera. Time se Salone definitivno pretvara u veliki, ali lokalni, talijanski, eventualno regionalni sajam, koji ne diktira trendove, ali ih donekle uspijeva pratiti, posebice zbog činjenice da se talijansko tržište vidljivo oporavlja (3,44 milijarde eura prometa u nautičkom sektoru 2016. prema 2,9 milijardi godinu ranije, no još uvijek daleko od 6,2 milijarde iz 2007.) te da domaća prodaja raste, ali i zbog povratka na scenu nekih manjih, propalih ili privremeno zamrlih škverova.
Sajam je također profitirao od u posljednje vrijeme značajno manje napetosti između dva najveća talijanska udruženja nautičkog sektora, starijeg UCINA te prije koju godinu osnovanog “pobunjeničkog” Nautica Italiana, pa se tako nakon nekoliko godina izbivanja pojavio Azimut, dok Ferretti grupa ponovo nije izlagala.
Pozitivno ozračje pojačano je i najavama o završnoj fazi izrade novog talijanskog “pomorskog zakonika”, Codice della nautica, koji bi trebao unaprijediti i modernizirati cjelokupni tamošnji nautički sektor, između ostalog pojednostaviti administraciju, urediti još neuređene ili nedorečene stvari poput dozvola za upravljanje plovilima, jedriličarskih škola te još mnogo toga.
Fjeru je ove godine obišlo gotovo 150.000 posjetitelja, odnosno 16,5 % više nego lani, a oni su mogli razgledati oko 1100 izloženih plovila. Izlagača je bilo točno 884, lijepih 8 % više, iz 32 države, a rast inozemnih izlagača iznosio je nezanemarivih 10 %. Neobično marni Talijani ove su godine čak pobrojali i odrađene testne plovidbe kojih je bilo ni više ni manje nego 3428!
Bogat program poznat i kao GenovaInBlue organiziran je po cijelom gradu, posebice u staroj gradskoj jezgri, uz brojne koncerte, izložbe i ostala događanja, pa smo i mi šetajući uvečer Viom Grimaldi naišli na ulične pijaniste te neobično živu atmosferu. Na ulazu u sajam izložene su također bile tri stare, krasne Rive od mahagonija, u čast nedavno preminulom vrsnom “kalafatu” Carlu Rivi, ali i da posjetitelje podsjete na izuzetno bogatu talijansku tradiciju i baštinu u gradnji plovila za razonodu, kao i na činjenicu da je Italija još uvijek među vodećima u svijetu u sektoru luksuznih jahti.