Facebook Instagram
    MoreMore
    • Nautika
    • Sport
    • Brodovi
    • Video
    • Plovidba
    • MORE
      • Digitalna izdanja
    • Shop
    Facebook Instagram
    PRETPLATA
    MoreMore
    Početna stranica » Promjene u klasi IMOCA

    Promjene u klasi IMOCA

    Jagor Čop27.04.2021
    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

    Promjene u klasi IMOCA

    Klasa koja prednjači brojnim inovacijama u svijetu jedrenja posljednjih 30 godina uvodi neke promjene

    International Monohull Open Class Association ili skraćeno IMOCA je jedna od najprepoznatljivijih i definitivno klasa koje spuštaju vilice svima, pa i onima koji se ne bave jedrenjem. Osnovana je 1991., a World Sailing ju je prepoznao 1998. godine. Klasu definiraju mjerne regulacije, a najvažnija je ona od 60 stopa duljine, a klasa je od osnutka do danas izrasla u zlatni standard solo ili jedrenja s malobrojnom posadom.

    Međutim, organizacija je mogla lako implodirati još davno kada su počele pristizati ogromne investicije i predanost inovacijama razdvajali timove koji imaju i nemaju, a česti kvarovi opreme utjecali su na entuzijazam sponzora. Ali vođeni tim pitanjima vodstvo klase je uravnotežilo potrebe svih dionika da ostanu predvodnici.

    Protekle zime imali smo prilike gledati jedriličare u IMOCA 60 tijekom solo regate oko svijeta Vendée Globe, u najuzbudljivijem izdanju do sad, predstavljajući najbolje od jedrenja na jednom trupu i u foiling monohull kategoriji. Regata je zahvaljujući  modernoj tehnologiji i satelitskoj komunikaciji pokazala iznimnu predanost jedriličara koji na svojim vještinama i spremnosti rade kroz čitavu godinu, te koje su granice jedrenja u ovom trenutku.

    Uz jedriličare na najudaljenijim lokacijama oceana, čitavu godinu rade veliki timovi ljudi na kopnu, a oni su najvećim dijelom odgovorni za evoluciju kroz koju prolazi jedrenje kao sport i njihove jurilice. Tijekom nedavno završenog Vendée Globea i mjesecima nakon, 15 timova okupljenih u tehnički odbor koji trenutno predstavlja klasu razvio je pravila klase za period od 2021. do 2025. godine, a novi pravilnik je odobren 15. travnja.

    Predsjednik klase IMOCA, Antoine Mermod tim povodom je izjavio da poštivanje novih pravila koja ostavljaju prostora za inovacije, istovremeno čuvati postojeću flotu i kontrolirati budžet, nije jednostavan zadatak. Sigurnost jedriličara ostaje prioritet, a u obzir su uzeti i ključni događaji iz Vendée Globea.

    Mermod dodaje da su konačno uspjeli gurnuti pravila koja favoriziraju više održiva rješenja, istovremeno nastavljajući poticati kreativnost inženjera i ostatak članova timova. “Ukratko, imamo tehničku evoluciju, umjesto revolucije,” ističe predsjednik klase. Pristup je dobro prihvaćen među svim timovima i osigurava još svjetliju budućnost klase.

    Pet ključnih pitanja koje pokriva novi pravilnik su:

    1. Usmjerenost prema održivim rješenjima
    2. Ograničenost u foilovima
    3. Povećanje sigurnosti
    4. Plovila s boljim rezultatima performansi
    5. Kontrola troškova

    Piše: Teo Marević
    Foto: Yvan Zedda / Alea

    PREPORUČAMO

    Beneteau nastavlja elektrifikaciju

    Jedrilica za 200 milja dnevno

    „470“ na steroidima

    Hyatt Centric Murano

    TT420 premijerno na Bootu

    Princess porinuo prvu Y95

    NAJNOVIJE

    Električna brodica oborila svjetski rekord, prešla 480 milja u jednom danu

    22.09.2023

    I u Genovi sve veći brodovi, novi raspored i smjer razvoja sajma

    21.09.2023

    Šestodnevni sajam u Genovi počinje uz prognozu kišovitog vremena prva dva dana

    20.09.2023

    Amerikanci pobijedili u prvoj preliminarnoj regati America’s Cupa

    18.09.2023

    Šest timova America’s Cupa jedre prvu preliminarnu regatu u klasi AC40

    13.09.2023

    Sve veći modeli, futurističkog dizajna na nautičkom sajmu u Cannesu

    12.09.2023

    Živuće legende na startu retro regate Ocean Globe Race

    09.09.2023

    Raymarine i Avikus u Cannesu predstavljaju autonomni sustav za pristajanje

    08.09.2023

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2023 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.