Facebook Instagram
    MoreMore
    • Nautika
    • Sport
    • Brodovi
    • Video
    • Plovidba
    • MORE
      • Digitalna izdanja
    • Shop
    Facebook Instagram
    PRETPLATA
    MoreMore
    Početna stranica » Prvi let Candela C-8

    Prvi let Candela C-8

    Jagor Čop17.02.2022
    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

    Prvi let Candela C-8

    Od predstavljanja protekle jeseni, naručeno je preko 100 brodica. Model je još uvijek u procesu razvoja, a brodogradilište se paralelno priprema na serijsku proizvodnju.

    Svoj prvi model C-7, švedsko brodogradilište je razvijalo godinama, a nakon što je predstavljen 2018. godine, ova brza električna brodica na foilovima doživjela je izniman uzlet, te izazvala oduševljenje u međunarodnoj nautičkoj industriji. Svoj uspjeh temelje na postizanju ciljeva koji su glavni izazov električnih brodica – brzina i domet. Candela je to postigla podizanju brodice na foilove, pa im za početni uzgon potrebno nešto više energije, no čim se nađe u zraku, brodica lebdi iznad valova brzinom od preko 30 čvorova s elektromotorom od svega 40 kilovata, s dometom usporedivim s pogonom na unutarnje sagorijevanje.

    C-8 ide korak dalje, te je za potrebe ovog modela razvijen novi sustav elektropogona C-POD direct-drive s dvostrukom propelom na istoj osovini, a čitav pogon podsjeća na dizajn torpeda. Ovaj model će za razliku od prethodnog biti namijenjen za masovnu, serijsku proizvodnju, što će mu i sniziti cijenu. U razvoju projekta od prošle godine sudjeluju i pojedinci koji imaju iskustva rada s najnaprednijim foiling sustavima u svijetu, iz timova America’s Cupa. Preko 70 inženjera radilo je na razvoju 16 mjeseci, prije nego su provedeni prvi testovi u kanalu ispred sjedišta Candela u gradu Lidingö, kraj Stockholma. Prvi „let“ obavio je CEO tvrtke Gustav Hasselskog koji je iskustvo opisao kao nježno i bez buke pri brzini od 20 čvorova. Komentirao je da ovaj prvi let ne predstavlja samo dobar trenutak za tvrtku Candela, već za čitavu industriju motornih brodica jer C-8 nije samo dizajnirana da bude najbolja električna brodica, već da pruža puno bolje iskustvo od konvencionalnih motornih brodica.

    Tranziciju na brodice bez štetnih emisija plinova koči neadekvatne performanse konvencionalnih plovila. Propulzija i guranje brodice kroz vodu zahtjeva enormno više energije, što „iscijedi“ energiju bilo kakvih baterijskih sklopova za 30-45 minuta brze vožnje. Podizanjem trupa iznad vode, na foilovima, potrošnja se smanjuje za oko 80 posto u odnosu na konvencionalna plovila, što se automatski odražava na domet i maksimalnu brzinu. Ono što hidrofoilove čini tako efikasnima je dramatično smanjenje sile otpora. Tipični gliserski trup ima otprilike 4 na prema 1 odnos sile uzgona i sile otpora, dok je kod Candele C-8 taj odnos 20 na prema 1, poručuju iz brodogradilišta. Krstareći brzinom od 20 čvorova, C-8 ima domet od oko 50 nautičkih milja s baterijskim sklopom kapaciteta 44 kW, što je 2 do 3 puta više nego konvencionalne brze brodice s električnim pogonom i 3 puta većim kapacitetom baterijama.

    U prijevodu – manje baterija je potrebno za postizanje veće brzine i dometa, a baterije su trenutno jedan od skupljih faktora u čitavom elektropogonskom sustavu. Dodatna prednost Candela C-8 modela je što ima aktivni stabilizatorski sustav hidrofoilova, koji joj omogućuju plovidbu bez ostavljanja tragova, bez zagađenja, bez buke i bez valova. Da je projekt uspješan govori i podatak da su tijekom prve jeseni od najave modela prodali primili preko 100 narudžbi, što ga čini najbolje prodavanim električnim modelom u Europi, te se može mjeriti s najprodavanijim brodicama u kategoriji 28 stopa duljine i motorom s unutarnjim sagorijevanjem u premium kategoriji. Prvi test je korak bliže masovnoj proizvodnji, na čemu brodogradilište paralelno radi, gradeći novi pogon za proizvodnju. Planiraju napraviti mogućnost kapaciteta gradnje oko 400 brodica godišnje od 2024. godine.

    [youtube https://www.youtube.com/watch?v=m0fWO1KO8-E&w=886&h=498]

    Piše: Teo Marević
    Foto: Candela

    PREPORUČAMO

    Beneteau nastavlja elektrifikaciju

    Jedrilica za 200 milja dnevno

    „470“ na steroidima

    Hyatt Centric Murano

    TT420 premijerno na Bootu

    Princess porinuo prvu Y95

    NAJNOVIJE

    U Genovi dodijeljene nagrade za inovacije u dizajnu

    25.09.2023

    Električna brodica oborila svjetski rekord, prešla 480 milja u jednom danu

    22.09.2023

    I u Genovi sve veći brodovi, novi raspored i smjer razvoja sajma

    21.09.2023

    Šestodnevni sajam u Genovi počinje uz prognozu kišovitog vremena prva dva dana

    20.09.2023

    Amerikanci pobijedili u prvoj preliminarnoj regati America’s Cupa

    18.09.2023

    Šest timova America’s Cupa jedre prvu preliminarnu regatu u klasi AC40

    13.09.2023

    Sve veći modeli, futurističkog dizajna na nautičkom sajmu u Cannesu

    12.09.2023

    Živuće legende na startu retro regate Ocean Globe Race

    09.09.2023

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2023 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.